Fantastisch Thailand (met korte video)

hallo wereldwijzers !

in ieder geval, sinds een week terug uit Thailand en een ding is zeker, nooit meer naar spanje of iets dergelijks! Prachtig land en moet je eens gedaan hebben.

Hoogtepunt voor mij was de Tree Tops Safari. ga je een nacht in een boomhut (wat best leuk is) en daarna de “jungle” in. Echt het hoogtepunt van de vakantie omdat we daar bijna alleen waren. 3 dagen gezeten, en toch te kort!

voor een impressie van onze vakantie zie:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“jrdIFFElzBw” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

ons reisschema:

• Bangkok (3 dagen): Best leuke stad, maar wel smerig. zorg ervoor dat je dichtbij de metro/skytrain zit!
  • Surat Thani (jungle) 5 dagen: Hoogtepunt van de vakantie. prachtige natuur, lekker relaxen en toch veel zien.
  • Koh Samui 6 dagen: Leuk eiland, maar niet zo mooi als Koh Tao. Toch al best toeristisch, waardoor het lijkt op Lloret de mar
  • Koh Tao 6 dagen: mooi eiland, alleen heengaan als je wilt duiken/snorkelen.
3 likes

Leuk filmpje! Bedankt voor het delen. Ik herken op Koh Samui het Como resort op Bangrak beach (Big Buddha beach), ben ik een afgelopen september ook een aantal nachten verbleven!

Kun je mij vertellen waar je die tree top safari gedaan hebt?

Nou je vind de tree top safari in het Khao Sok nationale park!
Dit mooie park ligt in de provincie Surat Thani,je kunt er vanaf Surat Thani naartoe gaan met de bus, dit duurt ongeveer een uur, en de bussen vertrekken ieder uur. (Ook vanaf Phuket vertrekken bussen)

@ : tharealmb Leuk filmpje,zo te zien hebben jullie een onvergetelijke vakantie gehad,smaak naar meer zeker?

1 like

Ja hoor, heb ik geboekt via Greenwood Travel. Daar heb ik alleen een paar hotels en deze excursie geregeld. Wij hadden

De boomhut is leuk, maar wel voor 1 nacht. Langer hoefde van ons niet. De jungle (of eigenlijk meer/jungle) was veel mooier. Je kan ook een dag korter gaan, maar dat is zonde want het is daar echt heel mooi. De gids in de jungle is ook echt goed. Spreekt goed engels en mag graag vertellen over de omgeving en het ontstaan van de jungle. Hij weet ook alle beestjes wel en je kan hem alles vragen, of niet als je daar geen zin in hebt.

Als je het geluk hebt (zoals wij hadden) om daar een middag zielsalleen te zijn, dan is het echt genieten! De 3 dagen in de jungle (2 nachten) was echt het hoogtepunt van de vakantie, en had daar graag een week gezeten. Wel back to basic (geen bereik, geen stroom) maar wel heerlijk!

1 like

Jaa smaakt zeker naar meer! Volgend jaar gaan we weer ver weg, maar dan met het hele gezin (ouders, zussen + aanhang). Waarheen weten we nog niet, maar waarschijnlijk wel de hoek Azie.

Nou ik weet niet ofdat je al het noorden van Thailand bezocht hebt?
Maar daar vind je ook interessante plaatsen zoals Mae Hong Son.
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven.
Chiangmai heeft prachtige tempels zoals de vergulde Wat Doi Suthep om deze te noemen (ben daar getrouwd geweest) de trainingskampen voor olifanten, de Thaise handwerkkunstenaars en de prachtige natuur zijn maar enkele van de aantrekkingspunten van deze stad.
Ook kan je daar leuke excursies doen zoals de Chiang Dao Elephant Jungle Trekking !

Ik zal het zeker in de groep gooien! maar denk dat we meer richting Indonesie en Vietnam gaan. Wereld is groot, en is nog zoveel te zien. Dan vind ik een land “dubbelen” best wel zonde, alhoewel thailand wel erg mooi is en ik nog niet alles heb gezien. Noorden moet inderdaad heel mooi zijn, maar hoorde tijdens mijn reis dat het wel erg vertoeristischt is.

Nou de meeste toeristen bekijken de tempels in Chiangmai als tijdsverdrijf.
Maar buiten Chiangmai heb je plekjes waar er niet veel toeristen te zien zijn !
Denk maar aan het woudpark Wat Umong (5km buiten Cnx)
Ook het Doi Inthanongebergte dat begint aan het stadje chom thong (58 km verwijderd van Cnx) met haar schitterend watervallen zoals de Vachiratarn waterval,Mae Ya en natuurlijk de Mae Klang ,één van mijn favoerite watervallen. (filmpje hieronder!!)
Om nog niet te spreken van Phrae is een provincie in het noorden van Thailand met veel natuurschoon en culturele bezienswaardigheden !
Ook kan je daar heerlijke wandel en trektochten doen of lekker met een kajak op de Kaeng Luang rivier peddelen.
In Phrae zijn er ook nationale parken die de moeite waard zijn om bezocht te worden,zoals Mae Yom en Wiang Kosai.
[video=youtube_share;IBYL3zRdrXI]Nam Tok Mae Klang, Doi Inthanon National Park; Thailand - YouTube

2 likes

Dat is een heel mooi filmpje, tharealmb!

leuke impressie

Mag ik weten hoeveel die jungle tocht gekost heeft???
Mvg Gino