Travelactive/activity international

Beste medereizigers,

Heeft iemand hier ervaring met een van deze aanbieders (travelactive/activity international).
Zo ja, kunnen jullie mij vertellen hoe dat is bevallen…

Ben namelijk van plan om een startpakket voor een reis naar nieuw zeeland bij een van deze aanbieders te boeken.

Groeten,

Aristidis

Heey aristidas,

Ik zit op dit moment in NZ. Ik ben 2 oktober vertrokken, ik heb mijn reis geboekt via activity international. Wat zijn je plannen in NZ gewoon een korte rondreis of ga je werken en reizen? Ik vind activity int. een goede organisatie ze zijn duidelijk, snel, en ze weten waar ze het over hebben. Met travelactive heb ik geen ervaring misschien kan iemand anders daar meer over zeggen. Voordat je op reis gaat is het misschien slim om een keer de informatiemarkt te bezoeken van activity int!

Greetz from NZ,
Pim

Hee Pim,

Bedankt voor je reactie!

Hoe bevalt het jou in Nieuw-Zeeland?
Wat zijn jouw plannen, alleen reizen? Of ga je reizen met werken combineren?
Mijn plan is om te gaan werken en reizen in Nieuw Zeeland.
Kan echt niet wachten tot ik weg kan… !

Wat voor pakket heb jij geboekt bij Activity int?

Ben zelf van plan om een ticket en startpakket te boeken.
Het liefst ga ik met een groepsreis mee, zodat ik alvast wat mensen leer kennen.
Lijkt me ook hartstikke gezellig!

En de informatiemarkt zal ik zeker checken, bedankt voor de tip!

Groeten,

Aristidis

Hey,

Het bevalt me hier prima, het weer wil nu nog af en toe niet mee werken maar dat heb je altijd wel een keer! Ik ben nu nog lekker aan het rondreizen en ik heb al wel gezocht naar werk maar nog niet zo veel gevonden maar dat ligt aan het seizoen. Ik wil dus werken en reizen omdat je tijdens het werk de echte pure kiwi’s ontmoet en rondreizen omdat ik nu heb gemerkt na een paar dagen wat voor verschrikkelijk mooi land het is! Ik heb nu verschillende hikes gemaakt en het is zo ontzettend prachtig!

Ik heb bij activity int. mijn ticket incl startpakket geboekt. Als je gaat werken & reizen is het zeker aan te raden om een startpakket te nemen! Je krijgt bij de partner organisatie IEP heel info, advies, je post word daar naar toe gestuurd en je kan ze 24-7 bellen mocht er een noodgeval zijn. Is dit je eerste reis alleen? Want ik ben ook met de groepsreis mee geweest maar ik was wel alleen! Dit is wel van te voren gemeld omdat het nog een beetje vroeg in het seizoen is om te gaan naar NZ! Meeste mensen komen eind van de maand of in november. Maar ik heb wel twee mensen ontmoet die naar Australië gingen en het was op de vliegreis ontzettend gezellig!

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust! Grtz Pim

Nou dat klinkt allemaal hartstikke goed!

Mijn situatie lijkt ook erg veel op die van jou. Ben namelijk ook van plan om in mijn eentje te gaan.
Maar hoeveel mensen waren er bij jou op de groepsreis meegegaan?

En heb jij van tevoren je route uitgestippeld of ga je al reizend en werkend op avontuur?
Hoelang ben jij van plan om te blijven? Wil zelf dan het liefst voor een vol jaar kunnen verblijven in NZ.
Ziet het werkaanbod wat je tegenkom er een beetje veelbelovend uit? Het liefst wil ik als ik daar ben in de horeca aan de slag,
heb namelijk het meeste ervaring als kok. Zou je mij kunnen vertellen hoe het werkaanbod in de horeca is…

Heb nog veel meer vragen hoor haha, maar dit lijkt me wel weer even genoeg !

Groeten!

Hey,

Okay dan kan ik je zeker helpen denk ik. Ik was alleen op de groepsreis er ging dus verder niemand. Dit komt omdat het nog wat vroeg in het seizoen is om naar NZ te gaan! Ik had eigenlijk niet echt een plan ik wist dat ik eerst naar het noorden van het eiland wilde omdat het nu het beste weer is daar! Ik wil graag een jaar blijven maar dat ligt puur aan de hoeveelheid werk die er is! Er is nu in het noorden niet veel werk omdat het seizoen nog maar net begint.
Ik heb geluk dat ik nu twee weken bij een boer voor eten en onderdak mag werken daar ga ik morgen naar toe.

Er komt werk aan in de horeca omdat de vakantie van de nieuw zeelanders binnenkort begint, dus zal het in de horeca wel druk worden. Het is hetzelfde als in Nederland. Maar probeer je ook open te stellen voor andere banen, er is genoeg te doen en te ervaren. Je kunt namelijk ook gaan wwoofen, dat is werken voor eten en onderdak bij een biologische organische boerderij. Maar ook schoonmaken kan een keer voorkomen. Check anders even de site van wwoof: www.wwooof.co.nz! Op de site van activity staat ook wat informatie daarover. Maar wanneer wil je precies vertrekken naar NZ?

Greetz pim

Hee!

Nou heb gister de knoop doorgehakt en heb de reis bij activity international geboekt.
Heb gekozen voor een groepsreis, 22 januari begint de reis!

Nou sta ik ook zeker open voor ander werk, lijkt me een mooie ervaring om bij boeren te gaan werken op het platteland.
Zoals jij nu gaat doen. Laat me weten hoe het werk jou bevalt, ben heel benieuwd!

Ik wil ook graag een jaar blijven net zoals jij, maar heb wel het idee dat het uurloon voor baantjes in de horeca een stukje hoger ligt dan het andere werk dat voor backpackers beschikbaar is.
En denk jij er ook over na om voor je 2e WHV te gaan?

Dat is iets wat ik misschien ook nog wel wil gaan doen…
Had trouwens al gehoord over het concept van wwoof! Dat is iets wat ik zeker ook nog ga doen!

Groeten!