Haha ja dat lijkt me een goed plan!!!
Wij vrouwen zijn daar niet zo van he
Het laatste wat ik heb opgehangen donderde binnen een kwartier weer naar beneden.
Haha ja dat lijkt me een goed plan!!!
Wij vrouwen zijn daar niet zo van he
Het laatste wat ik heb opgehangen donderde binnen een kwartier weer naar beneden.
Bloemmie: WOUWWWWWWWW en ja BLAUWWWW maar wel GIGA MOOI!!!
Ikke jaloersssss
Bloem,hij ziet er echt gaaf uit!!!
Nou meiden hier mijn relaas, sorry dat ik even niet op jullie reageer…
Mijn moeder had verleden week een buikvliesvirus dus vreselijk aan de diaree, en koorts daar overheen kreeg ze een luchtweginfectie, dus afgelopen maandag ging ze naar de dokter voor een kuurtje, nou die kreeg ze niet wat dat helpt volgens de huisarts niet tegen een virus, ze kreeg wel prednison…
2 dagen die pillen ingenomen, maar ze had nog niet echt verbetering, (ook nog stront eigenwijs ik hoefde niet te komen, ze kon het allemaal zelf wel, was wel moe maar het ging).
Woensdag nog naar de supermarkt geweest, gekookt ect… gaat om 1.15 uur de telefoon bij mij, mijn vader aan de lijn, in paniek, met mam gaat het niet goed ik denk haar hart, en ze heeft en zo benauwd 112 gebeld, ambulance was al gearriveerd, dus ik zeg ik kom eraan, nee zegt de broeder tegen mij wacht maar even bel zo terug… 10 minuten later broeder weer aan de telefoon ze gaat mee naar het ziekenhuis, haar bloeddruk is veel te hoog en ze heeft longproblemen, geen hartprobleem…hubs en ik in de auto en dat naar het ziekenhuis.
Op de ehbo aangekomen, lag ze aan de monitor en kreeg zuurstof, na verloop van 2 uur ofzo, kreeg ze een verdamper met medicijnen, geen longontsteking maar slijm onder in de longen, zat muurvast… op een gegeven moment zakte de bloeddruk en ze kreeg meer lucht… ze mocht naar huis, met een recept voor een kuur (dat hielp toch niet volgens de huisarts) en een puf. Wij paps en mams naar huis gebracht, door gereden naar de andere kant van de stad 35 kilometer om de medicijnen op te halen, en weer terug naar het huis van mijn ouders.
Mams de medicatie gegeven, wij terug naar huis, om 6.00 uur 's ochtends lagen we in bed, ik om 12.00 uur gebeld hoe het ging, kreeg mams aan de telefoon, ging wel wat beter, ze wist niet of ze zich aan zou kleden, maar ze zag het nog wel. Ze had het niet meer zo benauwd, afijn om 1400 uur telefoon bij ons, mijn vader, hij kreeg geen kontakt met mijn moeder, ze reageerde niet op hem, ze zat op de bank. Hij de telefoon bij haar oor, en het enig wat ik hoorde was wat gemompel, geen touw aan vast te knopen. Ik in de auto naar hun toe, kom binnen zie mijn moeder op de bank hangen, mond scheef, linkerarm slapjes, maar ze was heel ongedurig, ze wilde naar bed, viel bijna van de bank, dus ik heb haar overeind geholpen, waarop ze ging staan, maar kon niet goed lopen, heb haar in bed gekregen, daar wilde ze er weer uit. Toen de telefoon gepakt en gebeld met de doktersdienst, die zei, bel maar de ehbo daar is ze vannacht geweest, ik de ehbo gebeld, die zei, bel de doktersdienst maar, dus ik #$$%%^^^^^die heb ik net gesproken, nou bel dan maar 112, dat gedaan, duurde 10 minuten voor ze de telefoon daar opnamen. De ambulance met de 5 minuten voor de deur.
Nou 10 minuten later weer op de ehbo, scan…toestemming verlenen voor een nieuwe behandel wijze waarbij ze je vol gooien met bloedverdunners, nou en toen maar wachten tot de bloeddruk zakte, nou niet dus een bovendruk van 224 … helaas we waren vroeg genoeg in het ziekenhuis vanaf het begin van de uitval, maar de marge is een bloeddruk van 180 , 3x gemeten…nu dat lukte dus niet. Nu de gewone bloedverdunning, gisteren was ze nog wat beter dan vandaag… Ze is zooooooooo moe, ze moet heel hard werken om haar ogen te openen. Ze kan haar benen gewoon bewegen, maar haar linkerarm krijgt ze wel omhoog maar haar hand werkt niet naar behoren, haar vingers willen nog niet.
Deze dag is dus het lichaam aan het werk, volgens de verpleging vandaar dat ze zo suf en slaperig is. Om het infarct komt vocht en zodra dit weer opgenomen wordt door het lichaam, komt ze weer een beetje bij de mensen. Als je haar vragen stelt geeft ze het goede antwoord, ze weet wat er aan de hand is met haar, ze weet waar ze is, hoe oud ze is…herkend iedereen, ect…het is afwachten.
Mijn vader is natuurlijk gehandicapt, zeer slecht ter been en heeft suikerziekte, en beginnende alzheimer. Maar is ook altijd door mijn moeder gehospitaliseerd, wat inhoud dat alles hem uit handen is genomen. Hij weet niet welke medicijnen hij wanneer moet slikken hoe ze heten, ect.
Dit kon mijn moeder ons gisteravond nog haarfijn vertellen, dus nu maar een box klaar gemaakt met zijn medicijnen. Hij had geprikt, gegeten vanochtend toen ik belde, en was de bloemetjes aan het water geven.
Ik heb de procedure in gang gezet voor hulp voor mijn vader…
Daarbij komt ik kan mijn vakantie niet annuleren, mits er levensbedreigende situatie’s ontstaan. Na een gesprek met een begeleidster van de zorg, drukte ze mij op mijn hart, dat als mijn moeder niet slechter wordt we gewoon weg moeten gaan, nog een kleine 3 weken en in die tijd kunnen we altijd nog beslissen weg te gaan of niet…
meiden ik ben gekraakt…heb vanochtend al om 9 uur staan koken voor mijn vader, alle was meegenomen en weggewerkt, vervolgens samen met Damber en hubs het huisje van mijn vader strak getrokken, en zijn naar het ziekenhuis gegaan…
Nu zijn Damber en mijn schoondochter naar oma, het heeft geen enkele zin om met zoveel mensen erbij te gaan staan, een half uurtje bezoek is ook al meer dan genoeg op dit moment.
Ik heb het gevoel dat ik tegen een berg van problemen aan ga lopen, maar goed het is allemaal nog vers…en ik kan ook niet op de zaken vooruit lopen.
Dus wordt vervolgd…
ja he?
wow en dat voor ‘maar’ 79 euro…
en nu de zon niet meer direct erin schijnt is het weer exact 7uur s’ avonds op everest en de zon gaat onder :wub:
@ viva… lieve lieve viva… logisch dat je van voren niet weet waar je achteren moet beginnen.
ik zou even rustig aandoen en 1e stap eerst doen:wat heb jij nodig om dit te trekken? wie kunnen allemaal nog meer helpen
dan stap 2: je papa, ik begrijp dat er nu voor je moeder gezorgd wordt.
ik denk aan je, doe rustig aan, denk vooral aan jezelf… (laat je hubs maar ff-kes voor JOU zorgen
) en dikke kusssss
Bloemmie dank je wel,beetje bij beetje denk ik…
@viva…wat een verhaal…!! en dan ook nog 20x doorverwezen worden wat het bellen betreft…alsof je belt voor een koortslip…![]()
sterkte met mamz…en de zorg voor je vader…
denk ook aan jezelf…!!
@Viva: Kan me goed voorstellen dat je het even gehad hebt, je hebt even heel wat te verwerken. Loop niet op de feiten vooruit, leef bij de dag en probeer ook een beetje aan jezelf te denken. Ik weet dat het niet meevalt, maar loop jezelf niet voorbij. Een hele dikke :kus:
@Viva: Wat ook dit weer een heftig verhaal. Meid toch! Moet je niet alleen over je moeder inzitten, moet het ook nog over je vader die in principe dus niet voor zich zelf, qua medicijnen en dergelijke, kan zorgen. Heb je dat er ook nog bij. Natuurlijk weet ik wel en dat zou ik ook doen, dat je dit alles met liefde doet. Het is dus nu even een kwestie van afwachten, hoe nu verder enzo! Nou meid, ik denk aan je en wens je heel veel sterkte en hopenlijk komt het allemaal weer goed. :kus:
Geeft niets dat je verder niet op ons kunt reageren. Je hebt nu echt wel wat anders aan je hoofd. Nou, hou je haaks.
Goeieavond iedereen ! Paar daagjes geleden, …
Viva : wat een miserie meid. Ik voel heel erg met je mee en wens je heel veel sterkte en hopelijk komt alles goed met je mama. Ik neem in elk geval mijn hoedje voor je af hoor !
Miere : ik wens je veel succes toe, je verdient het ! En boeken maar die cruise Marmaris ! Genieten !
Linda : je wordt nog bekend met je prestaties ! Chapeau ! Paps al wat beter en zus hertellende, goed nieuws.
MK: ook sterkte met je opa
Beps : leuke familiefoto met Aiji d’r paps (precies 3 op een rij)
Toos : feestje blijkbaar goed geslaagd ?
Bloem : ik vind je canvas alsvast prachtig !
sorry als ik iemand vergeten ben
@Bloem: Mag ik ook nog even zeggen, dat ik jou canvas ook super vind. Heel mooi.
@viva
Jemig wat een toestanden Viva, je vliegt van hort naar her en nog niet het idee dat je de boel onder controle hebt. Erg vervelend dat alles op jou aankomt. Net wat de anderen zeggen, leven bij de dag en maar zien wat de nieuwe dag weer brengt. Probeer jezelf niet voorbij te lopen, daar schiet niemand iets mee op. Sterkte ermee :kus:
Zit mij eigenlijk wat te vervelen. Ventje is voor 4 dagen fietsen in de Ardennen (geen last meer van zijn rug :mad:). Ja, zal wel, …
Deze middag afspraak gehad met een vriendin die ik al 22 jaar niet meer had gezien. Die woont in Italïë en is een paar dagen in België. Was héééééél leuk om elkaar nog eens terug te zien. Zei dat ik nog geen haar veranderd was, hihi ! (zij trouwens ook niet). Lekker bijgekletst, terrasje en chineesje gedaan, en daarbij eigenlijk IETS meer gedronken dan goed voor me is. Foert ! Moet kunnen hé. En nu mis ik haar al terug. Misschien in september 10 daagjes naar daar, wie weet.
Jeedum;viva,meiss…sterkte,ik zal vaker lezen hoe het vorderd…
@ roanna, tuurlijk ga je dat nog ff zeggen
ik zit er de hele tijd naar te staren … ben echt verbaasd/ geshokt hoe ‘echt’ ie is… en ik kan het weten, das misschien nog shokkender!!
weer leuke foto van Ko en Ka… pfff… luiwammesen!!
mag nog wel ff een keertje he? ![]()
http://photos-e.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v234/230/19/519081973/n519081973_862148_731.jpg
@bloem…wat n lekkertjes…!!
@ filiz :finger: zeg tis nog geen kerstmis ![]()
haha…neej daarvoor zijn ze ook nog niet dik genoeg…!! :D;)