msn=back!!! :biggrin:
he he ben ik weer.
Nou ja auto door de keuring heen maar wel 250 euro lichter…grote beurt erbij…pfffff zonde van het geld, maar je wat moet dat moet nietwaar.
Roanna lijkt me heerlijk…ik ga het snel maken.
Heb me vandaag op de esme gestort, had het recept uit turkije meegekregen, wat een werk zeg…hoopt dat het net zo smaakt als daar (we wachten af).
Het moet nu allemaal door elkaar heen trekken zeg maar…dus geduldig zijn (ahum net iets voor mij).
Vandaag hier bloedje heet zeg, geen tijd om in de tuin te bakken…heb in huis nog niets gedaan, moet zelfs truus nog uitpakken…en wasjes in de machine kwakken…maar heb eigenlijk helemaal geen zin om iets te doen…misschien toch maar de boel de boel laten, en morgen maar aan de gang gaan…dan wordt er weer volop regen voorspeld.
Maar wel lief want hij komt je soms een visje brengen als je in je uppie zit ![]()
hier nog steeds geen msn…grrrrr! Gisteren ook al wel-niet-wel-niet!
viva : wat is esme ? Ken ik niet (denk ik)
Hier ook geen msn nu … ik dacht al wat is het stil.
msn hier ook weer niet… ![]()
Marion: heel lief… maar heb vandaag nogal last van maagzuur. dus ff geen visje voor mij nu ![]()
heb “esme” gezocht op google. Vindt hij niet
hihi Kaylo Esme is een soort tapas, dat krijg je meestal bij een restaurant tezamen met een plofbrood.
het wordt gemaakt van geschilde tomaten, uien, tomatenpuree, chilipoeder, olijfolie en bacilicum…zo lekker
OK, gevonden ! Kingfisherik had er een receptje opgezet bij de Turkse keuken. Weet nu wel wat het is. Wij kregen dat op woensdag bij de Turkse avond. Werd in een slablad gerold en geserveerd met een Raki. Best lekker !!
Had gezocht op “esme” maar is “ezme”. Daarom vond google het niet
ihihihihihihi foutje van mijn kant.
ga toch nog maar even wat in de toko doen…pfffffffffff
Ik nu het Bulgarije-forum weer aan het wijzigen… Wil er beoordelingen op gaan krijgen van de hotels in de plaatsen… Dus een reisgids erbij en aanmaken die handel ![]()
Zo gegeten, mn langverwachte chilli!!! Heerlijk, portie voor straks om mee te nemen.
@Kaylo: dat is het als je vooral/alleen in all-inn’s zit, dan mis je de authentieke etensdingen…
En de meeste mensen kennen het niet van over 20 jaar geleden, toen was alles HEET!!! Je kon kiezen: Mild of normaal of heet… en bij mild liep het zweet je al af, en de volgende dag op het tuvalet ook hahahah!!!
nog ff bakkie koffie doen, en mn spulletjes pakken en dan Werken…
:dag:
(hopelijk is msn weer terug dan)
beps : heerlijk ! Chili con carne !!!
En is inderdaad zo dat je qua keuken wel één en ander mist bij een all-in.
Volgend jaar gaan we zeker en vast eens eten in een typisch Turks restaurantje. En dan eentje waar er geen of bijna geen toeristen zitten. Daar schijnt het het lekkerste (authentiekst) te zijn.
@ beps werk ze!!
@ viva, is dat een maaltijd dan? klinkt meer als lekker voor t plofbrood te dippen… mmhmh krijg ineens vreselijke trek!!
@Bloemmie: Dat is t… die rode groenteprut vooraf…
Kaylo: eigenlijk moet je gaan eten waar de turken zelf eten… Voor ons ziet het er niet uit… Vaak plastic stoelen en tl-buizen qua verlichting…
houten bankjes… haha…
Ik weet nog dat ik een heerlijke ockabasi(oh het wordt weer tijd erheen te gaan, weet niet eens meer hoe het heet!) gevonden had… en ik het tegen een turkse vriendin vertelde(was in Alanya) Die keek dr ogen uit der hoofd… hoe kon ik, als toerist(al vond ze me dat niet) daar eten…
OMDAT HET ER HET LEKKERST IS!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: