@ marion, hier is het droog maar echt geen boekkie in de tuin weer… dus dan maar gezellig naar neefje, toch!
tja tis idd niet makkelijk…mn vriend zei…zoooo vanavond feest…
mn moeder : ik kom nooit meer naar turkije…
oeps schrikken…
gisteravond lang met mn moeder gepraat…ze vond het raar dat hij niet met haar gepraat had over onze toekomst…ik zie het probleem niet zo want ik praat ook niet met zijn moeder over onze toekomst…dat is iets van ons 2e…en wij hebben daar wel veel overgpraat dus dat vind ik goed.
we zijn met zn 3e naar de watervallen geweest…en volgens mn moeder ging dat te snel omdat hij haast had…tja hij moest ook weer terug naart werk…
mn moeder staat dus niet achter mn keuze…jammer…maar ze zal me ondanks dat toch helpen, me steunen en me zeker opzoeken in turkije…al komt ze dan alleen voor mij…
naja daar kan ik mee leven…ik zou hier niet met ruzie weg willen gaan en dat we elkaar vervolgens nooit meer zien…maar dat is dus zeker niet het geval…
ze liggen elkaar gewoon niet zo…en ik sta er idd tussen…
een voorbeeld…op een avond zaten we met zn 3e op het balkon…mam en askim in een stoel en ik lag op de grond…mam staat op en zegt: zal ik je eens kietelen…(laat ik zeggen dat ik het sowieso niet normaal vind dat je moeder je gaat kietelen waar je vriend bij is) dus ik zeg nee laat maar…ze doet het toch…en vervolgens legt hij zijn benen over me heen zodat mamz er niet meer bij komt…toen volgde de discussie of ze mocht kietelen of niet…
mam:ja jawel het is mijn dochter
askim: kan zijn, maar het is mijn vriendin…
als ik het hier zo schrijf zie ik pas zelf goed dat het helemaal nergens op slaat…
jullie?
@Feliz: Vervelend dat je er zo tussen moet staan. Het lijkt wel of mams niet wil zien dat kleine meisjes groot worden. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
hoop dat het zoiets is…dan zal het uiteindelijk wel allemaal goed komen…![]()
Ik zie het al helemaal voor me:D
Denk het ook wel, misschien moet mams wennen aan het idee dat je relatie met askim serieus is
@Thx Toos!!!
@Filiz ik denk dat je het zelf al heel goed aangeeft het lijkt wel een strijd om te kijken van wie je nu het meeste houd.
Wat ik wel normaal vind is dat je moeder met je Askim over de toekomst praat,dat zal elke ouder wel doen denk ik dus dat is niet abnormaal.
Natuurlijk is het een zaak van jullie tweetjes maar ik denk wel dat de ouders recht hebben om te weten wat jullie plannen zijn,zeker omdat jij naar een ander land vertrekt.
Misschien veranderd de situatie nog wel want ook al wil je het niet het zal toch altijd een beetje invloed hebben op de relatie met je Askim en je moeder.
@ filiz, ja… als je zou vertellen dat het tussen je vader en askim zo was gegaan… dan zou ik me het meteen kunnen indenken, maar je moeder?? die gedraagt zich echt als een overbeschermende vader die zijn kleine meisje niet kwijt wil… duidelijk!!
en tja, dat je vriend het dan niet goed aanvoelt en het alleen nog maar erger te maken door zn benen over je heen te leggen… tja… maakt het er allemaal niet makkelijker op…
ik zou als ik jou was toch echt een goed gesprek gaan hebben met je moeder… wat zit er nou werkelijk dwars? want ze hebben dus nog niet zoveel tijd doorgebracht, dus aan hem kan het niet echt liggen…
ben je met een vervelend gevoel weg gegaan uit NL? hebben jullie goed afscheid kunnen nemen? heb je iets minder leuks vantevoren aangegeven… dat ze dat helemaal opgeblazen heeft en met vooroordelen over hem is gekomen??
ik zou het echt vragen, hoe je moeder zich voelt, want ik heb het vermoeden dat het iets heel simpels is, dat zich nu uit door ‘elkaar niet moegen’ en dat wil je niet!
zo is bij ons een ruzietje over het niet uitruimen van de vaatwasser ontaard in een heus tranendal omdat ik maar bleef doorzeuren wat er nou werkelijk was… en toen pas kwam de opgekropte aap uit de mouw… en dat bleek heel prettig om dat uit te praten…
zeg niet dat je d;r nu meteen aan d;r mouw moet trekken, maar op termijn er toch eens goed over praten lijkt me zeeer verstandig!
en filiz, juist omdat jouw mammie en jij zo close zijn!!
strax ga je misschien voorgoed naar turkije en dan zullen er best tijden zijn dat je je rot, alleen, eenzaam of gewoon ff niet lekker voelt, dan moet je toch in staat zijn om daar ff met je mammie over te kunnen babbelen zonder te denken… owh ik moet oppassen wat ik zeg anders bevestig ik haar gevoel dat askim slecht voor me is…
vind het echt heel rot voor je, zet toch een beetje een domper op de hele reis, niet? :kus:
@Bloem: Heb de slappe lach van je reactie over de clubdance. Hoe kom je erop
Ja Bloem klopt helemaal ik denk ook niet dat er echt een groot probleem tussen die ywee is maar eerder iets banaals.
Maar goed ik denk dat ze er zich alle 3 niet goed over voelen.
Maar ja als ze nu beiden aan Filiz blijven trekken dan komt wel de relatie van Filiz met haar moeder en haar Askim onder behoorlijke druk te staan.
Filiz ik denk dat je het inderdaad zoals Bloem zegt,eens goed met je moeder over moet praten.
Het is misschien iets uit je moeders tijd wat wringt en dat ze een beetje bang is voor jouw toekomst.
@Bloem jij bent eigenlijk toch verstandig he!!!
O jee het begint hier te regenen en ook nog niet zo eeb klein beetje,pffffffffff
Als het nu echt te erg wordt dan gaan we naar de Griek hoor ik ga echt niet in de regen zitten,en alles wat klaar is eten we morgen dan wel op.
Stom kikkerlandje
Het betrekt hier ook, in de verte :storm:
Je hebt groot gelijk Jill, wij hadden het pas ook, alles klaar begint het te gieten. Je kunt er ook nog een gourmet van maken
Ja inderdaad Toos goed idee!!!Ik zal wel zien misschien is het maar en bui want een half uur geleden scheen hier gewoon de zon,en koud is het niet.
Hoop het voor je, is toch zonde van al je werk
@ toos, ja hallo??? :biggrin:
@ jill, jaja.,… ik KAN heel verstandig zijn, hhaaa… alleen tja… mn eigen leven he? ![]()
enneuhm alles wat nu valt, valt strax niet en het gaat om het gezeldschap, niet het eten dat jij verzorgd! toch?
gaaaapp moet een beetje afwassen ofzo… ruk mezelf maar achter de laptop weg anders komt er nix van!
@ kelebek… joehoe!! :dag: ik zie dat je er bent, HOE IS HET MET JE!??