Ttt 41!!

Ziekenboeg of niet, het blijft gezellig!

Brenniej:
Ik weet dat je heel makkelijk een visum kan bijkopen voor drie maanden of voor zes maanden, maar ik weet niet wat jij wilt.
Wil je drie maanden bijkopen, dus in totaal zes maanden blijven of wil je zes maanden bijkopen, dus negen maanden blijven?
En jullie wonen in Marmaris toch?

@ Babsch: jaa ik weeet niet precies hoelang ik wil blijven!.. tot hoelang ik het de moeite waard vind om te blijven!:slight_smile: ik heb niet echt een datum dat ik terug moet… dus voor 6 maanden moet ik het dan verlengen…

En ik woon dan indd in Marmaris!

Brenniej:
En 1 ding weet ik zeker, wanneer je je visumverlenging hier in Nederland al aanvraagd is het heeeeel veel werk! Ze keren je op adminstratief gebied volledig binnenste buiten! Veel makkelijker om het daar ter plekke te regelen!

ooohh wat leuk om te zeggen!!!.. hier komtie nog een keer!:

IK WOON DAN IN MARMARIS!!!..

hahah.

@ Babsch: jaa…Maar hoe?? haha…waar moet je zijn!?

verlening is volgens mij altijd nog duurder dan met de boot ff naar rhodos en een nieuw visum kopen?
idd als je dus in alanya woont, is het allicht beter te doen dan weer een vliegticket naar NL ofzo, maar marmaris, bodrum en kusadasi… griekenland ligt om de hoek!!

@ brenniej, hahaa, wat zeg jij ervan?! volgens jaar eind mei, zal ik op de thee komen in marmaris? of kom je dan op de thee bij mij in gumbet!? :smiley:

Jaa daar heb ik indd wel meer mensen over gehoord…!

@ Bloem: jaaa ik kom wel een keer bij jou op de thee,…en jij komt ook een keer bij mij op de thee!!;):wink: zullen we het zo doen!!! heheh…

@ brenniej, deal!! hahaha, gaan we gewoon meeten in marmaris als er meer forummers in marmaris zijn en meeten in bodrum als er meer forummers in bodrum zijn (ik wilde zeggen, hier, hahaha) af en toe ff op en neer naar kusa… pfpfpff helemaal geen tijd om te werken! hahaha

ik ben trouwens nog nooit in Gumbet geweest, dus wil dat daar ook wel is zien!:slight_smile:

Brenniej:
Vanaf Marmaris is het heel makkelijk en ook leuk om gewoon een dagje naar griekenland te gaan met de boot. Dat boek je daar gewoon via zo’n tripjes onganisatie. Is vaak nog de goedkoopste manier ook. Wellicht wil je Askim ook mee? Dan heb je weer een nieuw visum voor drie maanden , doe dat dus twee keer en je bent zes maanden verder! Ik weet dat de meeste hostessen enzo dat ook op die manier doen. Een vriendin van mij woont zes maanden bij haar vriend in Dalyan en doet dit al vier jaar zo naar Griekenland heen en weer! Nooit problemen mee gehad.

Ik koop in Alanya altijd een visum bij bij het politiebureau, maar dan moet je een bewijs laten zien dat je minimaal € 1500,- op je TURKSE! bankrekening hebt staan en je moet een bewijs van je verblijfadres laten zien. In jouw geval dus het verblijfadres van je Askim, maar je Askim moet daar dan ook wel staan ingeschreven bij de gemeente. Die € 1500,- moet je hebben omdat ze zeker willen weten dat je jezelf kunt onderhouden en dus niet illegaal aan het werk gaat. Dit visum is dan ook voor zes maanden.
Nou weet ik ook een maniertje die niet zo heel netjes is om een visum verlenging te krijgen, maar ik weet niet of dat in Marmaris ook lukt. Niks geks hoor, maar ik koop ook nog wel eens een wisselkantoor om voor een bewijs dat ik € 1500,- op een turkse bankrekening heb staan en ga met dat bewijs naar het politiebureau. Dat wordt in Alanya ook geaccepteerd.
Weelicht is het makkelijker om een turks bankrekeningnummer te nemen, of om twee keer naar Griekenland te varen!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Nog meer vragen? Wie weet kan ik je helpen, ik verblijf wel vaker langer in Turkije.

@ Bloem: jaa dat vind ik een goed idee!!!.. Dan is daar toch ons THUIS!:wink: werken kan altijd nog!..whahaha…

Brenniej:
En neem je Askim mee naar het politiebureau, mocht je het op die manier doen! Dat gaat een stuk sneller! Ze verstaan je daar over het algemeen echt niet… Pufffffffff

@ Babsch: ik denk dat ik gewoon maar met de boot, naar griekenland ga… vind ik ook nog wel leuk!..Heb ik gelijk een lekker dagje met askim!;);)…als die mee wilt naar griekenland tenminste!.. haha… maar dat moet dan wel goedkomen!..

Maar dan vraag ik me af, hoe haal je daar dan weer een nieuw visum, misschien kom ik nu dom over, maar ik zou het echt niet weten!..sorrryyyy…

Brenniej:
Domme vragen bestaan niet, vind ik!
Je had mij moeten meemaken toen ik de eerste keer voor langere tijd naar Turkije ging! Iedereen werd gek van me. Ik zat maar met alles: Ja, maar wat nou als…
Op het moment dat je op Rohdos bent, voor jou het dichtste bij, dan mag je een middag daar ronghuppelen. Echt leuk, ik heb het één keer gedaan. Zodra je weer op de boot bent en dus weer terugvaart naar turks grondgebied, krijg je gewoon weer een nieuwe sticker en stempel in je paspoort! Vergeet deze dus niet!
Vraag alleen bij het tourbureau of een nieuw visum bij de prijs is inbegrepen of dat je die apart moet betalen wanneer je op de boot zit. Dat wil nog weleens verschillen en ze willen dat visum eigenlijk altijd gepast betaald hebben! Voorkomt een hoop gepuf van die turken…

Oh, en neem een paar euro’s mee… Ik heb ze gezien hoor, meiden die op Rodhos aankwamen met alleen maar turkse lira’s…Kunnen ze op Rodhos toch echt niks mee!

@ brenniej, denk niet dat askim zo makkelijk mee kan naar griekenland hoor!? visum voor NL of voor griekenland, heeft ie ook nodig! dus het zal cker een dagje zonder askim worden

en je krijg gewoon een visum op dezelfde manier als de 1e keer. € 10 euro en klaar! ikzelf raad toch aan om dit met een europeesch identiteitsbewijs te doen en niet met een paspoort. in je paspoort worden nl alle stickertjes geplakt en die kan iedereen dus elke keer zien. met je id kaart, laat je alleen je nieuwe netgekochte visum zien en die stempelen ze af, en 3 mnd later weer als je het land uitgaat etc. etc…

enneuhm… ikke zal echt wel moeten werken hoor! dat gaat helaas niet anders, dus dan moet het maar zo’n beetje tussendoortjes :wink: komt goed

@ babsch, wanneer heb je dan voor zo’n lange tijd in alanya gezeten dan?? en met die € 1500 is hetzelfde als met autralie enzo, als je het er eenmaal op hebt staan, bewijsje maken, en er zo weer af halen, no biggie

Bloem:
Klopt die € 1500,- kan je er ook zo weer afhalen, maar je moet het er wel ff op hebben staan!
Ik ben vorig jaar voor 8 maanden in Alanya geweest en het jaar daarvoor voor 6 maanden! Wilde dit jaar ook voor 6 maanden blijven, maar dat is dus ff anders gelopen…

Ik heb geen identiteitsbewijs, dus ik heb zo ondertussen al een aardig plakboek in mijn paspoort, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad, dat ze vragen waarom ik toch steeds in Alanya rondhang…Maar goed, identiteitsbewijs is zeker geen slecht idee en wel zo veilig!

@ Bloem: jaa dat is ook weer zo,… Maar ikke heb alleen paspoort:S:S hmm… ik moet het nog maar even bekijken allemaal… hoe ik dat ga doen…komt wel goed!

@ Babsch: het zal allemaal wel goed komen!:slight_smile: bedankt voor de tips!:slight_smile: