Trips en reserveren of niet?

Hallo,

In september zullen we twee week in de VS zijn. We bezoeken o.a. de GC, San Fransico en LA.

We willen o.a. een helikoptervlucht in de GC doen (we zitten in GC village). Wie heeft hier ervaring mee? Wat is de beste/mooiste/goedkoopste?

Daarnaast zijn we van plan een georganiseerde tour in SFS (alcatraz, en de rest van de bezienswaardigheden in de stad) en LA (alle highlights) te doen. Wat is hier het beste? En: zouden jullie deze ook van te voren reserveren?

We zitten in LA bv vlakbij het vliegveld. Kunnen we makkelijk naar op stap plaatsen voor de bustour? Of moeten we dan zelf eerst met de auto richting centrum? Of is er overal wel een shuttlebus naar het centrum te nemen?

Alvast bedankt!

Alcatraz van te voren reserveren. De kans dat er op de dag dat je er komt geen plek meer is is redelijk aanwezig.

Helivlucht 's morgens plannen. Minder tubulenties en minder haze. In LA rijden we altijd zelf. Nooit een tour genomen.

Wij gaan eind september naar San Francisco en Las Vegas. We willen de avondtour van Alcatraz doen en had al begrepen dat je dat van te voren moet reserveren. Kan nu al, zag ik op de site.

Zit alleen te twijfelen of ik voor 18.10 of de 18.45 tour moet gaan. Iemand daar een advies over?

Wat wil je ervoor nog doen. En hoe laat gaat de laatste boot terug van Alcatraz. Daar zou ik het vanaf laten hangen. In september wordt het volgens mij rond een uur of 7 donker. Het geeft een hele aparte sfeer om in het donker op Alcatraz te zijn. En je heb een prachtig uitzicht op een verlicht San Francisco. 18.10 en 18.45 maakt op zich niet zoveel uit. De vraag voor jou is of je de extra tijd ervoor nog nodig hebt in San Francisco. Bij die van 18.10 kom je wellicht nog met licht aan op Alcatraz.

We komen de 24ste aan en ik wil deze tour doen op donderdag of vrijdag. Zaterdag rijden we naar Las Vegas (zoals het er nu naar uit ziet). We hebben 4 a 5 dagen in SFO dus we hebben tijd genoeg om dingen rustig in te plannen. Ik denk dat de 18.45 tour dan leuker is omdat het dan eerder donker wordt. Extra sfeertje

Wil je in een dag van San Francisco naar Las Vegas rijden?

Nee 2 dagen met een overnachting bij Mammoth lakes (we willen bovenlangs en niet via LA). De overnachting is meer omdat we niet een hele dag in de auto willen zitten.

2 dagen is beter dan 1 maar je zal nog steeds heel veel in de auto zitten, zeker als je nog iets van Yosemite en Death Valley wil zien.