Trekking Ladakh - advies hostel Delhi - hoe naar Leh?

Beste reizigersvrienden allemaal,

Binnenkort vertrekken mijn vriend en ik naar India voor 27 dagen. We landen om 23u30 in Delhi en zouden daar een luchthavenpick-up naar een Hostel in Delhi (regio Pahar Ganj) boeken.
Daarna willen we zo snel mogelijk naar Leh trekken om daar volgende trekkings te doen:

• 2 dagen acclimatisatie
  • Trekking in de Markha valley (10 dagen)
  • 1 dag Leh
  • Trekking naar Lake Tso Moriri - Karbok (3 dagen)
  • Zo tijd: Vanuit Karbok naar Kibber (6 dagen)
  • Terug naar Delhi vanuit Kibber (3 dagen)

In Delhi: side trip van 1 dag naar Agra.

Enkele vragen:

• Goede budget-hostel met airport pick up in Delhi?
  • Naar Leh:
    Best vliegtuig/bus/jeep?
    Vooraf boeken? Of ter plaatse: Zoja, waar is het busstation in Delhi?
    Welke maatschappijen wel of niet te gebruiken?

We zouden sowieso de route Delhi - Manali - Keylong - Leh volgen, met overnachting in Keylong, tenzij dit met een Jeep niet noodzakelijk is. (Doch willen we oppassen voor hoogteziekte)

Zijn er mensen met goede tips of adviezen voor ons?

Liefs,

Nele en Michiel

Hallo Nele en Michiel,

Een mooie reis in het vooruitzicht!

Laat ik beginnen met het feit dat ik zelf niet zo ver in het noorden ben geweest. Wel ken ik iemand die o.a. naar Leh is gereisd.
Zelf ben ik 9 maanden voornamelijk in zuid India geweest echter ook in Agra, Varanasi, Jaipur etc…

Vanuit Delhi rijden er ontelbaar veel bussen waaronder ook veel naar het noorden. Het kan wellicht zijn dat je ergens 1x moet overstappen.
Naast de reguliere lijnbussen gaan er ook veel prive bussen wat misschien toch wel aan te raden is gezien de afstand. Tevens kost het maar een paar euro.
Ik zou vooraf een hotel boeken in Delhi. Zij kunnen dan meestal een taxi of riksja voor je regelen om jullie op te halen op het vliegveld. Dat scheelt je een hoop gedoe. Tevens kunnen zij je vaak helpen met advies naar welk busstation je moet gaan om de juiste bus te nemen.
De prive bussen rijden namelijk niet vanaf de busstations maar vaak ergens in de buurt daarvan. Simpelweg vragen en men helpt je verder :slight_smile:

Ik neem aan dat jullie naar Agra willen om de Taj Mahal te zien?
Mijn advies, boek ergens een hotel en laat jullie oppikken. Je word namelijk overspoeld door riksja’s die je maar al te graag mee willen nemen. Dit bespaard weer een hoop gedoe. Tevens kun je vaak tegen een voordelig tarief gebruik blijven maken van de ‘vertrouwens’ riksja van het hotel. Vooral bij de Taj Mahal scheelt je dat weer een hoop gedoe. Je word namelijk anders continu lasting gevallen.

Kortom: Boek je eerste verblijf en regelen een pick-up door je verblijf. Verder alles pas in India regelen. Is vrij gemakkelijk en men helpt je graag.

Succes!

1 like

Delhi overnachting vooraf boeken , wellicht ook in Leh voor de eerste 2 nachten , je hebt echt geen zin meer na zo,n reis om te lang te zoeken naar een slaapplaats .
Voor Delhi een airport pick up regelen via je hotel , geen gedoe op het vliegveld of taxi,s die je hotel al of niet zo genaamd kunnen vinden .

Delhi - Manali - Keylong - Leh = voor vermijden van hoogteziekte niet verstandig , beter is Srinagar - Kargil - Leh
In Leh minimaal 48uur zeer rustig aan doen .

Veel plezier , ga zelf in augustus richting Leh :slight_smile:

dag

Ik stel me ff voor …ik ben Ryan ik ga begin september 2017 naar India en wil graag ± 10 dagen een trekking doen in Ladakh. Maar ik kan niet zo veel informatie vinden dus ik hoop dat juli mij kan helpen.
Hoe ik het best kan vliegen vanuit Amsterdam en/of de terugweg vanuit Leh.
Hoe ik vanuit Delhi naar Leh moet gaan en wat voor trekking het beste is en hoe ik moet reizen?

mvgRyan