Ik vlieg in mei naar Bangkok en wil daar zo snel mogelijk met de trein naar Chiang Mai. Weet iemand of de treinen vaak vol zitten? Als ik smiddags naar het station ga, is er dan meestal nog een sleeper-kaartje te krijgen voor de avond?
En dezelfde vraag voor de terugweg. Ik heb gelezen als je van Vientiane naar Bangkok wilt met de trein moet je eerst naar Nong Khai met een tuktuk en vanaf daar naar Bangkok met de trein. Nou ben ik bang dat als ik daar aankon er geen kaartje meer zijn. Iemand ervaring?
kijk even of er geen Thaise feestdagen zijn en anders is er eigenlijk altijd wel plek in mei…
Zou het er gerust op wagen om s’middags nog een sleeper te krijgen.
Ik denk ook niet dat je problemen zal hebben om een reservering vast te krijgen. Als je vaste data hebt voor je terugkeer, kan je misschien al een ticketje in Bangkok kopen voor de terugreis.
Als je er echt niet gerust in bent, kan je vanuit het buitenland ook reserveren. Voor meer uitleg :
Ik kom al een tijdje in Nong-Khai . Dan ga ik altijd met de bus ! VIP !! Nong-Khai ( busstation ) naar Mo-Chit ( Bangkok ) in 7 uur ! En die bus is echt relax-ed . Lekkere slaapstoel , bijna horizontaal . Eigen , touch-screen , beeldscherm . Eten en drinken . Dat alles voor 750 bath !! De bus rijd 2x per dag . In ieder geval 19.30 's avonds .
Ben een keer met de slaap-trein geweest . Maar ik prefereer de VIP bus .
Succes met je keuze …:chin:
Bedankt voor de tip! ik had nog niet gevonden dat daar ook een bus rijdt. En is daar dan meestal wel plek als je in non khai bent en een kaartje voor de bus die dag wilt hebben?