Ik kwam op een site tegen dat je kan tuben (met zo’n grote band) vanaf de Rio Celeste. Is dat iets wat kan met een kind van 5 of is dat te gevaarlijk?
Hij zou dan misschien bij papa in de tube kunnen. Denk namelijk dat hij het wel fantastisch zou vinden, want wildwaterbanen in een zwembad zijn ook altijd z’n grote favoriet.
Ik zou het eerst navragen. Bijvoorbeeld hier: http://www.celestemountainlodge.com/ of hier: http://www.sueno-celeste.com/celeste-tenorio.php
Op alle foto’s die ik zie is iedereen toch minstens 15, 16 jaar oud. Ik denk dat papa zijn armen vrij moet hebben om zichzelf in evenwicht en aan de band vast te houden.
En je hoeft dit toch ook niet tevoren te reserveren? Gewoon ter plekke gaan kijken en dan de beslissing nemen.
Beste Renata,
Wij zijn momenteel in costa rica. Echt een geweldig land.
een paar dagen geleden zijn wij gaan tuben over de Rio Celeste en het is zeker niet voor kinderen van 5. Ik ben 4 keer uit de band gevallen en het was echt een heftige rit. Wel super gaaf, maar je moet echt tegen een stootje kunnen. Er was een gezin mee met 2 jonge kinderen. De jongste durfde al gelijk niet en de 2e is na de eerste paar bochten afgehaakt samen met een ander stel. Wij sliepen bij sueno celeste echt een top b&b.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten, Willemijn
Volgens mij is dit het ultieme antwoord als het er om gaat of je er wat aan hebt. Ik vraag me zelfs af of ze zwemvesten en helmen hebben voor 4-jarigen
Dank voor jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan. We houden het bij de Rio Celeste dan maar bij wandelen en gaan in NL wel een keer naar het Tikibad ![]()
En als je nog tips hebt Willemijn, dan hoor ik ze graag!
Beste Renata,
Naar aanleiding van onze ervaring van het tuben had ik je afgeraden met een kind van 5 te tuben.
In ons laatste hotel kwamen wij echter een Duitse vrouw tegen die met haar zoon van 6 wel was gaan tuben en die vond het geweldig. 1 van de leiders van de tour heeft de band van haar zoon de hele tijd vastgehouden, zodat hem niks zou overkomen en haar zoontje vond het geweldig.
Ze hebben een zwemvest aan (die kan verkleind en vergroot worden) en een helm.
Die vrouw heeft de leiders van de groep wel heel streng toegesproken dat er echt niks met haar zoon moest gebeuren. Wellicht zouden jullie het dus toch ook met jullie zoon kunnen doen. Wij vonden het erg heftig, maar je kan het altijd daar nog navragen. T blijkt ook dat ze niet altijd naar dezelfde plekken gaan, want wij gingen bijvoorbeeld onder prikkeldraden door, maar andere wisten daar niks van.
je zoontje moet in ieder geval wel in zijn eigen band, want anders ben je te zwaar en blijf je steken achter de rotsen.
Wij zijn net terug uit costa rica en vonden het geweldig, wat een lieve mensen. We hebben een maand rondgereden met de auto en veel gezien en gedaan.
wij vonden de waterval Catarata del Toro echt zo mooi! Echt een aanrader. Deze hebben we bezocht op de weg van Puerto Viejo de Sarapiqui naar La Fortuna.
Het was een sprookje om te zien. verder hebben we een ook een nacht bij de Toucan Rescue Ranch geslapen. heel leuk int begin van je reis omdat je er ook een tour over de ranch krijgt en veel leert over de dieren van costa rica. 's ochtends geeft ze ook de baby luiaards te eten en dat is zo geweldig om mee te maken en ik denk ook leuk voor kinderen. Onze route was, 1e nacht Alajuela, Toucan rescue ranch, Puerto Viejo de Sarapiqui, La fortuna, Tenorio, playa grande, samara, montezuma, monteverde, dominical, drake bay, uvita, laatste nacht Alajuela.
Rincon de la Vieja en Tortuguero hebben we niet gedaan, maar hebben gehoord van andere dat we daar echt wat gemist hebben. Helaas kan je niet altijd alles doen.
Mocht je hier wat vragen over hebben, dan hoor ik het wel.
Veel plezier met de voorpret!
Hoi Willemijn,
Bedankt voor de tips! Ik ga ter plekke wel even informeren of het verstandig is.
Wij zijn 10 jaar geleden ook al eens in CR geweest en vonden het toen ook fantastisch. Met name de mensen hebben toen zo’n geweldig positieve indruk bij me achtergelaten.
Wij hebben zo te zien veel overeenkomsten met onze reisplanning. Rincon de la Vieja gaan we ook skippen, omdat we een paar dagen in het Tenorio-gebied blijven en je daar ook soortgelijke dingen kunt zien bij de Miravalles vulkaan (heb ik me laten vertellen). Tortuguero twijfelen we over. Moeten nog even uitzoeken of er in die periode ook schildpadden aan land komen. En verder laten we het misschien ook afhangen van de weersvoorspelling. Toen we daar 10 jaar geleden waren, zijn we volledig weggeregend.
Beste Renata,
Ja echt de mensen vond ik zo geweldig. Wij zijn hiervoor alleen in azië geweest en daar ben je toch altijd op je hoede. Als er iemand uit zichzelf naar je toe komt daar dan wil hij 9 van de 10 keer altijd wat van je. Voordat ik ging had ik echter al op het tripadvisor forum een verhaal gelezen van een man die aankwam in costa rica. Zijn auto verhuurbedrijf zou hem daar ophalen, echter stond niemand er, dus hij maar wachten en wachten en niet weten waar hij heen moest. Tijdens het wachten werd er meerdere malen hulp aangeboden, maar dit weigerde hij altijd (ook bang voor foute bedoelingen). Na een uur had hij echter wel hulp geaccepteerd omdat hij radeloos was en zijn hulp nam direct contact op met het verhuur bedrijf en alles werd daarna snel alsnog geregeld. hij had hierdoor zo’n spijt dat hij niet eerder hulp had geaccepteerd, want de mensen bleken allemaal, ook gedurende zijn reis, zo positief.
Vanuit nederland hadden wij een pickup geregeld via ons hotel, deze stond er echter nog niet toen wij naar buiten kwamen (we waren binnen 20 minuten buiten en eerder aangekomen dan gepland). Toen kwamen er ook gelijk mannen op ons af die vroegen waar we heen moesten. de eerste wees ik vriendelijk af, maar toen kwam er nog een man naar me toe en moest denken aan het verhaal wat ik op tripadvisor had gelezen. Ik vertelde hem welk hotel ons op zou halen. hij belde direct, zei dat we mee moesten lopen en even verderop (uit de drukke menigte) moesten we wachten. over enkele minuten zou ons vervoer ons hier ophalen. Voordat we de man konden bedanken of iets konden geven, was hij al weg en onze pickup was we er ook echt binnen enkele minuten. 30 minuten nadat we geland waren zaten we in de auto opweg naar ons hotel. Het was zo’n positieve en goede eerste indruk en ook de rest van onze reis is dat zo gebleven.
Wij hebben inderdaad ook voor Tenorio gekozen ipv Rincon de la Vieja. Van andere reizigers hoorde we dat Tortuguero volgens hun wel de moeite waard was ondanks dat er geen schildpadden waren. Wij hebben t om die reden niet gedaan. T is altijd lastig een keuze te maken.
Wij hebben in de bergen ook veel regen gehad, maar gelukkig heeft dat onze plannen niet zo dwars gezeten. Alleen in monteverde. Daar was zo’n extreem harde wind dat het park gesloten was en ziplinen leek ons hierdoor dus ook niet zo’n goed idee. Aan de kust altijd mooi weer gehad.
Ik hoop dat jullie weer een hele mooie reis tegemoet gaan en dat het net zo bevalt als 10 jaar geleden. Hopelijk zit het weer dan ook wat meer mee!