Trekken in Bukit Lawang (Indonesie) of Taman Negara (Maleisie)

Dag Iedereen,

In juni gaan we op vakantie naar Maleisie en Indonesie. We zouden graag wat jungle trekking doen (verschillende eendagstochten of een driedaagse jungle trektocht).

We zijn aan het twijfelen of we naar Bukit Lawang (Indonesie) of Taman Negara (Maleisie) gaan. Ik heb gelezen dat Taman Negara nogal toeristisch geworden is de laatste jaren.

Is er iemand die reeds beide parken bezocht en die raad kan geven welk park we het best zouden bezoeken?

Alvast bedankt

Wat wil je zien? Bij Taman Negara draait het om eeuwenoude oerbossen, bij Bukit Lawang ligt de focus op orangutans.

Bij de canopywalk in Taman Negara is het druk, maar als je met een gids er op uittrekt dan hoef je niemand tegen te komen. Bij het pondje over de rivier en de voederplaats in Bukit Lawang is het ook belachelijk druk, maar ook hier kun je mensen ontlopen als je er met een gids op uittrekt.

De dorpjes die als uitvalsbasis dienen zijn sowieso best toeristisch.

Wil je minder toeristen, geen garantie op orangutans en heb je voldoende tijd, dan zou ik zeker naar Ketambe op Sumatra gaan. Dat is absoluut één van de gaafste dingen die ik ooit gedaan heb.

Ketambe kan ik ten zeerste aanraden, voor ons ook het leukste tot op heden

Bedankt voor de reacties.

We zijn gewoon op zoek naar een component natuur in onze vakantie (of dat nu oerbossen of orangutans zijn …)…

Aan ketambe hadden we niet gedacht. Het lijkt me wel wat moeilijker om te geraken dan Bukit Lawang. Ik ga de optie zeker in overweging nemen.!

Nogmaals bedankt voor de feedback!

Misschien kun je nazoeken of er in die periode gevlogen word, met de auto is het een behoorlijke maar wel prachtige rit, als ik me niet vergis hebben wij er toen 8uur op gereden van Medan naar Ketambe. Susiair zou op dat traject vliegen maar aangezien wij de enige klanten waren ging de vlucht niet door.

Vliegveld nabij Ketambe ligt in Kutacane