Trekking Jotunheimstien Noorwegen September 2012

Hoi! Mijn naam is Linn, 24 jarige studente, en ik wil graag in September dit jaar voor het eerst gaan trekken. Ik wil graag de Jotunheimstien route gaan lopen in Noorwegen. Hiervoor zoek ik een trekpartner:) Het liefst iemand tussen de 23 en 27 jaar oud. Man of vrouw, maakt mij niet zo veel uit. Ik heb wel nul procent ervaring in dit soort dingen dus als je ervaring hebt is dit mooi meegenomen!
Maar ik heb wel basis kennis noors:)

Heb je zin om mee te gaan? Om het indrukwekkende natuur van Noorwegen te ontdekken? Dan kijk ik uit naar jouw reactie! Groetjes, Linn

Hey Linn.
Dat lijkt mij ook erg leuk, ik ben vorigjaar in Noorwegen geweest en ben verliefd geworden op dit land. Ik hou van wandelen en de natuur + de rust! Ik ben 18jaar, en kom uit friesland en jij? Hoe heb je het in gedachten? Qua geld? En de reis?
Wil je alleen in september? of bijvoorbeeld ook in augustus of iets? Hoelang denk je weg te zijn, of onbepaalde tijd?

groetjes Irma

ps: misschien kunnen we mailen?

Hoi!
Eigenlijk heel toevallig ben ik op je berichtje gekomen. Ik ben zelf namelijk ook een tijdje bezig met het idee van een trekkingtocht door Noorwegen, maar vind het lastig om er een te vinden. Heb je ook gekeken op de site van de DNT? Ik had daar namelijk een mooie tocht gezien, en mijn zus (zij woont in Noorwegen en gaat daar over 4 weken trouwen met een Noor :D) had voor me gebeld om te informeren, maar de jongste deelnemer was 45. Daar zat ik dus ook niet echt op te wachten… Weten jullie of er ook tochten zijn voor jongere deelnemers (ik ben zelf 24 en word in de vakantie 25)?

Ik dacht eigenlijk dat ik de enige gek was die een wandeltocht wilde maken, maar gelukkig vond ik dit forum en bleek ik niet alleen te zijn, haha! Strandvakanties zijn aan mij niet besteed. Doe mij maar de natuur. Ik heb overigens ook geen wandelervaring, maar spreek (dankzij mijn zus + vriend) wel aardig Noors/Zweeds (heb een halfjaar in Zweden gestudeerd) ter compensatie :slight_smile:

Willen jullie trouwens zelfstandig gaan wandelen of begeleid door een gids?

Groetjes,
Jorine

Hoi,

Wat leuk allemaal !
Ik ben Melissa en net als jullie ben ik ook op opzoek naar iets in die regio… ik weet alleen nog helemaal niet wat… Vorig jaar ben ik in finland geweest en was er zeker van dat ik daar terug heen wou gaan, maar hoe meer ik opzoek en hoe meer ik lees lijkt noorwegen mij ook super. Ik heb zelf ook geen ervaring met trekken maar het lijkt me fantastisch!

Groetjes

Hoi Allemaal!!
Leuk al die reacties!! En Jorine gefeliciteerd met je zus!

Het is idd een goed gevoel om niet de enige te zijn die in noorwegen wil trekken:P Mijn vrienden verklaarde me al voor gek:P En we kunnen de ervaringen altijd samen opdoen! Je moet ergens beginnen toch?:wink:

Ik zat er aan te denken om zelf via de dnt een route te vinden en te bewandelen. dit kan via de Noorse website versie van dnt. De route naar Jotunheimstien staat niet vast, we kunnen altijd ergens anders heengaan:) Mijn nicht uit noorwegen vertelde mij dat Oslo Marka een goede omgeving is voor starters in trekking:D Hoe langer ik er over nadenk hoe beter het is om daar te starten. Het is overal mooi in noorwegen.

Maar wat willen jullie voor route? En wanneer? Ik kan zelf pas in September vanwege studie. Ik hoor het graag!

groetjes, Linn

Hoi,

Als je het mij vraagt maakt het niet zoveel uit waar… het is daar overal zo mooi! :slight_smile:
Maar de Jotunheimstien route lijkt me wel heel leuk en mooi.
En ik kan eigelijk heel het jaar door… maar ik denk wel dat het in september mooi is om te gaan…

Groetjes !