Trekking Chiang Mai, (hoge) wandelschoenen vereist ??

in dec gaan wij een 4 daagse trekking doen in Chiang Mai. Nu vraag ik me af of ik daarvoor mijn wandelschoenen moet meenemen? Kan iemand daar iets over vertellen. Als je ze daar niet nodig hebt, blijft het een heel gesjouw om die dingen je hele rondreis mee te slepen in je bagage.

Hallo,

Ik heb zelf de trekking gedaan met palediums dat ging prima. Ik zie ook veel mensen de trekking doen op teva’s. Ik denk dat het voor het lange wandelen wat je gaat doen wel handig kan zijn.

Veel van de gidsen doen het op flip flops. Voor jou comfortable schoenen zijn dus prima.

Vroeger als we een jungle trekking deden,ging ik op mijn sandalen,Heb daar mijn voeten naar de "kloten"geholpen!!g.s

ik heb zelfs toeristen op flip-flops gletchers zien beklimmen

alleen waren de gidsen daar niet blij mee
als er weer wat fout ging werden zij geacht dit kneuzevolk naar beneden te halen
het is denk ik niet alleen waar je fijn op loopt
maar je mag ook nadenken wat ,je enige veiligheid bied
( les 1 OW ) ???:chin:

heeft iemand ervaring met enge beesten bij zo’n trekking…
Ik Sch**t nu al 7 kleuren als ik al die verhalen hoor over bloedzuigers oehhhhh wat een enge beesten

ik loop zelf altijd op hoge wandelschoenen
dat is geen straf voor mij ,ik vind ze lekker lopen
met trekkings draag ik altijd een lange broek
dus geen ervaring met enge beesten
een enkele keer een slang op korte afstand maar die gaan vanzelf op de vlucht als ze wakker worden ,een loopstok bewijst dan vaak zijn diensten

maar wat hier tegen te komen is weet ik niet hoor
ik ben er nog nooit geweest

Als je die gedachten heb dat je in je broek gaat …:paranoid:…tijdens een trekking? ja dan kan je beter iets anders doen.Een Olifantentocht?gegroet:georgessiam.

Begin er dan maar niet aan je gaat de jungle in daar is het niet zo als een Nederlands bos tochtje bereid je goed voor of begin er niet aan.:thailand::cambodia:

zitten die bloedzuigers er veel?
7 kleuren was wat overdreven;) , maar eng vind ik ze zeker

Had het al is vermeld;vroeger deed ik mijn jungletrekkingen met open sandalen,zal met de tijd moeten meegaan zeker??g.s

haha is vroeger voor of na WOIII :vak02:

vroeger toen de mannen nog borsthaar hadden en met knuppels sloegen :wink:

dus niet toen de mannen van hout waren en de boten van ijzer !!!:lol:

1980!! hadden toen 2 politiemannen bij tijdens onze trekking!!ivb:opiumtraffieken,was het toen niet veilig om een trekking tedoen dicht bij de grens met Birma!!En heb inderdaad met mijn sandalen deze tocht gedaan!! (had haar op mijn borst)en ik ben geen chocolademannetje,goede trekkingsschoenen waar inder tijd niet voorraade.Had in de tijd een goede fysiek,en kon de tocht zonder problemen uit doen!!in mijn groep waren zwitsers,italianen die na dag 1 al aan het klagen waren!!georgessiam.

een man zonder knuppel ,waar is de tijd gebleven :confused: