In elke stad beklim ik wel een heuvel, een of andere toren of wat dan ook om maar uit te kunnen kijken over een stad. In Turijn deed ik iets unieks. Ik stapte aan boord van de Turin Eye, de grootste vastgebonden luchtballon ter wereld.
Turijn vanuit de lucht
Gisterochtend stapte ik samen met mijn moeder aan boord van de Turin Eye. We hadden geluk met het weer, het was vrijwel windstil en het was zonnig met een klein beetje bewolking in de verte. De start was wat hobbelig maar daarna heb je echt het gevoel dat je door de lucht zweeft naar een maximale hoogte van 150 meter. We gaan hoger en hoger en dan hangen we in de lucht met een geweldig uitzicht over de immense stad, de heuvels en in de verte de bergen. Wowww, wat een belevenis!
Als je ook de Turin Eye in wilt bezoek dan eerst de website voor de meest up to date info en/of bel met de organisatie om te vragen of ze open zijn. De openingstijden zijn afhankelijk van het weer. Als ze open zijn gaat er elke 20 minuten een vlucht. Ik maakte deze video:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“yazBAxJM5lI” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Ben jij al eens in Turijn geweest?