In December zijn mijn verloofde en ik van plan te gaan trouwen op een strand! Dat is onze droom! We zijn aan het sparen, maar we hebben begrepen dat we niet de goedkoopste manier van trouwen hebben gekozen… Dus dat betekent, goed zoeken!
Ik was benieuwd of iemand goede ervaringen heeft, in Afrika, Azie of Zuid/Midden Amerika. (Aangezien ik in December geen warm strand weet in Europa…)
Ik heb ook gehoord (vooral in het Caribische gebied) dat er strand-huwlijken plaats vinden met ‘volgnummertje’, nou dan kan het strand/omgeving nog zo mooi zijn, dat gaat er bij mij dus niet in!
We hoeven echt niet heel luxieus, het moet gewoon simpel, rustig en mooi zijn! Ook qua papierwerk, ik wil best het een en ander zelf regelen, als ik maar zeker weet dat na het ja-woord, het huwelijk ook inderdaad rechtsgeldig is.
Heb al heel wat gelezen over “weddings-abroad” maar zou graag wat persoonlijke ervaring lezen.
Alvast bedankt! :zon02:
Een vriend van mij is vorig jaar getrouwd in El Nido, op het tropische eiland Palawan, en hoewel veel stelletjes hier huwen ben je beslist geen nummer,veel persoonlijke aandacht is hun motto www.elnidoresorts.com Vanuit Ned beiden een internationaal uittreksel van de burgerlijke stand meenemen waaruit blijkt dat beiden ongehuwd zijn, dan in het land van huwelijk zelf bij de Ned. ambassade een ""legal capacity to marriage "’ halen waarmee je dan kan trouwen, en na het huwelijk de huwelijksakte voor "“authentication”’ aanbieden bij de Ned. ambassade , anders word deze in Ned. niet voor echt aangezien. Zoals je zei kost wel wat 2 maal ticket van 1000 euro , week resort ook 1000 euro,1000 euro zakgeld en je zit al op 5000 euro. Maar dan zit je ook op een heel bijzondere unieke plaats. Als je dan later zegt wij zijn getrouwd in El Nido, zijn er niet veel die dat ook kunnen zeggen