Nog geen uur geleden is mijn moeder overleden
en’t dringt helemaal niet tot me door. Heel raar gevoel
en ik zit achter de Pc op een reisforum? Maffe reaktie eigenlijk.
Was er niet bij toen ze overleed, mijn zus wel. Als eerste reaktie
heb ik mijn vriend benaderd in Rusland, hij was gelukkig
online en even héél dichtbij…
Filiz en Diamond, bedankt voor jullie laatste berichtjes, hartstikke lief.
En dat terwijl ik hier nog maar net kom kijken.
Ohw Akasha wat erg!
Ik wens je HEEEL erg veel sterkte toe! En gecondoleerd!
Wij zijn hier voor je! Als je wil praten of gewoon eens ergens anders aan wil denken.
Ik wou dat ik je nu een dikke knuffel kon geven, maar bij deze een virtuele dan maar.
Jeetje Akasha wat vreselijk! Allereerst gecondoleerd!!! Ik wens jou en alle mensen in jouw familie en daar omheen, alle sterkte van de wereld toe!! Veel sterkte met dit grote verlies!!
Bedankt voor je reaktie Rieneke, echt lief!
Geeft wel wat afleiding om hier even rond te hangen.
Merk dat ik het nog niet wil en kan beseffen.
Voor mijn vader overleed, was ik net een lange tijd
in Turkije geweest (3 maanden). Nu ben ik net een
paar weekjes terug na een lange tijd Turkije en mijn
moeder overlijdt.
Ze heeft trouwens veel langer geleefd dan de dokters
hadden verwacht. Vorig jaar februari al gehoord dat de
verwachting was dat ze voor juni vorige jaar zou sterven.
Voor ik op reis ging begin mei hebben we al afscheid genomen.
Ze wilde persé dat ik mijn reis zou maken. Mijn moeders
wilskracht was lange tijd zo onvoorstelbaar sterk, maar
uiteindelijk bleek die rotziekte (kanker) sterker.
@Akasha, ook van mij gecondoleerd. Het moet vreselijk zijn om je moeder (en vader) te moeten missen. Ook al weet je al een tijd dat het gaat gebeuren, het komt toch altijd onverwacht. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte voor de komende tijd, en heel veel liefs,
XXXxxx Marja
@Akasha
O meid wat vreselijk, heb meestal wel mijn woordje klaar maar weet nu even niet goed wat te zeggen, allereerst gecondoleerd!!!
Helemaal geen rare reactie hoor dat je aan de computer zit, je moet je verhaal kwijt. Want ook al weet je dat je moeder niet lang meer te leven heeft, het komt meestal toch nog onverwacht, heel begrijpelijk dus dat het nog niet echt tot je doordringt. Gelukkig heb je nog wel even met je vriend kunnen praten. Nog moeilijker nu dat hij zo ver weg is. Hij is tenslotte toch degene die je nu het liefste naast je wil hebben.
Wens jou en je familie heel veel sterkte de komende tijd en denk aan je!
@Akasha: ik wens je veel sterkte toe nu deze dagen. Als er wat is zijn we er voor je als je je hartje eens wil luchten. Moet verschrikkelijk zijn. Gecondoleerd.
@Akasha: ik krijg helemaal kippenvel na je bericht gelezen te hebben. Vind het zó erg voor je…Gecondoleerd met dit vreselijke verlies. Wil jou en je familie heel veel sterkte toewensen. Fijn dat je je vriend in Rusland meteen hebt kunnen bereiken. Ook van mij een heel dikke knuffel en we zijn er hier met z’n allen voor je.
Lieve Akasha,
Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Echt vreselijk voor jou en je familie. Ik leef met je mee, net als alle andere forumbezoekers hier.
Je hebt maar 1 vader en moeder en die ben je nu beide kwijt. Hou de herinnering aan je ouders vast en koester de mooie momenten die jullie samen hebben gehad.
Sterkte en heel veel liefs, Marjan
Akasha, was vreselijk voor je, gecondoleerd met dit grote verlies! Wat lief van haar dat ze toch wilde dat jij je reis naar Turkije ging maken, maar gelukkig voor jou dat je weer thuis nu het gebeurd is. Heel veel sterke de komende dagen met al het geregel en het grote verdriet. Houd de gedachte aan haar warm en levendig. Sterkte met alles, want ik weet uit ervaring dat het allemaal niet meevalt.
Lieve Akasha!
Voor jou en je familie alle sterkte die jullie nodig hebben!! Het is en blijft een rotziekte, die dat doet wat zij/hij zelf wil. Zeggen ze 2 maanden, krijg je 2 jaar, zeggen ze 2 jaar krijg je net 2 maanden(mijn schoonmoeder toen der tijd!)
Tuurlijk is het niet raar, al voelt het wel zo, om hier online te zijn. Ik vind het altijd heerlijk van alles tegen iedereen te vertellen, en toch eigenlijk je eigen woorden alleen maar op papier te zetten. Het aller prettigst zijn de reakties van iedereen hier, hartverwarmend!!
We zijn er als je ons nodig hebt, en vinden het helemaal niet vreemd
Denk aan jullie de komende tijd
Jullie zijn echt een stelletje kanjers hier, Beppie1, Miranda, Marjan, Jill, Diamond - hopelijk niemand vergeten. Hartstikke lief en meelevend.
Net zo iets mafs gaan doen. Mijn ouders zeiden altijd dat als er iets ergs gebeurde, je iets leuks voor jezelf moest doen. Mijn vader trakteerde vroeger in zo’n geval op ijs ofzo, mijn moeder maakte lekkere hapjes.
Met die gedachte ben ik naar de Turkse bakker gegaan, Baklava gekocht met roomijs. Verse Mango erbij en een nagerecht gemaakt. Het smaakte raar.
Voor vanavond een turks broodje, witte kaas met tomaten en nog wat andere hapjes. Associatie met Turkije doet me áltijd goed.
Wat afschuwelijk Beppie, de levensverwachting van je schoonmoeder die in werkelijkheid veel korter bleek te zijn - dokters kunnen veel inschatten, maar zeker weten is iets ander he?
Miranda, leven je beide ouders niet meer of een van hen - als je er iets over kwijt wilt? En inderdaad, blij dat ik niet meer in Turkije zit. Mijn zus was wel net naar Griekenland vertrokken. Die moet nu snel terugkomen maar tot nu toe krijgen we haar niet te pakken - mobieltje staat niet aan.
Ze checkt het wel paar keer per dag op gemiste oproepen en sms-jes.
De Griekse receptioniste van haar hotel begreep geen woord engels - daar kunnen we niks mee. Reisbureau nog gevraagd of ze de hostess wllen inschakelen - gaat zeker goedkomen.
Marion, Feliz… jullie nog vergeten te bedanken.
Mee eens hoor, rot en weer zo onhandig dat mijn
viend zo ver weg is. Juist op dit soort momenten
besef ik dat extra sterk.
Komt zeker in orde, Sevgilim, ze weet dat het niet goed meer ging en dat er elk moment iets kon gebeuren. Die checkt het wel vandaag en wordt morgen of overmorgen op het eerste vliegtuig naar Amsterdam gezet.
Waar in Griekenland zit je zus? Want er bestaat dus een kans dat ze via een ander eiland/gedeelte van Griekenland terug zal moeten vliegen, maar dat ze terug komt dat komt zeker wel goed!! En anders inderdaad even via de hostess proberen!!! En als het echt niet lukt dan moet je maar een gil geven, en dan kan ik kijken wat ik voor jullie kan doen…
Wat een timing, krijg net een email van een goede vriend uit Göynük (bij Kemer), binnen. Hij weet van niks maar schrijft of ik het leuk vind binnenkort langs te komen. Kan bij hem logeren zo lang ik wil, dát komt goed uit.
Hij werkt er als tennisleraar in een hotel waar ik weleens kom. Inmiddels een goeie vriend sinds een paar jaar. Nooit iets anders gehad dan vriendschap met vreselijk veel lol en goeie gesprekken, lekker ongecompliceerd.
Als de afspraak met mijn vriend niet doorgaat in Augustus of September, ga ik lekker een tijdje naar Göynük in September ofzo. Iets om naar uit te kijken en wat helpt de komende tijd.
Als ik daar ben, kan ik tussendoor een paar dagen naar Dalyan om vrienden te zien en spullen uit een hotel op te halen die ik er heb laten staan laatst. Had te enthousiast geshopt in Turkije, koffer woog ongeveer 36 kilo - boink… Vandaar dat ik een heleboel daar heb gelaten.
Wat een gekke dag vandaag…