en tja, het is idd gedekt via de zorgverz. maar ook alleen omdat ik een extra dekking heb zeg maar (lang leve werknemersvoorwaarden) maar die levenslang dekking is alleen de hep. B waarvoor ik dus nog 3x terug moet en nog 2x voor TBC, maar dat moet toch via de GGD… dus een beetje kastje muur idee, maar goed, ik wilde op reis he?
@cyn
Ik snap ook niet dat hij niet meer z’n best heeft gedaan om ze de nederlandse taal bij te brengen. Als ze nog klein zijn, dan leren ze nog zo makkelijk. Als je later moet gaan leren, dan kost het veel meer moeite en dan hebben ze er natuurlijk geen zin meer in.
@bloem
Noorwegen is idd een mooi land, we zijn er 2x geweest. Maar ik ga toch liever naar warme landen, hotelletje, zwembad en de zee. Dat geeft mij pas een vakantiegevoel
MK116 ook weer gezellig op de thee. Leuk meid. Alles goed bij jou en de kids?
Ik heb ook een nichtje in Ierland wonen en heeft 2 kids, waarvan de oudste nu 4 jaar, hier is geboren. Bijna 2 jaar geleden zijn ze verhuisd naar Ierland (man is Ier) maar hun kids worden echt 2 talig opgevoed. Ze komen regelmatig over en dan is dat zo leuk om te zien en te horen. Soms Engels, soms Nederlands. De jongste is net 1 jaar!
Nou, het kwam hier dus vanmiddag ook met bakken uit de lucht. Regen, regen en nog eens regen en onweer. Gelukkig ik het nu weer droog en weer licht. Niks aan hoor! :tssk:
@Viva: Veel plezier vanavond. Raindrops keep falling on my head, la, la ,la. Heb je nog muziek nodig vanavond? :unibrow:
enneuhm… 2- of 3-talig, ikke zou dat ook zo vroeg mogelijk aanleren, maar ik hoor van veel ge-emigreerde mensen dat het toch lastig is. zeker als je zelf er al langer werkt en woont, bv vriendin, die woont op tenerife en tja, al 20 jr, dus werkt en woont ‘spaanstalig’ kind weigert ook NL te spreken daaro, hiero wel
andere ozzie vriendin, spreekt alleen engels… kinderen spreken ook liever geen NL (bang om fouten te maken) maar als ze dan weer ff hiero zijn, gaat het weer goed!
@MK: Leuk dat je weer even aan komt waaien @Bloem: Wat een gedoe met die prikkies enzo. Scandinavie is prachtig, ging er als kind ieder jaar naar toe. Maar dagelijks leven is wel heel duur. Vind de mensen daar super vriendelijk
Het is inmiddels hier ook droog, weet niet voor hoe lang komt weer een donkere lucht aan
Wat de keuken betreft, volgens mij rust er een vloek op. Vanmorgen zijn de plinten vervangen, niet goed gekeken toen de man klaar was. Jawel hoor verkeerde kleur, meteen gebeld. Checken ze het na is er creme besteld in plaats van vanille. Heb gezegd dat ik het toch erg vervelend ging vinden. Maar goed wordt weer opgelost ze moesten toch nog een keer terug komen
Wij zijn ook ooit in Zweden (Stockholm) op vakantie geweest en inderdaad is alles aardig aan de prijs daar. Maargoed, dat wisten we, dus gewoon ff iets langer doorsparen. :biggrin: Maar het is een heel mooi land en Stockholm zelf, bestaat uit wel honderden eilandjes. We zijn naar Skansen en nog naar zo’n dierentuin geweest. Echt wel een keer de moeite waard om er heen te gaan. Enneh…ook heel leuk shoppen daar.
Ik ben zelf ook een keer in Zweden en Noorwegen geweest…was super!!..
Alleen indd het enige obstakel is dat het egt duur is daar… maar zeker de moeite waard om er een keer geweest te zijn!!!..
Pffff…Regen, regen en nog is regen!!.. enne het wordt nu steeds donkerder… Het lijkt wel avond… hmmm maar afwachten wat er gaat komen dan!!.. zal niet veel goeds zijn!!..
Zo … rust in de tent!!!
Vierdaagse zit er voor mij weer op. We waren nog niet zolang thuis toen het hier begon te betrekken. Hebben me een onweersbui gehad, arme wandelaars, was noodweer richting Nijmegen vertelden de servicemonteurs van Es**nt. Toen ze op weg waren naar ons sloeg de bliksem voor hun de grond in, op zo’n 20 meter van hun busje. De jongens waren nog helemaal van slag toen ze hier aan kwamen. Zo meteen het vierdaagsenieuws maar eens checken op omroep Gelderland.
@Cyn
Lieve mams heb je toch … ze blijft je maar verwennen. Hopelijk nu geen hoofdpijn meer als de zon schijnt.
Tuurlijk duimen we dat jij mee mag met de studiereis. En … dat het een superbestemming mag worden. Thailand bijvoorbeeld, heb je dat ook meteen gehad.
@Toos
Jeetje wat vervelend dat het aanrechtblad nu nog niet in orde is. Wel een geluk dat zij OOK graag willen dat het 100% in orde is.
@Turkijelover
Veel plezier vanavond bij je vrienden. En natuurlijk ook morgen in Utrecht. Nog op zoek naar iets speciaals?
@Viva
Je bent er maar druk mee de laatste dagen! Maar het is voor het goede doel moet je maar denken. Dat gezicht van hubs maakt straks alles weer goed.
@MK
Leuk dat je er weer bent! Alles goed met het kleine menneke, en met mams natuurlijk?
Lastig dat je niet met de kids van je familie kan praten. Had vroeger ook dat probleem met de kinderen van mijn tante, waren ook niet 2-talig opgevoed. Was altijd handen en voeten werk en natuurlijk kan je veel duidelijk maken maar is toch prettiger als ze je taal spreken.
Kos, zijn er ook een dagje geweest vanuit Bodrum. Mooi om te zien maar weet niet of ik er een hele vakantie zou willen zitten. Heb het idee dat het eiland is zo klein dat je er in een dag uitgekeken bent.
Het lijkt wel een soap, alles wat verkeerd kan gaan, gaat verkeerd. Heb ook gezegd dat ze maar eens moeten denken over compensatie voor alle overlast. Vond die man ook, gaan ze over nadenken. Wordt vervolgd:(