Turkish Tea Time deel 3

Cynthia, ze zit op Karpathos. Zodra ze haar reisverzekering
heeft gebeld, wordt het verder geregeld. Thanks voor het aanbod
om te helpen. Als het misloopt, geef ik een gil, ok?

**@Akasha: toevallig hoe dat soort dingen dan ineens op zo’n moment komen, zoals bijvoorbeeld die uitnodiging van die vriend. Misschien dat je dan in september lekker die kant op kunt gaan als het met je vriend niet doorgaat. Hopenlijk kun je vanavond een beetje genieten van je Turkse hapjes. **

jeetje akasha…wat een bericht, had het eerlijk niet verwacht, je zei wel de vorige keer dat het slecht ging met je moeder, maar ik had niet meteen begrepen zo slecht…misschien voelde je het zelf wel aankomen.
wat erg dat je haar niet meer hebt gezien, en je zus in Griekenland, pfff…je kan wel een knuffel gebruiken, dus hier een hele grote virtuele…smak…heb je hem…heel veel sterkte met alles de komende tijd.
en ik vind het erg goed van je dat je jezelf lekker getracteerd heb (al is troost eten nooit goed, maar in dit geval mag het!!)
en ik zou maar gauw die reis definitief maken, dat zal je over een tijdje goed doen, dan mag je lekker in het lijstje en kun je wat afstand nemen.
nogmaals heel veel sterkte.
xxx

Wat vreselijk voor je Akasha, gecondoleerd en wens je heel veel sterkte de komende tijd. Dikke knuffel!!

@akasha: gecondoleerd, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd

Je virtuele knuffel is aangekomen Bloem én die van jou Toos. Nieuwe mensen, nieuwe namen maar dat zal binnenkort wel vertrouwd zijn.
Zodra ik meer weet - of en zo ja wanneer mijn vriend in Turkije is -
ga ik inderdaad weer een reisje plannen. Of met hem en anders alleen,
kan ik ook in’t lijstje. Word altijd opvallend vrolijk van het vooruitzicht dat ik weer naar Turkije kan. Herkenbaar zeker?
Voelde inderdaad wel aankomen dat mijn moeder binnen een paar weken zou overlijden, maar toch is’t nog vrij onverwacht. Was er op voorbereid, al een tijdje. Maar het feit dat nu mijn beide ouders dood zijn, is wel een raar gevoel.

Bedankt Linda, wel verbaasd door alle reakties,
jullie zijn echt te gek lief. Morgen ga ik afscheid nemen,
ze ligt thuis opgebaard (woonde hier niet in de buurt)
Zie er best tegenop. Wil haar eigenlijk zo graag in herinnering
houden zoals ze was toen we afscheid namen voor ik naar
Turkije ging. Iedereen is er morgen - broers en zussen…
Misschien ook wel even goed om elkaar te zien.
En dat afscheid nemen morgen (daarna de begrafenis/
denk woensdag) is ook wel ergens goed voor.
Besef wordt dan wel sterker dat ze echt dood is, iets wat
nog steeds niet goed tot me doordringt nu.

Wees maar blij dat je het aan hebt zien komen, je was in ieder geval voorbereid op wat komen ging, al komt zo’n verlies altijd onverwachts en ongelegen.

Denk ik ook aan, er zijn zoveel goeie dingen.
Ze was ook niet jong meer en 't leven werd
er niet leuker op. 't Was alleen dat ze absoluut
niet dood wilde, die weerstand duurde heel erg lang.
Ondertussen kreeg ze de kans om er naartoe te leven,
voor de familie geldt hetzelfde.
Als iemand ineens overlijdt door een tragisch ongeval
of hartinfarct of zo, is het weer anders.
Maar gelegen komt het zeker nooit, het blijft een schok
omdat het onnatuurlijk is als iemand als een van je ouders
er ‘ineens’ niet meer is. Dat zijn mensen die er eigenlijk altijd
horen te zijn - tenminste, voor je gevoel.

ja absoluut, ze horen er altijd te zijn, al denk ik wel dat het erger voor een ouder is om zn kind te verliezen dan voor een kind om je ouders te verliezen, maar hoe dan ook, het is altijd verschrikkelijk en het is het ergste dat er kan gebeuren, je dierbaren en geliefdes verliezen op welke manier dan ook.

Ik ben nog erg gelukkig wat dat betreft, alleen beide schoonouders zijn er niet meer! Mijn ouders(71 en 76) leven allebei nog, en zijn behoorlijk fit. We gaan zelfs met ze op vakantie in sept. Doen we ook al jaren, want als ze er op een dag niet meer zijn heb je van die mooie dingen om aan te denken!!
En ik zeg altijd dat iemand pas echt dood is als er niemand meer over ze praat.
Zag ooit een mooi gedichtje:

Zij die wij liefhebben en verloren
Zijn niet meer waar zij waren
Maar zijn ALTIJD waar wij zijn!

Het is gewoon waar. Ik heb het meteen opgeschreven en ik wil hier ooit iets mee. Pas als ze niet meer zijn waar wij zijn, dan zijn die mensen dus dood!

Wat een overdenking zo op zaterdagavond.
Morgen gaat gewoon de zon weer op, das het enige zekere tegenwoordig
:wave:

Meiden ik zag net zoiets geweldigs in onze krant. Een touroperator zoekt mensen voor hun nieuwe reisgidsen. Foto’s die gemaakt gaan worden in Turkije! En laten ze nu net op zoek zijn naar een aantal stelletjes tot 30 jaar! Ga zo meteen schrijven! Haha moest er meteen aan denken dat we het een tijd geleden hier over hebben gehad met elkaar, een fotoshoot in Turkije.

@Dia: Geef ff het adres door, ben ‘net’ boven die dertig, maar ach wie weet;)
En ja, geef ons ff allemaal op, dan doen we het zo, in een aantal leuke hotels met elkaar, zijn we allemaal wel aan toe, kunnen we Sev ook meenemen!!
:wave:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik wil en MOET mee !!!

Goedenavond dames.

Ik was de hele dag niet thuis en ben net binnen en zet de pc aan om hier weer ff bij te lezen en wat lees ik?

Heel naar bericht van Akasha’s, over haar moeder. Lieve meid, ook namens mij , gecondoleerd met het overlijden van je moeder en ook ik wens jou en je naasten, heel veel sterke voor nu en de toekomst.

Ik heb 15 jaar geleden ook binnen 3 maanden mijn ouders verloren. Ook aan die vreselijke ziekte. Ik wil er liever ook niet meer aan denken. Zo oneerlijk vond ik dat toen!

Maarja, nu besef ik wel dat dit ook allemaal bij het leven hoort. Al ben je er op voorberied, het komt toch nog onverwachts. En ik denk nu nog elke dag, al is het maar eventjes, nog aan hen.

**Over tot de orde van de dag dan maar weer. **
**@Diamond: je kan mij ook wel opgeven hoor! Och nee, tuurlijk dat kan helemaal niet. Ik ben ook al net de 30+ al gepasseerd. :stuck_out_tongue: Nouja, misschien als ze ook nog eens rijpere dames vragen, houd ik me aanbevolen. **

Prettige avond nog allen. Groetjes Roanna

Ik stuur gewoon een inschrijving van ons allemaal!! In plaats van stelletjes, gezinnen en 50+ ers die ze vragen doen we gewoon een aanmelding van een groep Turkije fanaten! Want wie kan het beter weergeven dan wij lijkt me zo! GEZELLIG!!!

**Dat kan ook Diamond. **

**Mochten we aangenomen worden, zorg ik in het vliegtuig wel weer voor de drankjes. :wink: **

**Roanna :wave: **

@Roanna: deal!! Lust nu trouwens ook wel iets! Schenk maar 's in!!

Oke, wit zoet wijntje neergezet. Ik zet ook even ( heeft niks met Turkije geloof ik te maken) een bord pisang goreng op tafel. Heb ik net zo tussen door even gemaakt.

Nou proost dan maar weer. :banana: Zo te zien, zitten we met z’n tweeen hier aan de drank. De rest zit zeker buiten.

Gr… Roanna

Ik denk 't…Nou ja zoveel te meer is er voor ons!