Trekking December

Hallo!

Wat zijn jullie ervaringen met trekkings in december? Welke trekking is bijvoorbeeld aan- of af te raden?
Vonden jullie het een fijne periode om een trekking in te maken of juist niet? En waarom?

De reden dat ik het vraag is dat ik eigenlijk alleen tijdens de kerstvakantie de mogelijkheid heb om naar Nepal te vertrekken. De zomervakantie zou een andere optie zijn, maar tijdens de monsoon leek het me zelf niet het meest praktisch om een trekking te doen. Maar als jullie daar anders over denken, hoor ik het graag!

Alvast bedankt in ieder geval!

Anouk

Ik heb Annapurna Base Camp in december gelopen en dat was uitstekend te doen. Rond die periode is het rustiger dan in oktober, dus wat dat betreft was het een goed seizoen. De uitzichten waren vlekkeloos, wat je in de zomer met de bewolking absoluut niet hebt.
Ik had het niet erg koud, net onder nul in het base camp, maar daar valt natuurlijk geen peil op te trekken. Maar kou kun je je op kleden, als voor alle bergen wolken hangen zie je niks en daar valt niets aan te veranderen.
Ik zou absoluut voor december kiezen (en in koude maanden ergens naar toe gaan war de zon schijnt is altijd aangenaam, toch?). Bijkomend voordeel, wellicht, is dat je de rechtstreekse Arke vlucht kunt nemen. Arke vliegt in de zomer niet naar Nepal.

1 like

Hallo Anouk ; ik sluit mij geheel aan bij Erik. Met de toevoeging dat je later in December ook meer laaghangende bewolking en mist hebt in de berggebieden waardoor je meer kans loopt geen mooie uitzichten te hebben dan bv okt/nov.
Verder wordt het iedere week latewr in december ook direct kouder, maar zoals Erik al aangaf is daar op te kleden.
zomervakantie zou ik niet doen. Het regent nooit weken achter elkaar maar de condities worden er niet beter op.

1 like

Thanks voor jullie reacties! Ik ga er nog eens over nadenken!

gewoon gaan ik ga over 3dagen