@TRL
Dat hadden wij ook bij de notaris vast laten leggen voor J, voor het geval ons iets zou gebeuren. Ik moet nu ook het een en ander aan laten passen.
Roanna : wow al helemaal gepakt!! het enige wat bij mij klaarligt zijn de tickets
Miere : dat dat jullie 2-tjes nu heerlijk zitten te smullen. gezelli he
Trl : heel verstandig om het officieel vast te laten leggen. geeft ook een fijner gevoel voor jezelf als je dat geregeld hebt
Marion : jij ook weer je best gedaan om iets turks op tafel te zetten
wat hebben jullie toch allemaal met dat turkije??? snap er nix van ![]()
![]()
![]()
Zoooooooooo, zit inmiddels aan m’n 3e pizza, lekker hoor. Enne…Adana Kebab heeft ie ook al eens gemaakt. We zouden eigenlijk een Turks restaurantje moeten beginnen, hij kan zo lekker koken!!
Miere : geef maar seintje wanneer het opengaat, ik kom wel langs hoor:p
Mar,ja kunnen we daar meeting houden…
Raak en Marion,ja wel lekker als het vaststaat maar als eerste bloedverwant altijd eerste recht blijft houden,ondanks dat het vast staat… Totdat alles uitgezocht is,blijft moeilijk.
Trl : heb jij niet het alleenrecht en ben jij niet de enige voogd?
Raak,Nee,heb al navraag gedaan bij notaris kantoor en dit zeiden ze,
Als er sprake is van één juridische ouder (omdat het kind niet is erkend) zal de kantonrechter in principe de voogdijregeling van de enige ouder volgen. Echter, de vader van het kind heeft de mogelijkheid (ook na het overlijden van de enige ouder) om het kind te erkennen en de Kantonrechter te vragen hem met het ouderlijk gezag te belasten.
Het is dus mogelijk dat - ook ingeval er een voogd is benoemd - de vader alsnog met het gezag over het kind wordt belast omdat dit door de Kantonrechter aan hem toegewezen wordt.
Dit is de nederlandse wet,als de vader van buitenlandse komaf is ligt het aan het verdrag,wat nederland met dat land heeft,geloof ik
Trl : oh dat wist ik niet. is toch een beetje raar dat iemand dat bv na 10 jaar dan gewoon kan vragen.Wist wel dat er nogal wat haken en ogen aan de volledige voogdijschap zitten.Mijn dochter heeft nl.ook volledig eenzijdige voogdij, ondanks dat ze getrouwd geweest is en de kinderen erkend zijn
Ja zitten heel wat halen en ogen aan,weet ook niet hoe de wet is in Turkije wat dat betreft,dat konden ze nog wel verder uitzoeken,maar zaten weer kosten aan verbonden en om de voogdijschap vast te laten zetten kost al bijna €300,00 en ze raden dan ook aan om een testament te laten opstellen kosten ronde de €500,00
@TRL: Inderdaad heel verstandig om dit uit te laten zoeken en hier een voogd aan te stellen, indien dat mogelijk is. Je weet maar nooit!!!
@Miere: Zo hee, jullie hebben wel lekker gegeten dan en wat een bofkont ben jij dan ook met zo’n man. :unibrow:
@Raak: Tja… als ik dan tussendoor toch even niets te doen heb, waarom dan al niet vast wat in de koffer doen. Kan ik ook niets vergeten… althans dat hoop ik. DDDD he!!! Ha, ha, want dat zul je altijd zien. Wat dat betreft ben ik misschien ook wel te precies.
Heb alles wat nodig is voor de reis, paspoorten, tickets, verzekeringen, E111 formulieren, medische gegevens en dergelijke allemaal op orde gemaakt en in een speciale etui gedaan en al bij de handbagage gelegd. Nou, ben ik er klaar voor of niet dan. :unibrow: Nu alleen dinsdagochtend even intjekken en voila… de reis kan beginnen wat ons betreft. >>>
Roanna : ik ben er ook klaar voor hoor. heb creditcard, paspoort en tickets:biggrin:
Trl : en als je alleen een testament opmaakt en daarin aangeeft wie er voogdij krijgt over C, dat scheelt dan weer 300 euri. Of denk ik nu weer te simpel en verdienen de notarissen dan weer niet genoeg misschien
Raak,volgens mij zat dat er bij het testament al in,de kosten weten ze wel hoor pfff gewoon 150 euro per uur gemidddeld
Ik denk ook niet dat het zo makkelijk ligt. Mijn jongere nichtjes wonen samen eerst hier in Nederland, ( nu in Ierland ) met Ierse jongens, maar zij hebben hun kids hier extra op hun meisjesnaam laten registreren.
@Raak: Ach welja, jij bent al zo bereisd… meer heb je niet nodig. ![]()
Roanna : heb wel meer nodig schijnbaar want vorige maand woog mijn koffer 27 kg:teeth:
Trl : zijn lekkere prijsjes he, vooral als je er niet omheen kunt
Raak,zeg dat wel,en die centjes liggen niet zomaar voor het oprapen,maar tis wel belangrijk.Dus nu misschien eerst maar de voogdij en later het testament
Zo dames… ik ga nog ff wat proberen, om wat muziek op de I-pod te krijgen, dus zeg alvast weltrusten en tot morgen weer.
Weer een dagje dichterbij. >>>
TRL: Werkse morgen weer.
Truste all. :dag: :slapen:
Roanna,dank je,heb er wel weer zin in hoor.
Succes met je ipod.
Denk dat iedereen al op een oor ligt. :slapen: all en tot morgen :dag:
goedemorgen all
Ja dat vergeet ik steeds te vermelden, Carla had me meteen al gespot,…maar das dan ook niet zo moeilijk met mams op de rollator…
Ook Kaylo kwam vrij snel naar ons toe van: U bent Beppie??? Ik ben Kaylo.
Ach het is ook heerlijk…
Gisteravond lekker naar Turgutreis geweest. Met de meiden, mams en paps een rustige avond.
Nu eens rustig de bedjes(BLEHHHH we moeten wel, maar ik haat dit, vroeg de bedjes ‘bezetten’) want het is vol…en anders hebben we geen plek…
Volgens mij gaan er binnenkort een paar reizen, lees over koffers, inpakken, kiloos…
@TRL: Verstandig alles te regelen. Dan is het gewoon duidelijk mocht er iets gebeuren.
EN… de kinderbescherming kijkt er ook naar of het kind door de vader erkent is, en wat de vader voor het kind zou betekenen…(in dit geval lijkt me dat duidelijk!!)
Nu dus naar de bedjessss
Roanna: 17 Juni 8 dagen ADR ![]()
Raak: 17 juni 11 dagen ADR:TURKEY:
Vivaturkije, hubbie en Damber 20 juni 8 dagen ADR
Toos: 20 juni 15 dagen ADR
MK: 20 juni 15 dagen ADR
Miere011**:** 28 juli- 6 augustus: Adana
Bloem29: 2 aug roadtrip naar Budapest!!
Viva: 15 augustus t/m 29 augustus Gumbet
Jill: 17 augustus t/m 20 september Alanya
Marion: 21 augustus t/m 6 september Side
Toos: 1 oktober 16 dagen Ocho Rios Jamaica