Trein in Maleisië

Hallo!

Wij gaan in mei met ons 3-jarige zoontje naar Maleisië! Veel zin in en nu de reis aan het uitstippelen.
Vroeger (toen de lucht nog schoon was…) reisde ik Thailand en India veel met de trein, maar voor Maleisië kom ik eigenlijk vooral de bus tegen. Hoewel er een treinrails is, heb ik van meerdere kanten gehoord dat dat beter is om met de bus te reizen. Zelf ben ik nogal een fan van de nachttrein, omdat je zo geen dag mist. Helemaal met ons zoontje is het ideaal om niet een hele dag te hoeven reizen.

Ik zie op dit forum wel veel ervaringen van mensen die van Thailand naar Maleisië met de trein reizen, maar niet echt in Maleisië zelf.

Mijn vraag is dus eigenlijk; is er een reden om het niet te doen, reizen met de nachttrein in Maleisië?

Bij voorbaat veel dank! En andere tips zijn ook welkom :wink:

Misschien niet een antwoord waar je direct veel aan hebt, maar goed:
Ik ben met de trein van KL naar Melakka gegaan. Zeer comfortabele trein, deed niets onder voor NL trein. Mensen die ik sprak zijn met de nachttrein van KL naar Singapore gegaan, ook zeer comfortabel (voor een trein dan…). Prima optie dus, maar vergeet vliegen met AirAsia ook niet (in een maand tijd zo’n 4 binnenlandse vluchten met airasia, snel en goedkoop) Ben later met de bus van Melakka naar Singapore gegaan, ook dit was zeer comfortabel, maar er zijn verschillende bus maatschappijen met verschillende tarieven en comfort niveau’s, dus het is even uitzoeken. Als je eenmaal een kaartje voor de bus hebt (online gekocht, 2 dagen van te voren) is het wel even zoeken naar de juiste bus bij de busterminal.