Wij vliegen 14 juni naar San Fransico en komen daar 's avonds om 07.04 PM aan, gaan dan onze huurauto ophalen en naar ons Hotel.
De volgende dag willen we een fietstour gaan doen met guide of zonder guide, wat denken jullie wat beter is? Voor ons is dit de eerste keer dat wij in Amerika zijn.
Verder willen wij natuurlijk ook naar Alcatraz is dit samen te doen op één dag?
Wij gaan namelijk de volgende dag door naar Monteray
Het lijkt me wel te doen hoor, je kunt in de tussenliggende tijd prima van de brug naar pier 39 komen.
Reserveer Alcatraz wel ruime tijd van tevoren, anders zit met een beetje pech je boottocht al vol.
Fietsen in San Francisco??? Er zijn echt hele stijle wegen in SF. Als je goed getraind bent, is het te doen, anders niet. Ga dan de highlights te voet bekijken: Pier 39, Cable Car, Coit tower en Alcatras. Dit is goed in 1 dag te voet te doen. Monterey is vanuit SF in 2-3 uur te bereiken.
Een gids lijkt me volkomen overbodig, het is niet moeilijk om zelf een route uit te stippelen (of de meute te volgen). Ik heb zelf twee keer een geweldige fietstocht gemaakt (Golden Gate Bridge, Sausalito, terug Golden Gate Bridge, Presidio, Cliff House, Ocean Beach, Golden Gate Park, Painted Ladies en weer terug richting vertrekpunt in de buurt van Pier 39) maar gezien de weinige tijd die je hebt kun je dat wellicht beter beperken tot de Golden Gate Bridge en Sausalito en dan per fiets of boot terug.
En zoals hierboven al is aangegeven, zorg dat je Alcatraz hebt gereserveerd, want juist als je met een strak schema zit zou het zonde zijn als de gewenste boot vol zit.