TTT deeltje 118

@Viva: Oh ja Viva, nog gefelciteerd met je schoondochter. Lekker jong nog zeg! Onze schoondochter was gister jarig maar viert het zaterdag, (zijn nu ff naar Londen) maar dan zijn we helaas pindakaas weg.

Roanna: ook jij nog gefeliciteerd!!

Dank je.

SGR is 1 van de meest belangrijke dingen, zij zorgen er namelijk voor dat je geld verzekerd is… Dus als de touroperator failliet gaat krijg je je geld terug via de SGR… zijn ze daar niet bij aangesloten dan kun je fluiten naar je centen… LET OP: controleer het lidmaatschap via www.sgr.nl, het logo kan namelijk iedereen kopieren van google :wink:
Anvr is meer voor de regeltjes e.d.

Over het algemeen vallen de klachten bij ons gelukkig wel mee… Het gebeurt uiteraard weleens dat iemand klaagt over iets… maar dat zijn meestal niet zulke enorme zaken als bij “Red mijn vakantie”.

@Cyn…jaaaaaaaa, RED MIJN VAKANTIE, die bedoelde ik :kus:
Hoe heet die gozer nou ook alweer ???

En nog even over die SGR: volgens mij was er nog niet zo lang geleden een touroperator die failliet was gegaan. Ook de SGR wilde niet tot uitbetaling overgaan aan de gedupeerden omdat de betr. touroperator de premie niet had voldaan aan SGR. Mensen dus wel betaald, maar niks ontvangen.

Alberto Stegeman toch?

En wat de SGR betreft, dan zal de touroperator geen SGR-lid zijn geweest (niet meer) Logisch dat wanneer iemand geen premie voldoet aan sgr dat ze ook niet uitkeren… Weet je nog welke touroperator dat was?

Tot morgen(of misschien wel morgenavond als het druk is op mn werk, ik werk morgen overdag)

:dag:

Ook weer thuis en nu op mijn gemakkie eens reageren.
Het gesprek op school was goed, hij had het goed gedaan en zoals verwacht past hij daar perfect.

@Schoonzus
Bedankt voor de adviezen meiden. Ik ga vanavond toch maar even bellen, ik kan het gewoon niet laten, het zit niet in me om het gewoon te negeren. De woorden van Beps gaven de doorslag … gebeurt er iets moet je jezelf wel in de spiegel aan kunnen kijken.

@OmaCarla
In de foto’s vandaag. Leuke klus of niet?
Ennuh … je gaat lekker hier hoor! Ik heb zo het vermoeden dat het niet lang gaat duren totdat je iedereen kent.

@Cyn
Een reisje naar Oost-Turkije geboekt. Dat is echt een droom van me, op vakantie in een niet toeristische streek van Turkije. Wie weet gaat het er nog ooit van komen.

@TRL
:kus: voor jou!
Snel een hoop afgevallen maar of het gemakkelijk was??? Je hebt er ook hard voor moeten werken, alleen op een andere manier.

@Toos
De vieziemieneshot weer binnen en aan de crock nu.
Vet sh*t dat het slecht gaat op het werk van je dochter. Hopelijk trekt het weer snel aan allemaal zodat ze snel weer volop aan het werk kan.

@Bloem
Ook nog kleren nodig voor de vakantie. Dan is de keuze niet moeilijk he, zou ik ook belangrijker vinden dan een verwenbeurt.
Een stofzuigerzak vol konijnenbont!! Kan je mooi een nieuwe winterjas van maken :stuck_out_tongue:

@Roanna
Een verstopt filter in de stofzuiger. Zitten er bij jou stofzuigerzakken niet van die nieuwe dingen bij die je op maat kan knippen voor je filter?
Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met de verjaardag van je schoondochter!!!

@Beps
Kan de ticker niet missen, de DDD is TE sterk. Geeft niet meis, je laat hem gewoon lekker staan. Zou TE erg zijn als je je vlucht zou missen.

@Viva
Paps in een goede bui! Zouden het de vlinders zijn?

@Raak
Druk geweest vanmorgen voor je dochter. Ook zij mag naar Antalya! Het gaat er druk worden geloof ik.

Neeeeeeeee, zit me al suf te piekeren, maar weet het echt niet meer.
En of die touroperator nou wel of niet (meer) lid van de SGR is/was, is natuurlijk voor de gedupeerden niet boeiend. Daarvan worden zij niet op de hoogte gehouden, maar zijn wel hun centen kwijt.
SGR is ook niet zo netjes om de klanten van de geroyeerde touroperator(s) in te lichten.
Het komt er dus in het kort op neer:
als klant ga je op zoek naar een reisbureau dat is aangesloten bij de SGR en ANVR. Je bent blij dat je zo’n bureau gevonden hebt en dat dan ook nog die voor jou zo interessante aanbieding heeft. Je boekt, betaalt de aanbetaling incl. alle premies/adm.kosten etc.
Echter…2 weken voor vertrek blijkt ineens de touroperator failliet te zijn en kun je fluiten naar je centen want…diezelfde touroperator heeft dus verzuimd om jouw euries af te dragen aan de SGR en is door diezelfde SGR 3 maanden NA jouw boeking geroyeerd.
Lekker dan !!!
M.a.w. SGR/ANVR is dus nooit 100% garantie

@Beps: Werkse weer. :dag: :dag:

Als ik dan ook even mijn zegje hierover mag doen.:

Als je ergens boekt, zoals wij vaak doen via indernet… zoek dan eerst de betreffende naam bij SGR en als dat klopt, kan het niet meer mis gaan. Als SGR op hun site al waarschuwd voor bepaalde organisatie en je boekt er toch, is het je eigen verantwoordelijkheid.

En och… die ANVR mag er van mij wel bij zitten, maar vind dat minder belangrijk en dan spreek ik uit eigen ervaring. Als punt bij paaltje komt, steken ze ook geen hand uit. Maargoed, dat is mijn mening. Bij Neckerdame zitten het er toevallig wel bij.

Oh ik moet weer verder.

Wij eten denk ik gewoon een broodje. Kokkie is nu ff de boodschappen halen, samen met een paar oudjes die hij 1 x per zoveel weken even meeneemt naar de winkels.

Zoals roanna inderdaad zegt kijk het altijd even na op sgr.nl. Ken je de touroperator niet check het dan gewoon!!! Ben je zelf ook weer gerust gesteld… Dit geldt overigens niet alleen voor touroperators, maar ook voor reisburo’s!!!

Is op de site van SGR na te lezen in het archief. Het was dacht ik Sun Travel uit Maastricht wat Carla bedoelde.

@Marion: Dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb in de kast nog wel reserve filtertjes dacht ik. ( Kun je zien, dat ik zelf bijna nooit zuig.) :stuck_out_tongue:

Oh Marion… wat fijn en wat goed voor J. Toch een plek gevonden. Fijn zeg!!! :kus:

Marion: goed nieuws dus!!! :thumbsup: :kus:

@Marion: Goed zeg!! Fijn dat J zn plekje gevonden heeft. En mooi dat we je hebben kunnen helpen met je beslissing omtrent je schoonzus. Sterkte vanavond met bellen

Ik op t werk. Gelukkig niet druk, of jammer genoeg niet druk…

Ik nog 35 minuten… dan lekker naar huis… Morgen vrij en zaterdag weer werken…

Tot zaterdag (denk ik)

:dag:

Fijne avond en dag Cyn!!!

Dankje! Jij ook!!! :dag:

Zo meiden, de ramen hier beneden zijn schoon. Ik kan er weer door heen kijken. Inmiddels ook al een hapje gegeten. Kokkie had kiploempia van de Chinees meegenomen daarnet, nou een toetje erbij en klara is weer klaar.

Moet zo alleen nog even het keukenvloertje dweilen en dan vind ik het wel mooi geweest. Heb nu al last van mijn rug, van al dat gezuig. :nod: Ha, ha.

@Cynthia: Wel thuis en een fijne avond nog en Beps… op het werk, dus werkse. Hopenlijk niet al te druk. Of toch wel?

Hier is het TE rustig. Af en toe vraag ik me af of mn telefoon wel aan staan…
Zit nu aan mn broodje mosterdkaas…nog 2 uurtjes