Turkisch Tea Time 2013 deel 4

Zijn die prijzen ook zo verhoogd nu? Waar vind je dat?

***Hieronder het hele bericht :

De Turkse minister van Cultuur en Toerisme heeft afgelopen maandag verklaard dat het postzegel toeristenvisum volgend jaar zal gaan verdwijnen. In de plaats hiervan is er een e-visum, dat online te koop is.***

Minister Omer Celik was maandag 16 december aanwezig bij de G20 meeting in Londen. Hij deed hier een boekje open over het toeristenaantal van Turkije, dat dit jaar 10% toenam en de inkomsten van de vrijetijdssector die met maar liefst 22 procent stegen. Een stijging die nauw samenhangt met de visumaanvragen.
62 Procent van alle buitenlandse toeristen die naar Turkije komen, doen een visumaanvraag, of kopen het voor Nederlanders o zo bekende postzegelvisum, voor 15 euro. Sinds april van dit jaar is er echter het elektronisch visum te koop online, dit moet het papieren visum gaan vervangen.
Hoe werkt het elektronische toeristenvisum? Hierbij kopen de toeristen die naar Turkije willen reizen vooraf op internet hun elektronisch visum. Dat gaat als volgt te werk: Men vult de benodigde persoonsgegevens in en betaald het visum met de creditcard. Wanneer de betaling ontvangen is kan het visum worden gedownload, via de link die wordt gestuurd naar het email-adres dat je hebt opgegeven bij de aanvraag.

https://www.evisa.gov.tr/en/

40 euro voor een visum??? Dan wordt het voor gezinnen niet echt aantrekkelijk om nog naar turkije te gaan denk ik

Sorry maar als je nu een visum aanvraagt zijn de kosten gewoon 20USD… en volgens onze informatie hier blijft dit ook gewoon 20 USD.

Antonieq : volgens mij kost het visum gewoon 15 euri maar vragen veel bureaus 25 euri voor de handling en verzendkosten
Toos was er zeker bij, jij hebt haar nog een roos gegeven
Cyn : klinkt goed, jullie gaan lekker zo :slight_smile:
Bloem : gaan niet naar de VB dit jaar, te weinig tijd
Roanna : weer helemaal opgeknapt ? Ikke gelukkig wel
Verder alles z’n gangetje hier

@Cyn,

nu is het nog 20euro.
Maar vanaf 10 April zou het duurder worden.
( ik ken nergens meer het nieuwsbericht vinden waar 40euro p.p. stond :bang:

Ja maar de visumdienst dient er ook op te verdienen… Vooralsnog blijven de kosten dus 20USD

Zoals je kunt lezen is het visum echt gewoon nog 15 euro en 0- dagen geldig http://images.blog.nl/_headers/turkije.jpg

[ul]
[=center]Home
[
=center]Kaart
[=center]Over Mij
[
=center]Contact
[=center]Naar Turkije
[
=center]Vanaf April 2014 Alleen Nog Met E-Visum Naar Turkije
[/ul]

http://ox-d.mm1x.nl/w/1.0/ri?ai=e30442b1-f78f-4919-baf8-982ec300beed&ts=1fHNpZD0zMzIwMnxyYWlkPWRmNDcxMjQzLTg2MTctNDYxMC1iZGIyLTU5ZTkwZGJmMzY3OHxhdWlkPTQ3ODQzOXx1cj1CS0tId3o1UGJNfGFzPTcyOHgxNXxhaWQ9MTM3NzczMHxwdWI9MjM1MzZ8YXVtPURNSUQuV0VCfGxpZD0xNjM4OTl8dT0xfHQ9NHxyaWQ9YTNjNjQ2NzQtZTNmMC00ODYxLWFjOWEtMjljMWUyYzVjNjc2fG9pZD0zNjcyMnxibT1CVVlJTkcuTk9OR1VBUkFOVEVFRHxwPTkwMHxwYz1FVVJ8YWM9RVVSfHBtPVBSSUNJTkcuQ1BNfHJ0PTEzODkxMTkyNzh8cHI9OTAwfGFkdj0yMzUzNw

Vanaf april 2014 alleen nog met e-visum naar Turkije// Naar Turkije

[ul]
[li]Door Tosca de Jong op 6 januari 2014 om 16:07, in de categorie Naar Turkije.[/li][/ul]

http://turkije.blog.nl/files/2014/01/untitled.png

Het visum-stickertje dat je al sinds mensenheugenis op alle vliegvelden in Turkije kunt kopen verdwijnt. Vanaf 10 april 2014 moeten toeristen die op vakantie gaan naar Turkije vooraf een elektronisch visum via internet aanvragen. Dit scheelt dan misschien wachtrijen voor het visa-loket op het vliegveld, maar daar is ook alles mee gezegd. Het zogenaamde e-visum kan alleen gekocht worden met een creditcard. En daar beschikt lang niet iedereen over.
In Turkije heeft bijna iedereen een creditcard, het is doodnormaal om alles en nog wat met een creditcard te betalen. Hoge schulden zijn het gevolg… In Nederland ligt dat anders. Vandaar dat Nederlandse toeristen dan ook alles behalve blij zijn met de nieuwe maatregel. Het nieuwe e-visum, dat je op de websitehttp://www.evisa.gov.tr/en (in het Engels) kunt bestellen, is overigens nog wel steeds 15 euro en is 90 dagen geldig.
Vooraf betalen en uitprinten
Na betaling op de website kun je het visum uitprinten en bij je steken als je gaat vliegen. Vanaf april moet je daarom een aantal dagen voor je reis het visum in je bezit hebben (de verwerking na betaling kan maximaal 48 uur duren). Er is na 10 april geen mogelijkheid meer om het visum op het vliegveld in Turkije te kopen. Heb je in april net een nieuw paspoort/ID-kaart aangeschaft en zit er nog een geldig visum in je oude paspoort/ID-kaart, dan heb je pech en moet je ook een e-visum kopen.
40 euro!?
Er zijn websites waar je het visum ook op andere manieren (zoals IDEAL) kunt betalen dan met een cretitcard. Op visumplus.nl en estaplus.com bijvoorbeeld, zij vragen alleen wel 40 euro voor het visum.

@Raak,

zo’n soort bericht had ik ook gezien ja.
Blijkt dus dat die visumdiensten het visum 40euro maken.

Ben wel benieuwd hoe dat creditcard gebeuren opgelost word aangezien maar weinig mensen in nederland zo’n ding hebben.

[INDENT]:RUSSIA:Bloem: 11 t/m 17 februari 2014 Sochi:RUSSIA:
**
Cyn: 1 t/m 20 maart 2014 Thailand & Dubai
Beps: 12 t/m 26 Juni: GU Alanya
Roanna: 23 t/m 30 Juni Magaluf/Palma Nova, Mallorca
Viva: 3 t/m 17 augustus GU
Cyn: 30 augustus t/m 13 september Turgutreis

**
**En de verja****ardagen nog …

***10/01 Cyn
22/01 Roanna
[SIZE=3]04/04 Beps
28/06 Toos

01/08 Linda
[/SIZE]

**22/08 koliboli
25/08 Vivaturkije
10/09 Raak
13/12 Trl
29/12 MK & Bloem

[/INDENT]

Het is erg rustig hier .

Of is het nog gewoon vroeg :slapen:

Het is gewoon rustig… Moest zowaar bijlezen, das meestal niet meer…

Ik zie dat er ook een liefdesklets topic is .
Zijn er daar veel naar toe gegaan soms ?

Van de oude kern is niemand naar het liefdestopic verhuisd hoor…

[INDENT][INDENT]:RUSSIA:Bloem: 11 t/m 17 februari 2014 Sochi:RUSSIA:
**
Cyn: 1 t/m 20 maart 2014 Thailand & Dubai
Beps: 12 t/m 26 Juni: GU Alanya
Roanna: 23 t/m 30 Juni Magaluf/Palma Nova, Mallorca
Viva: 3 t/m 17 augustus GU
Cyn: 30 augustus t/m 13 september Turgutreis

**
**En de verja****ardagen nog …

***10/01 Cyn
22/01 Roanna
[SIZE=3]04/04 Beps
28/06 Toos

01/08 Linda
[/SIZE]

**22/08 koliboli
25/08 Vivaturkije
10/09 Raak
13/12 Trl
29/12 MK & Bloem

[/INDENT]
[/INDENT]

Goedemorgen.

@Raak: Gelukkig dat je weer opgeknapt bent. Ik ben wel weer op de been, maar moet s’middags nog wel even rusten, omdat mijn lijf dat nog vraagt, maar verder gaat het hier ook wel weer.

Verder weet ik ook niet zoveel te vertellen. Ik hou wel met veel belangstelling de mededelingen rond het visum naar Turkije bij. Vind het wel een gedoe voor sommigen mensen hoor. Maar goed, zal ook wel een oplossing voor komen, anders gaan ze ook toeristen verliezen.

Fijne dag all. :dag:

Ik begreep dat er niets veranderd is, deze methode was altijd al mogelijk. We kunnen gewoon voor 15-20(ik weet het niet meer bloos) een visum op de luchthaven kopen…(Ik kijk ook even mee haha)

Hier verder ook niets nieuws. Druk op het werk, nieuwe bril gekocht, en verder…
Oh ja kleren, heel veel kleren hahahahahaha…(maatje 36/38 haha… bovenkleding S/M en ik GENIET!!! van de prijzen haha)

Per 10 april kun je het echt niet meer op de luchthaven kopen!

Beps : nee hoor ! Zoals Cyn al zegt, alleen nog na 10 april een e-visum te koop en te betalen alleen met creditcard en daar is het om te doen, mensen zonder cc kunnen geen visum kopen :frowning:
Jij lekker goedkoop inkopen gedaan en goed geslaagd

ok… we gaan het zien :slight_smile: