Ik ga volgend jaar met mijn Egyptische partner trouwen en nou weet ik al wat voor documenten ik mee moet nemen om te kunnen trouwen.
Nu lees ik alleen op de website van de Nederlandse ambassade dat de Egyptische overheid ook om een verklaring te overleggen van religie. Geen idee waarom, maar hebben jullie enig idee waar ik dit kan halen?
Heb mijn gemeente al gesproken, maar die weten het ook niet.
Oke dank je wel voor de informatie. Weet je toevallig ook hoe streng daar naar gekeken wordt in Egypte? En wat als je niet gelovig bent? Of het niet uitoefent?
Ik weet niet hoe strict dit genomen wordt door de ambtenarij. Ik weet wel dat het ongeveer de zwaarte graad van slecht is, wanneer je aangeeft niet te geloven. Natuurlijk bestaan er atheïsten, maar zelden openlijk, en zeer zeker in de gewone mensen wereld niet geaccepteerd. Het zal wat anders zijn als je in de elite of de intelligentia zit, want die hoeven zich geen zorgen over al dan niet maatschappelijk geaccepteerd te maken.
Is jou vriend Moslim zoja mag hij alleen trouwen met iemand die christen, jood of moslim is. Mocht je geen bewijs van religie hebben dan zal je je moeten bekeren! Anders moet je in de kerk zo bewijs halen!