kan iemand mij precies vertellen wat ik nodig heb vanuit Nederland en wat een Egyptenaar nodig heeft voor papieren om te kunnen trouwen in Egypte. Waar kan er getrouwd worden in Egypte? Legaliseren van papieren in Egypte waar kan ik dat doen? Een Nederlandse of Engelse tolk vinden, het liefst Nederlands.
Het opstellen van eisen in je huwelijkscontract heeft iemand daar ervaring mee?
zo makkelijk is het niet hoor dit kan wel als je mannetjes betaald dan kan alles maar als je volgens de regels trouwt heb je meer documenten nodig.
ik denk dat je partner zelf ook wel informatie kan krijgen waar te legaliseren etc maar kijk op buitenlandsepartner.nl en gebruik de zoekfunctie en zoek trouwen in egypte hier kan je alles lezen hoe en wat.
succes
Als je in Egypte trouwt is het belangrijk dat je alles wat jij belangrijk vindt in een aparte clausule(in nederland via de notaris)vast laat leggen zeker als je er gaat wonen zaken zoals dat je in alle vrijheid naar Nederland op vakantie wilt bij een eventuele echtscheiding dat jij de kinderen mee mag nemen naar Nederland alhoewel dat bij een eventuele echtscheiding een groot probleem kan worden.
Corruptie viert hoogtij in Egypte dus ook een eventuele uitreis bij problemen kan jouw man bewerkstelligen ik weet klinkt misschien niet al te positief maar met geld kan ie dat voor elkaar krijgen.
Je moet niet vergeten dat de meeste huwelijken met Egyptenaren in een drama eindigen.
Dankje wel Camilla, ik zal is even gaan kijken! Het is nog niet zeker hoor dat ik ga trouwen maar win wel info erover in. En idd ik heb de laatste maanden heel erg veel gelezen over het trouwen in en met een Egyptenaar. Ook het boek van Hanneke Rozema. Heel handig!!
Maar het leven is zo ie zo een risico. En we liggen wat betreft islam ect helemaal op 1 lijn. En over alle andere onderwerpen hebben we heel goed gepraat.
Over eisen in je huwelijks akte, ik dacht dat ik dat voor het tekenen moest noteren maar dat moet dus allemaal in Nederland al worden vastgelegd ?
Moet dat echt bij een notaris?
Of kan ik dat gewoon laten vertelen door een erkende Arabische vertaler en dat aan de huwelijksakte toevoegen?
Nassira als je in Egypte trouwt gelden daar andere wetten om een voorbeeld te noemen als er kinderen komen en je woont in Egypte heeft de man recht op het kind vanaf het zevende levensjaar de rechtbank zal bij een eventuele scheiding het kind toewijzen aan de vader zo zijn er nog tal van dingen op te noemen die anders zijn dan in Nederland maar dan ook heel erg anders als je in Nederland trouwt zou ik ook op huwelijks voorwaarden trouwen ook zou ik als je bv kinderen krijgt het kind jouw namen geven (in Nederland mag je kiezen) want stel ik hoop het natuurlijk niet voor jou er komt een kink in het huwelijk dan is het toch wat lastiger voor hem om het kind mee naar Egypte te nemen.
Je moet alles regelen als het gezellig is maar al laat je dingen vastleggen in de huwelijksakte in Egypte dan nog is het maar zeer de vraag of ze daar rekening mee houden het is een zeer corrupt land en voor geld doen ze alles wil ook nog even vermelden dat de Nederlandse wet niet wordt gerespecteerd in Egypte.