Turkije Filmpjes

Zuid-Turkije: De wortels van Sinterklaas

Lotte gaat voor een weddenschap op Sinterklaas-safari door Zuid-Turkije. Volgens de ene kijker komt de Sint uit Spanje, de ander houdt steevast vol dat zijn roots in Turkije liggen. Wie heeft er gelijk? Lees meer—>>>

Klik hier om de video te bekijken…

Cappadocië

Of er ergens een uniek landschap ligt dichtbij Nederland, vroeg kijker Thijmen Kuipers zich af. Lotte ontdekte voor hem het geheimzinnige Cappadocië in Turkije. Deze streek is een grillig vulkanisch gebied vol sprookjesachtige rotsformaties en valleien. Bizar zijn de steden die daarin zijn uitgehouwen en de ballonvlucht die er overheen voert. Lees meer—>>>

Klik hier om de video te bekijken…

Bloemmie : wow wat een beelden en informatie:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Inderdaad mooie beelden en veel nuttige info! Ik vond het heel leuk om nu nog even het stukje over cappadocie te lezen ,want volgende week deze tijd zit ik in het vliegtuig naar Kayseri, dus mooi op tijd. Thanks Bloem!

Inderdaad leuk om te lezen, K komt ook uit Cappadocie. Hij is heel trots op die streek,k ik begrijp nu waarom.

Top gedaan Bloem…

Schrijfster en cabaretiere Nilgün Yerli krijgt enkele bekende Nederlanders op bezoek bij haar in Turkije om hen verschillende aspecten van haar land en cultuur te leren kennen.
Programma van de AVRO

Afl.1. Huub van der Lubbe, zanger van De Dijk, is te gast in Turkije bij schrijfster en cabaretiere Nilgün Yerli. Na 28 jaar Nederland, woont zij nu weer in haar geboorteland Turkije.

klik hier voor de link naar de 1e aflevering

Topkok Pierre Wind is te gast in Turkije bij schrijfster en cabaretière Nilgün Yerli. Samen ontdekken ze het geboorteland van Nilgün, Turkije, en de verrukkelijke keuken van dat land.

klik hier voor de link naar de 2e aflevering

Politicus Alexander Pechtold is te gast in Turkije bij schrijfster en cabaretière Nilgun Yerli. Verrassende kanten van Turkije en Pechtold, met voorliefde voor archeologie, komen aan bod.

klik hier voor de link naar de 3e aflevering

Maria Goos, scenarioschrijfster, is te gast in Turkije bij schrijfster en cabaretière Nilgün Yerli. Samen gaan zij op zoektocht in het geboorteland van Nilgün, waar ze na 28 jaar Nederland weer is teruggekeerd. Het is een bijzondere ontmoeting in een bijzonder land.

klik hier voor de link naar de 4e aflevering

Schitterend gedaan Bloem,

Hier ga je toch weer even voor zitten…

Echt super deze afleveringen. Ik had er al over gelezen, maar het zien is toch heel anders.
Ik vind het super om op deze manier nog meer te weten te komen over turkije, maar ook nilgün yerli zelf vind ik een geweldige vrouw die me erg inspireerd.

Echt een super programma! Bij de aflevering met Pechtold heb ik echt een andere kant van de politicus gezien!

Heb net aflevering 4 met Maria Goos bekeken.

Ik had alle afleveringen tot nu toe gemist, mooi dat ik ze zo kan bekijken,
bedankt!

Dit was alvast een schitterende aflevering!!

Geweldige afleveringen !

ik ga ze gauw bekijken!!!
Ben erg benieuwd! Bedankt alvast bloem

Groet

Ik kwam deze uitzending van Netwerk tegen die over All Inclusive hotels in Turkije gaat… Goedkope reisjes met nare verrassingen :so:

[MOVIE]http://cgi.omroep.nl/legacy/player?/id/NCRV/serie/EO_1533/EO_101147792/bb.20080708.asf?start=00:09:51&end=00:22:50[/MOVIE]

Wat ze al zeggen, en zoals de engelsman zegt: You pay for what you get mate!!
Schoonmaak is natuurlijk uit den boze…maar voor 600 euro wat verwacht je.
En als je het vinden kan op de site van zoover of wereldreiswijzer dat het slecht is…waarom boek je het dan?? en het is een BINGO-reis…dan weet je ook niet waar je heen gaat…

Ik ga naar een All-In…maar betaal dat bedrag pp en niet voor 2 pers…
En nogmaals… wat verwacht je voor 300 euro pp??

tja… als een kale vliegticket al rond de 300 Euro ligt dan zouden er bij mij ook alarmbellen gaan rinkelen bij dergelijke prijzen.

Ik ga liever logies/ontbijt en 's avonds ergens eten in een leuk plaatsje :slight_smile: