Trekken door de USA 2009/2010

Hallo Allemaal! :smile:

Ik ben Rianne, 18 jaar (in juni '09 19) en ben nu bezig met het laatste jaar van de middelbare school. Na dit jaar wil ik graag een jaar wachten met mn vervolgopleiding en eerst een jaar werken/reizen/chillen enz.

Al een hele poos ben ik aan het denken hoe ik dat wil gaan regelen, want ik wil graag naar de USA. Eerst wilde ik als au pair, maar aangezien dat via een organisatie minstens 12maanden moet, wil ik graag zelf gaan reizen.

Het tofste lijkt het me om met een groepje mensen door het land te trekken en zo veel mogelijk te zien en te doen (trekken in een busje/campertje of whatever).

Ik vroeg me af of jullie misschien ook deze plannen hebben en misschien kunnen we het er dan eens over hebben.
Ik ben vrolijk, spontaan en heb humor en ik ben overal voor in, dus kom vooral met goeie ideeƫn!

Nou ik hoor het wel! Groetjes Rianne
:zon02:

Me me me!

Wat heb je voor ogen, wil je in de zomer van 2009 vertrekken? Hoelang wil je wegblijven? Vliegtuig?

Ik ben in ieder geval geintresseerd, ben zelf 19 jaar, vrouw, in voor heel veel. Ik merk het wel:)

Thanks voor je reactie!

Nou, ik heb nog geen concrete plannen oid, maar ik wil minstens 2 maanden en max 11 maanden ofzo. Ik heb vanaf aug 2009 tot +/- aug 2010 de tijd, dus het maakt me niet uit wanneer (misschien even uitzoeken hoe het zit met het weer).
Ik had zo’n beetje in mn hoofd om ergens naartoe te vliegen in de USA en vanaf daar naar een ander punt te reizen en dan of een rondje maken en dan vanaf hetzelfde punt terug te vliegen, of vanaf een ander punt terugvliegen. Eventueel is een binnenlandse vlucht ook mogelijk!
Waar/hoe enz, ik sta open voor mooie ideeƫn.

Ik weet niet wat jouw wensen zijn :teeth:

Heee!
Ik heb zelf ook nog niet echt concrete plannen, maar wil wel super mega graag volgend jaar een jaartje rondtekken/reizen/werken/au pairen en cursussen volgen in de USA… het enige wat ik nodig heb ik een beetje meer lef… en een reisgenootje.
Groetjes
Judith

:smiley:
Misschien kunnen we op MSN wat kletsen of mailen: [EMAIL=ā€œrietjevrolijk@hotmail.comā€]rietjevrolijk@hotmail.com

groetjes Rianne

Ik heb je toegevoegd!!

Klinkt als een goed plan! Heb je ook nog voorwaarden m.b.t. de reisgenoten (leeftijd/geslacht)?

@fnc
Sorry voor de late reactie :stuck_out_tongue:

Heb niet echt voorwaarden hoor… geslacht maakt me niet uit eigenlijk en leeftijd ook niet echt. Het liefst wel iemand van mijn leeftijd (zelf ben ik nu 18, dan 19 :)), maar het belangrijkste is dat het klikt en dat het gezellig wordt!

Ok, dan voeg ik je ff toe op msn!

hey Rietje en jut en de rest :D!

Klinkt erg leuk. Ik ben ook van plan in 2009 rond te gaan reizen. Zit te twijfelen aan USA of Zuid-Afrika.
in de USA zou ik graag New York willen zien.
wat dachten jullie van een georganiseerde rondreis?
wordt het vooraf sparen of gaan we daar ook werken?
sta open voor alle ideeƫn.

liefs elise

Hoi Elise!

New York is voor mij ook wel een must :wink:
Als je een goede georganiseerde reis kunt vinden (het liefst ook nog enigzins betaalbaar :P), is het wel een optie. Het nadeel daarvan is wel weer dat je gebonden bent aan het programma enzo en als je zelf gaat, kun je altijd ergens nog lanegr blijven.
Het wordt sowieso vooraf sparen, maar het lijkt me ook wel tof om daar wat te werken als dat mogelijk is. En verder zo veel mogelijk meemaken, zien en beleven en ervan genieten!

Groetjes Rianne!

wat is betaalbaar? meeste rondreizen liggen rond de 4000 euro. zeker als we ter plaatse alles moeten regelen…hoeft het niet voordeliger te zijn. rondreis met een verlenging kan eventueel. dan is er daarna nog de mogelijkheid om ergens heen te gaan waar je het fijnst hebt gehad. of iets nieuws kan natuurlijk ook. vooraf sparen is een goed idee! en net als jij vind ik ook zoveel mogelijk zien, doen, beleven, plezier hebben! anders voeg ik je wel ff toe. dan weet ik tenminste ook een beetje met wie ik spreek.

Is goed! mn emailadres staat hierboven :wink: