Hallo pegeje.
Wij zijn 3 jaar geleden naar kao sok geweest.
Het was mooi maar, wij hadden 2 nachten een huisje in het tree tops park geboekt,op het meer in de drijvende hutjes lukte niet waarom??!!
We moesten daarom s,morgens een uur in een truck en daarna weer een uur met een boot over het stuwmeer naar de drijvende hutjes met restaurant.
Daar kon je die dag van alles doen zwemmen kanoen,of een wandeling naar een grot.
Die hebben we gedaan maar vonden het achteraf nogal onverantwoord, hoge waterstand in de grot en vleermuizen.
De drijvende hutjes hebben geen fan,en om bij de douche en toiletten te komen moet je een trap op.
We hebben mensen zien aankomen voor een overnachting met enkel handbagage.
Dus of het wat is met kinderen!!??
Wij hebben het in thailand geboekt bij een reisburo ,alles met vervoer heen en weer.
Khao Sok is avontuur met een hoofdletter A! Tree tops is leuk om thuis te vertellen dat je in een boomhut hebt geslapen, maar http://krabidir.com/artsriverviewlodge/ of (nog leuker, maar dat is mijn persoonlijke mening) http://www.khaosokmorningmistresort.com/Morning_Mist_Resort_-_Khao_Sok.html vind ik leuker, en zijn vele malen goedkoper.
Wanneer je zou besluiten om in Morning Mist te overnachten, ga dan in ieder geval nog even zwemmen bij Art’s, want het moet gezegd: Art’s heeft de mooiste “setting” van allemaal.
Mjordan schrijft: Het was mooi maar, wij hadden 2 nachten een huisje in het tree tops park geboekt,op het meer in de drijvende hutjes lukte niet waarom??!!
Dat kan ik uitleggen: Het werkt namelijk op de Thaise manier. De hutjes op het meer, er zijn 3-4 ondernemertjes die ongeveer 10-20 hutjes hebben. Deze kun je alleen als tour via een accommodatie boeken die zich bij de ingang van Khao Sok NP bevindt. Daar zitten ongeveer tien accomodaties. Tussen de twee locaties (ingang NP en het meer) zit een kleine 100 kilometer.
Losse overnachtingen op het meer worden NIET verkocht. Waarom werkt dit zo? Om heel wat Thaise families aan het werk te houden.
De tocht met de boot over het stuwmeer is onbeschrijfelijk mooi. Maar verwacht dus vooral geen luxe, het is toch een soort van kamperen, maar als je 's morgens middenin de natuur ( Je hoort de gibbons roepen) wakker wordt, is dat onvergetelijk.