Ja maar ik ondertussen ook niet meer. Kom er nu 22 jaar, en ben wel een beetje uitgekeken op al die stadjes! En vooral op die toeristen prijzen!!!
En als ik dan all-in ga, en daar alleen ontbijt en drinken en lunch neem, en mn avond eten in het stadje zou doen, dan nog is het interessant!!(uitgaande dat ik het toeristengebied uitga he! Daar waar je nog eet voor 3-5 euro pp)
Ach ja, mensen willen, zoals de reportage al zegt, voor een dubbeltje op de 1ste rang…en dan…dan krijg je deze dingen helaas…
@Beps: Die mensen hadden €600 p.p betaald, dan zou je ook wat mogen verwachten.
Ik vind het duur betaald en of het een 5* hotel is daar heb ik zo mn twijfels over. Nou weet ik dat er hotels zijn die 5* hebben, maar niet voor het hotel maar als resort. Dat betekent dat ze sterren krijgen voor de faciliteiten die ze hebben.
Wij hebben ook ooit eens gebingoot en dat was ook een valse bingo. Ze deden voorkomen dat we naar een 4* hotel zouden gaan wat in de brochure of op internet stond. Het was er nog geen 2 waard. Volgens mij dumpen ze je in hotels die ze niet vol krijgen of waar ze een goedkope deal mee hebben. Tja en er bestaat altijd nog zoiets als prijs/kwaliteitverhouding, kies je voor een goedkope vakantie dan kun je er ook weinig van verwachten
Ze boekt voor 399 euro een week all inclusive. Reisbureau commissie 10%, gemiddelde kosten voor vlucht 200 euro, transfer 15 euro…restant 145 euro. Daarvan moet de touroperator reisleiding e.d. betalen en winst maken maar zelfs als dat buiten beschouwing wordt gelaten kom je op een gemiddelde dagprijs van 20 euro All Inclusive. Wat dacht ze zelf?
Ze boekt zo te zien via een klein Turks reisbureautje voor een touroperator (Gold Travel) die geen ANVR heeft.
Aan het einde van de uitzending maakt ze de opmerking dat ze één van de 4.000 toeristen is die teleurgesteld uit Turkije teruggekomen is. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat ze juist heel blij terug gekomen is aangezien haar doel was om klachten te hebben, om Turkije in een kwaad daglicht zetten.
erg suggestief filmpje. ze hebben het zo inmekaar gezet dat het inderdaad behoorlijk afschrikt. Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, maar mensen die dat boeken, moeten ook kritischer zijn naar hun eigen verwachtingen toe. En meer en beter informatie inwinnen dan een reisburo binnenstappen met de vraag: is het een beetje goed en als antwoord jjjaawwhh…
nee, dit filmpje laat me meer zien hoe dom sommige nederlandser kunnen zijn en dan daar achteraf over gaan klagen. Beetje jammer dat ze ook weer Turkije gepakt hebben voor dit voorbeeld. Laat dan of ook andere landen zien of laat dan wel een 5 sterren, goed aangeschreven en goedgeprijsd hotel zien…
Veel mensen hebben een digitale photocamera met film-optie of zelfs een video-camera. Ook met je mobieltje kun je tegenwoordig filmpjes maken… Dus! Neem jouw favoriete vakantiebestemming op en deel deze met ons!
Film jouw hotel… de kamers, het uitzicht van het balkon, het zwembad of je favoriete ober.
Film jouw vakantie-oord… de winkeltjes, het uitgaan, het verlaten strand of de leuke turkse avond.
Film jouw favoriete stad… Istanbul, Ankara, Konya, Alanya of Kusadasi
Film jouw reisavontuur! Maakt niet uit, als het maar in Turkije is opgenomen en deel het met ons.
Alle filmpjes van 2009 kunnen in dit topic geplaatst worden en zo kun je laten zien waarom jouw vakantie zo leuk is!
Ik ben het met je eens dat die mensen de hand in eigen boezem moeten steken. Beetje simpel om te verwachten dat je voor zoveel geld serieus vertroeteld gaat worden…
Ik weet niet of het toeval is dat ze Turkije als voorbeeld hebben genomen, als ik klachten hoor over All inclusive hotels, gaat het eigenlijk altijd over Turkse hotels!
Ik vind de reportage een beetje jammer. Ik zal absoluut niet ontkennen dat het allemaal niet zo goed gaat in dat hotel, maar je kan op een gegeven hotel ook over alles gaan zeuren!!
De blonde mw die haar boekingsbevestiging laat zien geeft aan een Bingo hotel te hebben geboekt, de foto zijn alleen ter indicatie. Ze kan dus niet verwachten dat ze daadwerkelijk in dat hotel komt!
Wat de klachtenafhandeling van het reisburo betreft kan ik jullie vertellen dat een reisburo zelf geen klachten kan afhandelen en dat dat schriftelijk moet gebeuren bij de reisorganisatie. Dus niet behulpzaam slaat nergens op!!
Overigens is 4000 op 400.000 precies 1%, en ik denk dat er uit elk land wel minimaal 1% ontevreden terugkomt!!!
Zoals je wellicht weet, is YouTube in Turkije nog steeds / weer geblokkeerd. Daardoor kan ik vanuit Turkije mijn YouTube films niet zelf op jullie site zetten. Kunnen jullie dat mogelijk voor me doen? Mijn YouTube kanaal staat op naam van MariaJBogaerts. Er staan tientallen Turkijefilms op, over de streek van Dalyan, Capadocie en Oost Turkije.
Op http://www.videoizlesene.org/site/goster/EYoj-gwg8AY/iztuzu-turtle-beach.html heb ik een paar voorbeelden gevonden die ik hier zelf wel kan afspelen. Ze zijn vanuit YouTube ingebed. Als de filmpjes je wat lijken, kunnen jullie dat mogelijk ook doen. Ze zullen zeker voorzien in een behoefte van Turkijeganger die natuur- en cultuur minded zijn.
Ik weet niet hoe ik een nieuw onderwerp moet openen, maar bijgaand drie links naar YouTubefilmpjes uit de omgeving van Dalyan die ik een paar weken terug in Turkije nog wel aan kon en toen in mijn waarbenjijnu geplakt heb:
Jouw reactie en mijn volgende berichtje hebben elkaar denk ik gekruist. Ik heb inderdaad een heel uitgebreide verzameling filmpjes opgebouwd in de loop der jaren en deze nog in NL ge-upload. Het is balen dat ik er nu ik in Dalyan woon er zelf niet meer bij kan en ook geen nieuwe films meer kan uploaden. Misschien is het mogelijk om de link naar de verschillende Playlists ergens in te plakken, dan kunnen geinteresseerden zelf in de betreffende playlist browsen? Ik denk dat er een stuk of 4, 5 Turkije playlists zijn.
Groetjes uit het Turkse naar het Brabantse. Komen daar zelf ook vandaan.