Trouwfeest in Manavgat

Even een vraag, ben uitgenodigd op een huwlijksfeest in Manavgat, maar eerlijk gezegd heb ik er nog nooit een meegemaakt, mijn vriend ( geen relatie hoor) blijft ook erg vaag over hoe het gaat en wat wij kunnen verwachten, weet dat er verschil zit tussen arm en rijke mensen, maar ook daar weet ik niks van.
IK ga er met 4 kinderen naar toe, de jongste zou bruidsmeisje moeten zijn, en ik heb geen idee wat ik deze mensen schenken moet. Kan iemand mij iets meer vertellen? Het zou 15 maart plaatsvinden. HIj is de oom en zegt dat hij goud geeft, wordt dit ook van mij verwacht?

Alvast bedankt, groetjes Carine

ik ben eens naar een bruiloft in manavgat geweest…dat was gewoon in een grote zaal…
taart, muziek…er werd veel gedanst…gewoon erg gezellig. naar mijn weten heeft mijn vriend geld cadeau gedaan…

groetjes

filiz

Bij een Turkse bruiloft is het inderdaad de bedoeling dat er geld wordt geschonken… Tenminste dat was wel zo op de bruiloft van een kennis van mij…

Hier geven de toch ook meestal standaard geld aan het koppel ?

Ja, vind t goed kunnen, maar hoeveel geef je dan? want wat is normaal, voor de goede verhoudingen he,
kan iemand mij daar in adviseren?
groetjes Carine

Dat kun je helemaal zelf invullen… Wat jij wil… Het gaat om het gebaar!

Ik zou niet meer geven dan je hier in België/Nederland zou doen, anders kan het ook nog verkeerd overkomen naar het koppel toe. Doe gewoon wat je hier thuis zou doen …

kep dr geen ervaring mee sorry :wink:

meestal geven ze geld, maar ik geloof niet zo n klein bedrag:so:

Ben ook op een bruiloft geweest in Manavgat.

Het feest werd gegeven in een versierde zaal.
Ik had een jurk geleend van m’n schoonzus daar.
Er werd gezellig taart gegeten en veel thee gedronken.

Aan het begin van de avond zaten de mannen en vrouwen apart.

Later ging alles gewoon door elkaar en werd en heerlijk gedanst op Turkse muziek.

Ik had klompjes met geld erin. Geld geven is daar het meest gebruikelijk.

Veel plezier Carine.

Ja bedankt Fransijn, hebben er ook erg veel zin in, gewoon om het eens mee te maken ook. heb hier alleen geen reserve klompjes (grapje) anders zou ik zeker zo iets gedaan hebben.

groetjes vanuit een zeer zonnig Turkije