@Hans: Mag ik ook even zeggen, dat ik het ook heel knap van je moeder vind om zoiets op die leeftijd, nog aan te willen gaan. Maarja, als ze ergens recht op heeft en ze krijgt het niet, zit er vaak niets anders op dan dit te moeten doen. Heel goed!
@Toos: Laat ik nou ooit met die hakkietakkie vliegmaatschappij gevlogen te hebben naar Gran Canaria i.p.v. Ark*vlaai, waar we eigenlijk mee zouden. Dat is nu bijna 2 jaar geleden, dus ze vliegen er al wat langer mee, dan vandaag. Moet zeggen, goed toestel en vriendelijk bediening, hoewel de bemanning Spaans was, maar de crew gewoon van de vlaai. Was toen niks mis mee.
@Hans
Pittige tante die moeder van je, krijg dan meteen het beeld voor me van een vrouwtje waar ik altijd kwam in mijn thuiszorg tijd. Die liet zich ook niet met een kluitje in het riet sturen … en terecht natuurlijk.
@Roanna
Succes met de prikken morgen, stelt echt niets voor hoor.
@Cyn
Ik dacht ook dat DTP 10 jaar geldig was. Morgen weer in je uppie. Gaat je collega weer op vakantie?
Wij hadden ook een spaanse jakkietakkie maatschappij naar de Dom. Rep, met spaanse bemanning en 2 van de vlaaienmaatschappij. Het was een rammelbak en service, tja ik weet niet of ze het konden spellen
De geldigheid verschilt per vaccinatie:
[ul]
[li]DTP: voor een DTP vaccinatie wordt een beschermingsduur van 10 jaar aangehouden. Voorwaarde is wel dat u ooit in uw leven een serie van 3 vaccinaties tegen DTP hebt gehad. Wanneer de DTP vaccinatie langer dan 10 of 15 jaar geleden heeft plaatsgevonden, moet u, afhankelijk van uw reisbestemming, een herhalingsvaccinatie halen.[/li][li]Tyfus: vaccinaties tegen tyfusbesmetting zijn 3 jaar geldig.[/li][li]Gele koorts: de geldigheidsduur van de vaccinatie is 10 jaar.[/li][li]Hepatitis A: het vaccin, waarbij uw lichaam zelf antistoffen aanmaakt, is 1 jaar geldig. Bij herhaling na 1 jaar is het vaccin 25 jaar geldig.[/li][li]Hepatitis B: voor volledige bescherming is een aantal vaccinaties nodig. Als u voldoende antistoffen heef, bent u levenslang beschermd. De hoeveelheid antistoffen wordt door middel van bloedafname bepaald.[/li][/ul]
@Marion: Mag het ook woensdag zijn? Ik zie er ook niet tegenop hoor. We krijgen ook ieder jaar de griepspuit,(stelt ook niets voor) dus ben wel wat gewent. Hoop alleen niet op naweeen.
@ roanna beps heeft heb A en B omdat ze naar thailand gaat
heb A en DTP wordt aangeraden voor turkije, maar cker niet hep B (meen ik me te herinneren)
en ik moest naar het ZHK niet naar de HA
@ toos, ging wel, snel klaar gelukkig. dosis weer omhoog, dokter was een beetje in shock vanwege mn B12 gehalte… mmhhh… moet nu dus elke week een spuit laten zetten. ik weet niet wanneer ik daarvoor de tijd moet vinden maar goed, de apotheek gaat eerst de hele szwikzak bestellen… hihi… ze zijn altijd in shock als ik daar met mn mega monster bestelling aankom hihih