Hallo allemaal
Wij zouden heel graag naar Costa Rica gaan in juli en augustus met onze 2 jarige dochter. Wie heeft dit ook gedaan en heeft er tips?
Is dit goed te doen en veilig?
Groeten suus
Hey,
Je berichtje is al wat ouder dus weet niet of t nog actueel is?!
Ik ben in cr geweest met mijn zoontje van 11 maanden en dat was heel leuk! Voor die 1, 2 jarigen is er volgens mij zo ie zo niet zo veel te beleven op vakantie ( behalve als je naar zo’n kinder vakantie paradijs gaat!) Maar lekker op t strand en bij t hotelletje enzo is best te doen!
Wij zijn ook naar de cloud forrest geweest en hadden onze zoon in een draagzak op de rug mee en dat ging ook prima! Als ie 2 is kan hij natuurlijk ook zelf al een beetje lopen, alhoewel zo’n trail door het oerwoud is geen geplaveid straatje natuurlijk!
Wij hadden wel zelf een camping bedje mee dus ik weet niet of de hotels erg kind vriendelijk zijn op dat vlak, maar ik denk t wel want de costaricanen zijn dol op kinderen!
Ik weet evt. ook wel een leuk hotelletje voor de eerste paar nachtjes.
Hoop dat je er wat aan hebt, Groetjes geertje
Hallo Geertje
Graag zou ik willen weten waar je allemaal geweest bent en of je nog tips hebt.
Groeten susan
nou de eerste x zijn we van San Jose, (Hotel Dos Palmas is van een stel nederlanders die ook kunnen vertellen wat en waar je moet zijn in CR. Dus dat is echt een aanrader om te starten, zeg maar!) naar samara in Guanacaste gereden met een gehuurde auto, dit is ong. een rit van 4 a 5 uur over de pan american ( snelweg) er is ook een alternatieve route en die is moet ik zeggen een stuk relaxter om te rijden.( moet ik ff opzoeken langs welke plaatsjes die ookal weer gaat)
Daar hebben wij in hotel The Flying Crocodile ( heeft ook een website) gelogeerd in t plaatsje Buena Vista vlak bij Samara. Dat is op zich een leuk hotel het heeft allemaal Lodges (kleine huisjes) in verschillende stijlen. Het is ong. 5 a 10 min. lopen van een zeer rustig strandje waar je ook kunt zwemmen (de zee is vrij rustig). Bij het hotel is ook een zwembad en je kunt er eten en ontbijten en ook lunchen. Het is ong. 15 min rijden ( afhankelijk van t seizoen) naar Samara, daar vindj je winkeltjes, restaurantjes en uiteraard ook leuke hotelletjes voor als je het leuker vind om in een dorpje te zitten!
Verder zijn wij bij de Vulkaan de Arenal geweest in de Arenal Lodge? er zijn er 2 met de zelfde naam ongeveer! Vanuit dat hotel heb je een mooi uitzicht op de vulkaan als het helder is! Van uit 1 van die 2 hotels kun je ook hiken naar de voet van de vulkaan.
Ook zijn wij in Monteverde Cloud Forrest geweest ook daar kun je wandelen. Wel is aan te raden om een soort draagzak voor je kindje mee te nemen want alles zelf laten lopen is misschien wat te zwaar!
Ik vond het niet nodig om mijn kind overal heen te slepen, omdat ik zo nodig alle bezienswaardigheden wilde zien, vooral omdat de ritten ernaartoe best lang en hobbelig zijn!
Als je nog meer wilt weten lees ik t wel.
Groetjes Geertje
Welke plekken heb je nog meer bezocht?
heb je nog belangrijke tips? Wij nemen ook een eigen travelcot mee (soort campingbedje)
Ben je nog hoger aan de pacifiche kust geweest?
Hoe vind je het weer in juli en augustus, te doen?
Groeten Susan
Wij zijn ook kog aan de caribische kust geweest bij Cahuita bij een Sloth sanctuary ( luiaarden opvang) Dat hotelletje was wel goed alleen waren we toen nog zonder kinderen!
Ook heb je manuel antonio daar ben ik zelf nooit geweest! Het schijnt wel een heel mooi park te zijn! Het schijnt dat daar veel amerikaanse toeristen komen!
Wij wonen in CR en zijn niet zo heel veel bezig met toeristische trekpleisters zeg maar! En wij hebben zelf nu inmiddels 3 kinderen en komen niet zo heel veel buiten de deur!
In dat hotelletje in San Jose uit mijn vorige bericht kun je wel wat specifiekere informatie krijgen.
In juli is het weer mooi en droog het regen seizoen begint eind augustus half september! In December is het wel op zijn mooist vind ik…alles is dan heel groen omdat het net regen seizoen is geweest!
Verder zou ik een auto huren en dan zeker een 4 wheel drive! Een auto zitje kun je erbij huren maar dan moet je het van te voren even aangeven! Ook daar kan dat hotelletje je mee helpen! Verder zijn de wegen vrij hobbelig dus hard rijden zit er niet in! De costaricanen rijden wel als idioten maar als je daar op voorbereid bent dan is het best te doen! Ik zal ook nog ff die alternatieve route opzoeken daar rijden nmlk helemaal geen vrachtwagens en bijna geen verkeer! En dan ga je ook over een hangbrug enzo! Echt hele mooie route!
Groetjes Geertje
Hoi Geertje
Waar wonen jullie?
De bedoeling is dat we van Alajuela naar Cartago gaan, dan naar Guapiles, tortuguero, heliconis island, arenal, rincon la viejo dan de kust (nog geen hotel), jaco, manuel antonio, savegre, uvita en weer naar Alajuela.
Weet je nog leuke plekjes of heb je nog tips?
Is de kindervoeding goed? Ik denk dat ik namelijk nog wel potjes nodig heb.
Zijn er nog dingen die we vanuit Nederland echt moeten meenemen?
Alvast bedankt voor de informatie.
Groeten Susan
Wij wonen in Santa Ana vlak bij San Jose!
Potjes babyvoeding is niet echt lekker daar! Dus je kan beter zelf koken of het eten dat je besteld zelf ff prakken of vragen of ze wat kunnen maken voor je kleine! Of potjes uit Nl meenemen maar dan word je koffer zo zwaar! Ze hebben wel overal vers fruit dus daar is geen gebrek aan!
Verder weet ik niet of je nog melk geeft van Nutrilon ofzo, maar dat hebben ze daar niet! Wel hebben ze het van het merk NAN die is ook echt wel goed (verkopen ze hier in NL ook) Verder hebben ze alles voor baby’s (kleintjes) luiers van Huggies zijjn overal
te krijgen bij de grotere supermarkten. Ik zou wel zonnebrand voor de kleine meenemen want ze verkopen daar of factor 50 van die dikke smurie of Hawaian Tan enz.
Als jullie via Amerika vliegen weten jullie wel dat de kleine een eigen paspoort nodig heeft!?
Toen ik via VS vloog was het niet mogelijk om op t vliegveld een potje op te warmen bij een van de"restaurantjes"!
In CR kan je hele goede anti muggen spul kopen het heet OFF en is wel lichtelijk agressief spul maar je hebt t ook voor kleintjes zit in een lichtgroen flesje of in een doorzichtige met roze etiketje en dop OFF Family! Voor jezelf zou ik de groene spuitbus kopen!
Ook zou ik echt als jullie tenminste willen gaan wandelen een rugzak meenemen om je kindje in te dragen (misschien heeft een vriend of fam. lid zo’n ding liggen dan kun je die lenen) en anders misschien op marktplaats! Een kinderwagen heb je nmlk echt nix aan de paadjes zijn daar vaak te hobbelig voor! Dus een buggy is goed genoeg die kun je ook mee het vliegtuig in en bij de overstap gebruiken mits hij niet te groot is!
Ook wat warmere kleren is wel handig want bij de Arenal kan het s’ avonds en in de ochtend best fris zijn!
Een katoenen slaapzakje voor je kindje is ook handig ook tegen de muggen als ze er zijn zo blijven de beentjes de nacht goed bedekt!
Over de plekken waar jullie heen gaan kan ik niet zo heel veel vertellen want zoals ik al zei heb ik eigelijk niet zo heel veel gezien behalve de plekken waar ik al over geschreven heb!
Groetjes Geertje
Wij zijn ook met een 2-jarig kind 3 weken in CR geweest. Wij gebruikte onze tijd hoofdzakelijk in een kindervriendelijk vankantiepark aan de zee maar ook met zwembaden en een medische post ter plekke.
Wil je meer weten kontakt me via e-post xxx@spam
Hoi,
Wij zouden graag in februari 2010 met onze dochter van 2,5 jaar naar CR gaan. We zouden graag de streken Uvita, Drake bay en dergelijke doen, gezien daar ook mogelijkheden zijn om te duiken en snorkelen. Hebben jullie nog enkele tips voor ons. Misschien enkele kindvriendelijke adresjes?
Punta leona resort is een kindervriendelijk resort met mooie zandstranden, waar je ook kunt snorkelen. Deze plek zou je ook in je reisprogramma kunnen opnemen. Voor meer informatie: www.xxx.com
Arno
Hoi allemaal,
wij willen misschien naar Midden Amerika, grotendeels CR gaan om 2 maanden rond te reizen. Afhankelijk van de welwillendheid van de baas word het deze juli + aug of nov+dec.
Vraag: ik lees in de voorgaande berichten veel over het dragen van kinderen ivm hobbelige paden + zwaarte wandelingen.
Onze dochter is nu 4 (en als we in nov/dec gaan bijna 5). Zijn de meeste wandelingen voor die leeftijd wel te doen, of is dat nog te zwaar? Eerder zat ze nl altijd in een draagzak, maar nu ga ik haar niet meer tillen…
Hoi,
De wandelingen die ik gemaakt heb zijn wel te doen met een kind van 5. Wij hebben bij de arenal gewandeld ( niet met de kids want die hadden we toen nog niet) en bij monteverde, ik weet niet hoe getraind ze is zeg maar, maar de kortste wandeling bij monteverde was geloof ik 2 uur! Maar de paden zijn goed begaanbaar wel met af en toe een soort trappen gemaakt van betonblocks ( af en toe glad) daar zou je haar wel moeten begeleiden! Of nou ja dat zou ik doen haar met een touw ofzo om haar middel aan je vast maken. Bij de arenal was het t zelfde!
Zorg dat ze goede stevige dichte schoenen heeft!
Groeten Geertje