Sahara doorkruizen

Ik droom al een tijd om door de Sahara te kunnen trekken per kameel of dromedaris. Nog nooit heb ik een verre reis gemaakt en ik ben daarom ook niet wetend over hoe ik zo iets aan pakken moet. Misschien zijn hier mensen die hiervoor door de Sahara getrokken zijn en hun mijn verhaal vertellen willen. Ik vraag me af of het handig is om vooruit te plannen of het te laten gebeuren. Waar ik het beste heen kan gaan, en misschien vind ik mensen bij wie ik kan aansluiten.

Mijn email is naomygutierrez@hotmail.com

hee hee
aangezien er niemand reageert zal ik me er maar even aan wagen. klinkt als avontuurlijk plan maar er zijn nogal wat problemen. Ten eerste met een kameel de sahara doorkruizen van noord naar zuid kost tientallen dagen. Ten tweede is het op veel plekken niet veilig op dit moment. Ten derde schijnt het zo te zijn dat, na een paar uurtjes op zo’n kameel te hebben gezeten, de lol er wel af is. Is het niet wat om gewoon een mooie reis te maken naar marokko of egypte en daar in de woestijn een 1 of 2 daagse tocht te maken met overnachting tussen de duinen.
Op dit moment is het niet echt veilig om dagen lange tochten midden in de sahara te maken. Libie kan een uitzondering zijn en ook de sahara in egypte is relatief veilig. hoop dat je er wat aan hebt. succes

Klinkt leuk, maar wat al gezegd is wil ik nog even benadrukken: een kameel/dromedaris zit echt niet lekkker! Ik zou twee uur door de woestijn gaan per dromedaris. Vond ik aanvankelijk best wel kort, maar na een half uur wilde ik stiekem liever naast die kameel verder lopen… Had echt beurse bil-botjes :wink:
Oh en vergeet de zandstormen niet, die zijn in een jeep of iets dergelijks wel te trotseren als je het dak dicht kunt doen, maar op een kameel is dat echt niet fijn!

manman, niet veilig??? duh?? oncomfortabel ok, maar taliban is in afghanistan,

in ieder geval naomi, bel me, ik woon naast marrakech, ken maroc goed, en we zien wel
00212658667822

manman, niet veilig??? duh?? oncomfortabel ok, maar taliban is in afghanistan,

in ieder geval naomi, bel me, ik woon naast marrakech, ken maroc goed, en we zien wel
00212658667822

Hi, Wat bedoel-je-met-Sahara? De Sahara is enkel in Algerie!!:zon02: In Tunesie/Libia/Niger/Mali/Tchad/Egypt/Mauritanie/Marocco…Andere Benamingen+gaande van zand tot rotswoestijn!:dag:Een Echte-Trip met een Bende-Kamelen/Guides is niet zo Leuk, als het op de Toeristische Fotootjes is afgebeeld/voorgesteld…om dan nog maar te zwijgen van de Veiligheid onderweg!:zon02:

Kali, ik snap het niet helemaal, maar wil je nu zeggen dat de hele sahara (dus bijv. noorden van mali, zuiden van algerije etc. hartstikke veilig is om door heen te reizen? Marokko is veilig, dat klopt. Libie tunesie en egypte is ook niet zo’n probleem maar van andere landen zou ik tegen niemand durven te zeggen dat de woestijn veilig is. maar het kan natuurlijk zijn dat ik je verkeerd heb begrepen!

Ik ben 4 keer met mijn nissan patrol door de sahara geweest morokko,mauritanie,mali en daar mooet je heel wat voorstudie voor doen, maar met een kameel is wat anders, het zijn nomaden die door de sahara trekken en hoewel het nomadenvolk met een kameel door de sahara trekt bijna niet meer bestaat is het heel moeilijk om in een nomandengroep terecht te komen en reisorganisaties doen dat niet behalve een dagtripje eht is afzien en je hebt nog nooit zoiets gedaan uberhoubt rond getrokken met een rugzak dus het is wel een erge grote sprong in het diepe en overweeg goed en lees veel over de sahara,nomaden,trektochten enz maar ik zou het je afraden als je geen gedegen onderzoek gedaan hebt

Hallo Naomy,

Ik zag de titel van je bericht en ik wou het direct openen om te kijken wat je erin hebt geschreven.
Ik woon namelijk aan de rand van de woestijn in Marokko met mijn vriend. ( hoe bijzonder klinkt dat). Hij is opgegroeid als een echte nomade en kent de woestijn op zijn duimpje.
Ik hou er zoveel van omdat je tijd hebt voor jezelf en er niets rondom je is, alleen wondermooie natuur, stilte, duizenden sterren, machtige zonsondergangen.
Momenteel ben ik in Belgie, maar 6 januari vertrek ik met een vriendin naar de Sahara, aangezien ze ook een trekking wou maken in de woestijn.
Mijn vriend en ik gaan haar dan ook begeleiden. 5 februari ga ik terug voor een lange tijd (tot april-mei).
Als je echt zin hebt om de Sahara te verkennen mag je me gerust mailen, Als ik ginds ben kunnen we een grote trekking doen, zonder dat je moet verdwalen. Kan je op een dromedaris kruipen en genieten van de oneindige horizonten.

Ik heb btw ook een kleine website gemaakt. We zijn namelijk een klein organisatietje begonnen, familiaal en gezellig voor mensen die de sahara willen ontdekken.
www.saharatouring.com

vragen staat vrij!

vele groeten,

Tine

Hi, Daarvan kan je moeilijk zeggen dat dit een SAHARA-DOORKRUISING
is!:zon02:Lijkt mij eerder op een Georganizeerd-Minitripje ergens rond Merzouga!:wub:

hey tine
aangezien er toch onder aan je berichtje stond: vragen staat vrij…
bij deze een vraagje…beetje dom misschien om te denken van mij maar zat jij toevallig ook in het programma ‘‘ik vertrek’’?
als het zo is, supergaaf dat je er dan nog zit. kun je de zomers nog een beetje aan? ben wel in de zomer in M’hamid geweest maar na 1 dagje snapten we wel waar je het over had. wind en warmte:P
al een beetje thuis in de mannencultuur van de gidsen?:stuck_out_tongue: haha wat stom om allemaal dingen te vragen terwijl ik helemaal niet weet of jij het bent…! in ieder geval kei veel succes en plezier daar! hopen voor jullie dat jullie de duinen van m’hamid net zo op de kaart kunnen krijgen als die van merzouga:P

Hey hey!

Inderdaad boelamatari, Het is een trip met mensen die de woestijn kennen.
Ik wens je anders veel geluk om de woestijn op je eentje te doorkruisen met een dromedaris :wink:

**Brend, **Spijtig genoeg zat ik niet in het programma ‘ik vertrek’. Ik zou het wel graag gezien hebben denk ik!
Je bent al in Mhamid geweest? Super! Daar woon ik dus ook gedeeltelijk.
De gidsen zijn demax. Simpel, respectvol, goedlachs… NO STRESS.

Dank je wel voor je berichtje! En we zullen de duinen van Mhamid nog eens goed bestuderen om ze op de kaart te zetten. Het gaat je goed!

vele groeten,
Tine

Hallo Zeg…Tine…Mhamid/Merzouga heeft niets te zien met DE SAHARA!:zon02: Zoals gezegt zijnde door mij, is dit een LOKAAL-WALKING-ZANDTRIPJE…dan komen de WALKERS Terug…Joepie… We Hebben De SAHARA doorkruist!!! Hallo Croquet!!!:wub:

hey tine
ik zat even in de war met een ander programma. ik bedoel natuurlijk ‘‘grenzeloos verliefd’’. of heb je daar ook niet ingezeten? in ieder geval is er anders nog een belgisch/nederlands meisje die precies is zoals jij…ook in m’hamid…met toeristisch bureautje…moet jij zijn…

boelamatari…uit de vorige berichten was allang gebleken dat zo’n dromedaris trip niet echt makkelijk werd en werd er aangeraden om het eerst is in een veilige omgeving uit te proberen. dat biedt tine hier aan! en in een mooie omgeving. dus iets minder bijdehand kan ook…

maar we zitten aardig aan het einde van de post geloof ik want naomy is al afgehaakt geloof ik aangezien er geen reacties komen…

Hi Brend, einde-van-de-post?..is maar goed zo! Dit is zo op verschillende Forums(niet allen over Reisen)…Komt er eentje met "een-uit-de-Lucht-gegrepen-Ideetje zonder-voorafgaande-Kennis),…dan-komt-men-to-the-Point,=en wordt Het-Droompje-rustig-Afgevoerd!!!:vak02:

Hey Brend,

Het programma grenzeloos verliefd ken ik wel. Een tof programma. Maar ik heb blijkbaar een dubbelganger die ik nog nooit ontmoet heb! Nu ben ik echt nieuwsgierig en zal ik toch eens rondneuzen, nochthans: Mhamid is niet zo groot.
Je bent zeker dat je het niet gedroomd hebt? Ofwel ben ik vergeten dat ze me gefilmd hebben :wink:

vele groeten en het ga je goed!

Tine

http://www.net5.nl/web/show/id=1306952/langid=43
voor het geval je het zelf nog niet had gevonden. vast wel.
trouwens ik weet niet wat hier niet klopt, maar het lijkt me toch heel sterk dat als er twee nederlands sprekende dames in zo’n klein dorp wonen die elkaar niet kennen. haha. zal wel een uitleg voor zijn.
groetjes brend