Hallo,
ik ben van plan dit jaar is een keer Trooping the Colour op 11 juni bij te gaan wonen…
ik heb op het net gezocht, maar kom uit een aantal dingen niet…wie weet zijn hier mensen met antwoorden op mijn vragen 
hoe laat moet je er zijn om een beetje fatsoenlijke plek te hebben?
zijn er kosten aan verbonden, en zo ja hoeveel?
en een transport vraag…
mijn voorkeur gaat uit naar vliegen, via Ryanair kan dit voor weinig, maar is er vanaf londo Stn een goede verbinding naar het centrum???
moest dit nie zo zijn, wat is dan een goed alternatief?? auto eventueel ook geen probleem, maar denk zelf dat tunnel en boot naar verhouding nogal duur zijn…
kortom, nog een aantal vragen waar ik niet uit ben…
wie helpt me op weg??
alvast bedankt,
Sassenaer
Hallo Sassenear,
Ik kwam net deze informatie tegen op een Engels forum, wellicht heb je er iets aan.
http://p208.ezboard.com/fpageantry35644frm…opicID=14.topic
Als je de 11e daadwerkelijk op Horseguards Parade wilt zitten ben je helaas al te laat, alle aanvragen voor tickets dienden vóór 28 februari ingediend te zijn. Kaarten zijn £16,-, overigens.
De hele stoet komt voorafgaande aan het spektakel wel vanaf Buckingham Palace over the Mall richting Horseguards Parade. Je kunt dus wel gewoon vanaf the Mall naar de optocht kijken.
Het spektakel op Horseguards Parade begint om 11:00, maar ik weet niet precies hoe laat de stoet vertekt vanaf Buckingham Palace. Ik gok rond 10:30, het kan ook iets vroeger zijn.
Je kunt overigens nog wel proberen om kaarten te krijgen voor de repetities van Trooping the Colour, deze zullen plaatsvinden op 28 mei en op 4 juni. Toegangskaarten voor de eerste repetitie zijn gratis maar dienen wel te worden aangevraagd. Voor de tweede repetitie kosten de kaarten 8,-.
Alle informatie en adressen waar je kaarten kunt bestellen/aanvragen zijn terug te vinden op die site die ik hier boven noemde.
Dan je vraag over transport. Vanaf alle vliegvelden rond Londen is er een prima verbinding naar de stad. Vanaf Stansted kun je gebruik maken van de Stansted Express, een rechtstreekste treinverbinding naar Londen. Luton is volgens mij nog de lastigste, vanaf daar moet je eerst met een bus naar een treinstation, waar vandaan je de trein kunt nemen naar Londen.
Veel succes!
Groeten,
Michael