Turken hoeven geen inburgering meer te doen

Ik zag onderstaand bericht voorbij komen.
Omdat sommige dames nogal aan het worstelen zijn om hun Askim voor te bereiden voor het examen, dacht ik , ik plaats het even. Want ze hoeven dus in Turkije** geen** Inburgering meer te doen.

Turken hoeven ook in eigen land geen inburgeringsexamen meer te doen voordat ze naar Nederland mogen verhuizen. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) vrijdag aan de Tweede Kamer laten weten.
De Centrale Raad van Beroep bepaalde vorige maand dat Turken niet inburgeringsplichtig zijn. Dat betekent dat Turken in Nederland niet meer verplicht op inburgeringscursus hoeven. Ook heeft het tot gevolg dat het taalexamen wordt afgeschaft dat ze voorheen in eigen land moesten afleggen.
Donner wil desondanks dat Turken die in Nederland komen of hier al zijn, Nederlands leren. Hij gaat met Turkse organisaties praten hoe hiervoor kan worden gezorgd. Het Inspraakorgaan Turken meldde onlangs al graag met Donner in gesprek te gaan.
Het kabinet onderzoekt verder of er een leeftijdsonafhankelijke leerplicht kan worden ingevoerd. Die zou dan ook gelden voor bijvoorbeeld Polen en anderen uit de Europese Unie. Dit is eerder bepleit door de PvdA.

Tricia Ik had er inderdaad wat over gelezen op FB maar dan wordt dus het volledige MVV afgeschaft of zeg ik dat verkeerd?? Je moet toch nog steeds aan bepaalde eisen voldoen denk ik om je askim naar Nederland te halen dat staat er dan denk ik los van??

tricia, kan jouw askim dit misschien vertalen in het turks??? :slight_smile:

:slight_smile:

Maar dit geld toch alleen voor de turkse mensen die al in Nederland wonen?

Het MVV blijft gewoon bestaan, de contract en looneisen staan bijvoorbeeld nog steeds.

Ook heb ik gehoord dat het hierbij alleen om gezinshereniging gaat en dat de partner in NL ook in TR bij zijn/haar partner gewoond moet hebben. Maar dat is even iets om goed uit te zoeken

sorry voor de late reactie, de visumplicht(mvv) blijft idd gewoon bestaan, daar is geen ontkomen aan.
@missy may, ik haal er niet uit datje in nederland gewoond moet hebben, en dat het alleen om gezinshereninging zou gaan. Maar is zeker de moeite van het uitzoeken waard.
@Mutlu > ik zoek even de details van dit verhaal uit, het is geplaats in div nieuws rubrieken, zoals ik het gekopieerd heb. En ja ik laat het vertalen zo gauw als mijn mannetje er weer is. Dat zal vanaaf zijn.

1 like

@Tricia niet in NL, maar in TR :wink:

Weet iemand ondertussen al meer??? Het wordt nu wel heel ingewikkeld!!!

???