Trein van Hanoi naar Hong Kong

Hallo,

Ik ga in Januari 3 maanden naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja, nu had ik alleen het geweldige idee om vanaf Hanoi naar Hong Kong te gaan met de trein! Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks

Groetjes Femke

Dat is zeker mogelijk.
Er is 2x per week een directe trein van Hanoi naar Nanning in China. Van te voren reserveren aangeraden.
Vanuit Nanning kan je met een directe trein naar Guangzhuo, waaruit je dan weer verder kan naar Shenzhen (grensplaats met Hongkong). Vanuit daar neem je de metro/trein naar Hong Kong.

Er is ook een andere manier, en goedkoper ook om China binnen te komen. Dat is met de bus naar de grens. De grens overlopen en dan met een tuktuk naar het treinstation om daar een treinkaartje te kopen naar Nanning. Ik heb dit zelf gedaan, en dit is veel interessanter dan een beetje uit het raam turen in de trein.

Succes!

Yosh

Thanks Yosh,

Denk dat we jouw laatste idee gaan doen, klint wel erg interressant!
Dank je wel voor je tip

Femke

Hoi Yosh,

Ik heb hetzelfde plan, weet je toevallig wat de kosten van een enkele treinreis ongeveer zijn en hoeveel uur je erover doet?

Thanks. L.

Hai Laika,

Omdat het geen directe verbinding is, moet je minstens 2 dagen rekenen om van Hongkong naar Hanoi te komen. Dat is 1 nacht met de trein van Hongkong naar Nanning. En, afhankelijk van wanneer de trein rijdt, 1 dag om vanuit Nanning naar Hanoi te gaan.

De overtocht van Nanning naar Hanoi is het waard. Maar vanuit Hongkong raad ik je aan onderweg te stoppen in bijvoorbeeld Yangshou.

Kosten:
Hongkong - Shangzhuo : Durf ik niet te zeggen, maar kan niet meer dan 15 euro geweest zijn.
Shangzhuo - Nanning : Dacht iets van 30 euro (300 yuan) voor een hard-sleeper
Nanning - Grens : goedkoop, iets van 30 yuan
Grens - Hanoi : Zorg dat je al Dong of Dollars hebt en in een groep reist, anders kan je nog wel eens flink worden afgelicht. De echte kosten zou ik niet kunnen zeggen.

Succes!

Thanks Yosh, ik ga eens even bekiijken wat handig is!!

Ik leg dit traject alleen af, dus niet in groep. Moet ik me zorgen maken?

Probeer via het reguliere openbaar vervoer te reizen en de ‘handelaars’ te vermijden. Dat zijn meestal de chaffeurs die pas gaan rijden als ze hun bus vol hebben.

Hoi,
Ik ga in januari 2009 dezelfde trip maken, moet je het visum voor China vooraf regelen of kan dat ook in Vietnam? En het visum voor Vietnam wat is dan het best vooraf of in Thailand of Cambodja?

groetjes
Annie

Visa voor Vietnam en China kan je altijd in een ander hoofdstad of grote stad regelen. Reken er wel op dat je dan zo’n 3 dagen moet wachten en dan ook je paspoort kwijt bent.

Bedankt Yosh!