Trektocht door de Tunesische Sahara met oud & nieuw

Ik wil graag de trektocht van mn leven maken en een trektocht te paard maken door de Tunesische Sahara met Oud&Nieuw. Er bestaat de mogelijkheid per dromedaris te rijden voor niet ruiters omdat alle bagage door dromedarissen wordt gedragen. De meharee wordt of heel duur of wil liever niet vertrekken met te weinig deelnemers, omdat er met deze unieke trek paarden, extra dromedarissen met voer en extra cavaliers als begeleiding meetrekken.
Ik ben gek op de wijdse woestijn, op paardrijden en staren naar de sterren in de donkere avond en nacht, terwijl er mannen dansend, zingenend, het avondeten bereiden op sprokkelhoutvuur. Ik hou ervan de zonsopgang te bewonderen in de de vroegte van de morgen, met de belofte weer een adembenemende dag tegemoet te gaan.
Mededeelnemers met kinderen vind ik totaal geen bezwaar. Kinderen zullen de tocht indrukwekkend vinden en enorm verwend worden. Zij kunnen veilig reizen per dromedaris.
Er gaan een kok, een ervaren mehareegids en cavaliers mee.Ruiters en dromedarissen zijn soms gedurende de dag gescheiden maar ontmoeten elkaar weer bij alle maaltijden.
Vlucht inboeken: zat. 27 dec.2008 tot en met 3 jan.2009. Je wordt opgehaald en gebracht naar het vliegveld. De meharee vertrekt zondag 28 december.
Ikzelf ben al vaker naar de rand van de woestijn geweest maar heb nooit eerder een trek gemaakt, omdat ik meestal in de hete zomermaanden ben gegaan. Ik spreek frans en n heel klein beetje arabisch. Wie wil mij vergezellen?

Ik wil graag mee. Kun je mij meer info sturen via de email?
Ik heb buitenritten paardrijervaring, maar ben nog nooit op een dergelijke tocht geweest.
Wat een prachtig initiatief dat er met zo’n karavaan wordt getrokken, ik kan het me helemaal voorstellen. Lijkt me een heel bijzondere ervaring!
Heb je al meer deelnemers gevonden? Ik heb al een ticket gevonden via cheaptickets, dus ik wil snel beslissen.
Heerlijk oud&nieuw ver weg van alle geknal!

Een uitgebreide bechrijving is naar je toegestuurd en bedankt voor je emailadres.
4 andere deelnemers hebben zich aangemeld en ondertussen een ticket geboekt, er zijn meer geinteresseerden maar zij hebben nog niet definitief toegezegd. Drie vrouwen rijden paard en twee vrouwen trekken mee met de dromedariskaravaan.
Ik heb er zin in!

Nou heb ik begrepen dat er tijdens de vertrekdata van de trektocht het festival in Douz nog aan de gang is. Zie jij kans uit te zoeken of dat in het programma in te passen valt? Of ben ik dan heel moeilijk? Ik zou het zou graag meemaken en gebruik willen maken van deze kans. Alvast bedankt!

Goed idee!
De eerste dag van de trek is de laatste dag van het SaharaDouzFestival. Na overleg hebben de gidsen besloten, dat het bijwonen van het festival optioneel ingepast wordt, je kan 's avonds gebracht worden -met de jeep- naar de eerste overnachtingsplaats.

Ik heb zelf vorig jaar het festival bijgewoond en het is een ware happening.
Zelf denk ik dat ik gewoon met de meharee meetrek vanaf de start, te paard.

Super! Ik had je al een berichtje gestuurd, maar ik vind een bedankje via deze weg helemaal op zn plaats! Tot snel dus.

Ik zou graag zo goedkoop mogelijk een karavaan-trektocht door de Marokkaanse Sahara willen maken. Ik vertrek vanuit Spanje. Weet iemand of dat voor zo´n 600 euro kan?

Hallo Tokyo135,
Voor info over trektochten door Marokko heb je wellicht sneller bruikbare reacties in het Marokko forum?

In Zuid Tunesie kun je in grote groepen best trektochten vinden van een week voor minder dan 600 euro pp.

Met bedouin heb ik de tocht te paard gemaakt dat kan al vanaf 650 euro pp, met dromedarissen kost dat volgens mij 550 euro pp. Kom je met een groep van 6 koppen kan dat alweer dacht ik voor 500 pp.

Als je vanuit Spanje komt kun je wellicht bij een touroperator iets boeken , maar zul je ongetwijfeld duurder uitzijn dan zelf een ticket vinden en direct bij de trektocht aanbieder boeken.

Veel succes, als je wilt kan ik je het emailadres geven van waar wij zijn geweest. Dat is met NL begeleiding, maar nogmaals geen Marokko.

Hartstikke bedankt, Saharalover. Erg lief. Het hoeft dan inderdaad niet per se in Marokko te zijn. Ik heb wel interesse, hoor, in dat e-mailadres.

Doei!