Vanochtend weer het laatste dagje en dan weekend, vanmiddag lekker naar de kapper haartjes weer knippen.
Raak idd wat jij zegt, als je namelijk een proteinedieet (eiwit) volgt mag je niet sporten omdat je dan alleen maar aankomt, omdat de eiwitten direct naar je spieren gaan wordt je dan alleen maar zwaarder omdat spieren meer wegen dan vet raar maar waar. Trouwens met het dieet zoals cambridge mag je ook niet echt sporten, fietsen en zwemmen mag wel maar niet in de sportschool aan de gewichten gaan hangen, geen zumba ect.
Mexx als je begint wel echt op 6 shakes gaan zitten he anders werkt het niet.
Ik sta ook bijna stil gaat misschien een onsje in de week er vanaf. Hoe meer overgewicht je hebt hoe sneller je af gaat vallen. Ik was in de eerste maand 9 kilo kwijt in de 2e en 3e maand 5 kilo. Je ziet het gaat steeds minder snel maar goed wat er af is, is eraf.
Raak,heb je tips ?? En idd elke operatie is heftig en als je dan al bijna 100 ben,is dat niet niks,maar het was nodig zoals ik begreep,de andere was bijna versleten.
@TRL: Ja, dat klopt. Dat zal met de tijd bij mij ook zo zijn. Daarom moet men ieder half jaar op controle om te zien of de batterijen nog voldoende inhoud hebben en tja… al is je oma al op leeftijd, als ze leeg zijn, moeten ze toch een nieuwe zetten. En als ze verder nog goed bij de tijd is, kan ze waarschijnlijk weer een tijdje mee, maar de ingreep zal haar zeker niet meevallen, want hoe dan ook, het is geen pretje. Al helemaal niet op zo’n leeftijd, lijkt me.
Omdat ik een vrij nieuwe heb, wordt ik ook thuis gemonitord, dus weten dagelijks wat er in het kastje gebeurd en ook zo kunnen ze zien, als er wat loos is. Zouden ze nu niet zo’n pacemaker bij je oma gezet hebben, heb je kans dat ze hartklachten gaat krijgen en dan heb je kans dat het zo over is en wie weet kan ze nu nog een poosje mee.
@Linda: Ik ben het ook eens met de anderen. Ik zou het ook geruststellender vinden als mijn oma in zo’n conditie zou zijn, dat ze dan toch opgevangen wordt, waar ze haar in de gaten kunnen houden.
Nou, verder heb ik weer heel veel opgestoken over de dieeten van jullie. Wat je beter wel en niet kunt doen. Sommigen dingen wist ik ook niet. B.v. van dat niet mogen sporten.
@Beps: Hopenlijk alles goed met je ouders en met name je vader. Even een vraag… hoezo ben jij de pineut met bloedgeven?
Maargoed, iedereen weer een fijne dag verder en werkse en vast tot ergens wel weer. :dag:
Viva: ja klopt ik had het handboek inderdaad geprint en wat doorgelezen alvast… Enige nadeel is dat ik wel over 3 weken 2 weken lang all-inclusive zit… Maar goed… ik eet in die warme temperaturen toch veel fruit en drink veel water… af en toe even baantjes trekken en dan gaan we er daarna weer vol tegen aan…
:dag: Sorry meiden verder niks te melden, voel me zwaar kl*te vandaag…
Mexx je mag ook geen fruit hoor…en dat kl*te gevoel, ik zit tegen de griep aan denk ik. Heb geen koorts maar ben heel erg verkouden, en krijg nu pijn in mijn keel. Nou ja gaat wel weer over.
Mexx kan me voorstellen dat het afscheid heel zwaar moet zijn…pffff valt niet mee na 3 maanden bij elkaar te zijn geweest, dan weer een half jaar elkaar moeten missen.
Ik me zojuist ook aangemeld bij Valtaf.nl… Daar kun je je gewicht enzo invoeren en bijhouden… Dus hoop dat dat ook een beetje een motivatie is, nu nog even een weegschaal scoren… En dan aan de slag!
Owh zo. Ik wist het niet. Ik zou juist denken: hoe meer spieren hoe meer je in rust ook verbrand. Wij dames worden toch niet zo snel bodybuilders. Maar zo zie je maar: elk dieet is anders en goed lezen hoe en wat. Las gister ook iets interessants over trainen maar te lang om op mn phone hier te typen.
@ maymun. Wat ik altijd doe is kijken bij de rondreis org of stedentrips. Dan kun je zien wat voor excursies ze in hun programm hebben en wat dus must sees zijn. Daarnaast kun je goed zien in welke wijken de hotels zitten en heb je een idee wat de toeristenwijken zijn. Verder kijken naar losse tickets leuke acco en zo verder uitbouwen
Ikke thuis met een gemengd gevoel: Het is niet erfelijk(gelukkig) en dus… is paps ineens ook niet meer een ‘patiënt’ en mag hij over 3 mnd terugkomen, geen bloed meer geven en ga zo maar verder… Heel dubbel… net of er ‘ineens’ niets aan de hand is…
Nou ja. We houden eea goed in de gaten en we zien wel…
Maar raar voelt het wel…gelukkig bij zus en mij en bij paps zelf
@Mexx: Rustig aan meis… nu eerst dit. Je kan niet EN dit gemis aanpakken, EN meteen dik afvallen EN je hele eetpatroon omgooien…
Nu eerst dit, en dan volgende week ergens HEEEEEEL VER WEG NOG… het volgende …stap voor stap…:kus:
@roanna: mijn ouders en ik zijn het er ook heel erg mee eens dat ze er permanent naar toe gaat, want alleen wonen gaat echt niet meer veel te gevaarlijk en veel te zwaar uiteindelijk voor mijn moeder aangezien mijn oom al sinds mijn 2e niet meer thuis komt er mijn moeder er alleen voor staat.
dag allemaal moet ik me nog even voorstellen hahaha ik heb jullie wel een beetje verwaarloosd!
SORRY!!! Maar ik ben er weer.
Ik was even druk met vanalles en nog wat verder 2 dagen op bed gelegen, maar goed ik zit weer en heel vervelend ik heb de tablet ervaren!! Wat lekker zeg dus ik moet er maar eens aan geloven. Heelijk zeg zo’n ding!
Verder veel bijgelezen, jullie kletsen wat af hoor! @mexx: nog geen uitslag, maar hoopt wel binnenkort en heeft viva als voorbeeld voor het afvallen! @beps: dubbel gevoel na het zkh bezoek, maar het is gelukkig niet erfelijk! En je hebt nu lekker vrij!! Geniet ervan! @bloem: had gelezen op FB van billie @de rest die ik niet genoemd hebt allemaal een dikke knuffel
Zo ladies, thuis! awhghh
hoofdpijn, vanochtend beetje begonnen met hoesten en tis nu al zo ver/rauw dat het mega pijnlijk is. wel wezen sporten in de hoop dat het een beetje loskomt, maar nee… nu moe, hoofdpijn dus en nergens zin in… blegh niet fijn zo’n fysiek dipje, om over de rest nog maar te zwijgen
@ linda lastige situatie idd, maar als je mams er alleen voorstaat, dan maar beslissen, als er commentaar komt: waar was je al die tijd om toen mee te beslissen?
@ beps begrijpelijk idd… kan hij evt. via de huisarts gecontroleerd worden? of zelf een hb-prikker aanschaffen en zo in de gaten houden? of ‘gewoon’ vertrouwen hebben in de geleerde doktoren…? hoe gaat het nu met je moeder? rijdt die nog vrolijk in de rondte of draagt ze dat soort taken weer over aan je vader?