Ik vond net volgende berichtje op een Belgische nieuwssite (www.hln.be)
**Hotel failliet, 400 Vlamingen gestrand in Turkije **
Een vierhonderdtal Vlamingen wacht in Turkije bang het verdere verloop van hun vakantie af. Hun hotel, dat in financiële moeilijkheden verkeerde, werd donderdag door een deurwaarder verzegeld.
Geen voedsel
Volgens het personeel dreigt er zelfs een gebrek aan eten en drinken. Het driesterrenhotel **Tropicano Club Kustur **aan de Turkse kust in Kusadasi is één van de toppers van Thomas Cook en Neckermann in de streek.
Neckermann en Cook
Neckermann en Thomas Cook verzekeren intussen dat ze er alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat hun klanten geen hinder ondervinden.
(belga - 15/07/05 08u36)
En verder geen uitleg… zou dit waar zijn? Iemand hier meer nieuws over?
Ja dit is waar, getoont op de Belgische televisie verschillende keren, denk niet dat ze dit anders zouden uitzenden met telefoongesprekken en al.
In het reisbureau waar wij gaan raadden ze ons altijd aan dat we beter dit hotel niet boekten, aldus Sinds 9 jaar al zeggen ze dit.
Verwonderd me eerlijk gezegd niet dat het failliet is … heb verleden jaar in de buurt van Kustur gezeten en ja …
Ik denk dat de All In er mss ook veel mee heeft te maken.
Sevgilim, ik had geen idee dat het al meerdere keren op TV is geweest, in de zomer ben ik bijna nooit achter de TV terug te vinden, dus blijf ik niet zo op de hoogte van het nieuws <_< Alleen als ik dan eens wat tijd over heb, kan ik wat rondsurfen op nieuwssites en dan kom ik natuurlijk af en toe wat oudere nieuwsberichten tegen, zoals deze over Tropicano bv.
Het is wel zo dat een mens zich afvraagt hoe het mogelijk is dat sommige hotels blijven bestaan met alle service en luxe die ze geven voor zo weinig geld hé?!?!
Wel ja, idd, ik denk dat sommige hotels toch verlies doen op de all in als er veel mensen zijn die er overvloedig gebruik van maken. En als je eens ziet wat er zo allemaal word weggesmeten van eten !?! En Kustur was een hotel van rond de 1000 mensen.
Hier in belgie stond het in de krand Het Nieuwsblad. Ik moest wel deze dag gaan werken (gisteren) maar toen ik thuis was, heb ik direct naar het nieuws gekeken en daar toonden ze het ook. Jammer voor het personeel die al 2 maanden niet meer uitbetaald is geweest. En aangezien het seizoen al volop bezig is, ziet het er niet echt goed voor ze uit om nu nog aan een job te geraken. Ik ken veel Turken in Kusadasi en zo en ze hebben het gewoon al niet gemakkelijk…