TTT deel 87 !!

hallo
ikke weer thuis
wat een dag wat een dag… kan de speaker met termen/afkortingen/applicatie’s maar niet uitzetten, dus dat tettert maar door in mn hoofd.
maar goed… nie bijgelezen, zag wel iets van inloggen, maar ja, ben altijd ingelogd dus…zal zo eens kijken

met kootje en kaatje naar een andere dierenarts geweest. allebei netjes geent en onderzocht. super gezond. en kootje is een kootje en kaatje is een kaatje.
minste risico is om mannetjes vanaf 6 mnd te castreren. maar ze zijn geslachtsrijp vanaf 3-4 mnd. vrouwtje vanaf 4-6 mnd.
zucht… weet echt niet wat ik mot doen. heb natuurlijk echt geen zin om 2 aparte bakken te hebben met in elk 1 konijn. gedoe met schoonmaken, en apart los laten lopen enzo :frowning: maar ja, wil ook geen kindertjes :frowning: kan op zich over 1,5 mnd terecht voor kootje. dan zou ie 4 mnd zijn en zou t mogen, wel met verhoogd risico of ik haal ze nu uitmekaar en heb 4,5 mnd die ellende en laat t dan doen…
ach… ik slaap er nog een nachtje over…

anyway, frietjes op, zo moe…
ff gauw zaakjes regelen en weer lekker slapen/werken/slapen/werken…

Goedenavond.

Zo, voetballen op tv begint weer, dus ikke weer hier.

@Bloem: Wel een vermoeiende baan dan zo te lezen. Gelukkig heb je nog wat afleiding thuis van je nijntjes. Nu dus ff wachten hoe nu verder met de beestjes. Ja, ze kunnen er anders wel wat van als ze geslachtsrijp zijn, dus inderdaad voordien even maatregelen nemen. Maarja… wanneer precies he!

@Beps: Lekker naar het bos geweest. Hier nog geen druppel gehad. Hoe is het met je teen? Helpt het zalfje?

@Toos: Nou, jij blij dat je geslaagd bent voor je feestoutfit!!! Beterschap weer met je beentje. Weer een paar dagen niet douchen? :tongue:

@Viva: Jeetje. Noodweer? Volgens mij woon ik echt aan de goede kant van het land, want heb hier zelden noodweer. Nouja. Hummmm :o

@WR: Ja, dan is het best een moeilijke keuze he? Hier blijven met een leuke/goede baan of daar heen en maar afwachten hoe het je daar vergaat, qua baan enzo. Maarja… proberen kan altijd. Trouwens… mijn schoonDOCHTER was jarig geweest. Niet mijn schoonzus. Maar alsnog bedankt voor je felicitatie’s. :thumbsup:

@ roanna, ja errug vermoeiend!!
hier sinds 2h pikzwart en mega regen onderweg… was blij dat ik in mn autooke kon stappen :smiley:

owh ja, wilde ik nog vertellen
had vandaag een gemiste oproep uit turkije, van mn bazin daaro… kan wel raden waarom ze belde… echt grappig en vlijend enzo… en verleidelijk,…!!

@Bloem: Haal ze tijdig uit elkaar. Bij ons ging het ook mis, met 4 maanden konijnenbaby’s. Omdat moeder zo jong was zijn de kleintjes niet oud geworden. Jaren later nog eens, konijnen zaten apart in een ren met een schot ertussen, vrouwtje bleek hoog te kunnen springen en zat bij de man. Gevolg kun je wel raden
@Roanna: Heb je meer tijd om hier te kleppen;)

@Bloem: Inderdaad… wat verleidelijk. Net nu je gesetteld bent. Moeilijk ook hoor!

@Toos: Ja, alle tijd weer. Trouwens…even een gokje wagen op raad de foto? :smile: Mijn foto!!!

@ toos, ja ik vrees dat ik daar toch wel naartoe moet…
of ik laat hem gewoon met 4mnd casteren en neem het risico op dit moment maar… misschien is hij al wel geslachtsrijp, maar zij dan nog niet…
maar zoals gezegd, ik denk er nog eventjes over na…

Jammer dat ze nog geen konijnenpil of springveer hebben voor nijnen

ja idd…
maar goed, aan de ene kant ben ik wel blij dat het vrouwtje echt een vrouwtje is en het mannetje echt een mannetje…

overweeg ook om toch weer naar dierenarts 1 te gaan… die maakte er niet zo;n punt van, als de ballen er maar aanzaten… ach… we zien te wel. voorlopig zijn ze veel te druk bezig met mn behang te slopen…

owh…

mn horoscoop:
Capricorn: When faced with a difficult choice, you’ll do the right thing even though you really don’t feel like it! .

trouwens, heb geloof ik vandaag iemand heel blij gemaakt. collegaatje heeft honden, katten, paarden en vissen en manlief had weekendje weggeregelt (verrassing) normaal heeft ze zat oppasadresjes, maar stond dus met de tranen in de ogen te vertellen dat ze dit keer niemand had…
heb ff goed gevraagd wat/wanneer/hoezo/hoe lang en tja… toch maar aangeboden om dan 3 dg voor die beestenboel te zorgen. volgende week do/vrij/za
ga van de week wel een keer langs om ff te kijken hoe en wat…

goede daad toch wel he?

Dat is zeker een goeie daad en misschien ook een toekomstig oppasadres voor de nijnen?

ja allicht :wink: als broer en mama t een beetje beu zijn…

@Bloem: Dat is zeker een hele goede daad van je. :thumbsup: Ik doe het je niet na. Hi, hi. Maarja, als je elkaar op die manier kunt helpen, wie weet staan ze dan ook weer voor jou klaar, indien nodig.

ja idd
moet alleen nu wel zelf de konijnenbak gaan verschonen anders komt er nix meer van!!

Heb ondertussen de oranje servetten gevonden hoor! Hier in het dorp absoluut niet te koop, maar in een groter dorp verderop lagen ze gewoon bij de H***!
Slaap lekker allemaal.

@bloem: lief van je om je collega zo te helpen

trainin ging vanavond hartstikke goed na lange tijd weer we gingen buitenaf een duurloop doen eerste stuk samen lopen daarna kiezen voor ong 5 km of ong 10 km toen we bij stadion wegliepen ging ik nog voor de route van 5 km niet te ver ivm enschede marathon van zondag maar onderweg toch maar gekozen voor de lange afstand want kan zeggen dat na bijna twee maanden niet lekker te hebben gelopen t vanaond weer echt lekker ging, toen we terug kwamen bij stadion de uiteindelijke afstand gehoord, 12 km!!! mijn verste afstand ooit

@Linda: Ook geweldig. Ben trots op je. :wink:

@Crazymar: Gelukkig. Jij ook weer blij en ook weer anderen blij gemaakt.

@Crazy: Hoe is het met je wasmachine afgelopen? Zag trouwens de servetten ook gewoon bij de C100*
@Linda: Knap hoor, doe het je niet na