Kosten trouwen met Egyptenaar

Mijn vriend en ik gaan ergens tussen 15 en 24 september a.s. trouwen in Egypte
Ik heb een verblijf van 20 dagen hiervoor geboekt in Cairo.

Nu heb ik geen flauw benul wat alles bij elkaar kost ter plaatse in Egypte
Ik moet een uitreksel GBA en Geboorteakte bij het CDC voor 10 euro p document legaliseren en tevens daarna bij de Egyptische ambassade in den Haag (dit alles in Nederland).

Mijn vriend vraagt ter plaatse een verklaring aan van zijn woonplaats bij de lokale politie. Is in een stadje ten noordoosten van Cairo geboren. En heeft hij nou ook een geboorte akte nodig?
Wat kost dit en daarna moet zijn document ook nog gelegaliseerd worden bij het ministerie van Buitenlandse zaken (Mohandesseen: Ahmed Orabi street) in Egypte, wat kost dat ong? Daarna nog vertaald naar het Engels. Wat moet ik daar voor budget voor achter de hand houden?

Met onze paspoorten en deze 3 documenten

  • Internationale geboorte akte (Mijzelf) uit NL
  • Uitreksel GBA (Mijzelf) uit NL
  • Verklaring van de Egyptische woonplaats (Mijn vriend) gelegaliseerd en vertaald.
    Gaan wij een ongehuwdheidverklaring aanvragen bij de Nederlandse ambassade in Cairo voor hem (dit had de NL ambassade in Cairo mij verteld).

Ik weet wel dat de Nederlandse tarieven voor legalisatie 26 euro per document zijn/510 EGP. Maar niet de kosten voor uitgave ongehuwdheidverklaring en de rest.

Deze ongehuwdheidverklaring moet ook worden gelegaliseerd door de ministerie van buitenlandse zaken in Cairo.

Dan die verklaring van religie nog. Ik ben christen waar kan ik deze verkrijgen in NL en in Egypte laten legaliseren? Want in NL mag dat dus niet. En laat staan, ik kan hier dus nergens enige info over vinden.
Ik ben geen moslim, maar als het niet anders kan moet ik toch een bewijs voor moslim halen bij de moskee.

Daarna kunnen we trouwen op dit kantoor:

Shahr’ Iqari, Minstry of Justice Annex
Lazoghly Square, 4th floor
Down Town, Cairo

Wat kost dit alles nou bij elkaar ong?

Vervolgens laat ik het Huwelijk in Den Haag registreren.
Nu ga ik eind november de Belgie route doen. Eerst een huis vinden in BE dus die huwelijksacte moet nog een keer op de BE ambassade in Cairo worden gelegaliseerd. Kan dat al gelijk? Ik heb nog geen huis in Belgie namelijk en dus ook nog geen Belgische verblijskaart of bijlage 19.