Travel Active: nieuwe vrijwilligerswerkprojecten Vietnam en Bali

Al sinds de introductie van Bali als vrijwilligerswerkbestemming bij Travel Active, is dit eiland in Indonesië enorm populair bij onze deelnemers. Niet verrassend want de combinatie van de prachtige natuur, stranden en een vredelievende cultuur trekt al jaren vele reizigers naar het eiland. Naast het onderwijsprojectwaarbij je kinderen tussen de 7 en 14 jaar oud Engelse bijles geeft, kun jij nu ook de handen uit de mouwen steken op een kleuterschool, constructie- of milieuproject, kinderen voorlichting over hygiëne geven of helpen om het pas geopende schildpaddenprojectverder op te zetten.**

Vrijwilligerswerk in Vietnam**
Anders dan op Bali is het vrijwilligerswerk in Vietnam nog niet zo ver ontwikkeld. Jij kunt het verschil maken op verschillende projecten in Ho Chi Minh, maar ook op een uniek onderwijsproject in Sapa. Tip voor hospitality studenten: geef Engelse les aan je Vietnamese medestudenten op het Community College en maak vrienden voor het leven! De projecten in Ho Chi Minh en Sapa zijn ook prima te combineren. In Vietnam zelf, maar ook met projecten in buurland Cambodja.

img_0079.jpg**

Meer informatie**

Wil jij meer weten over de nieuwe projecten op Bali of in Vietnam, laat je dan uitgebreid voorlichten op de Travel Active infodag op 15 augustus a.s. in Venray of op 21 september in Arnhem! Ook bij vragen staan wij graag voor je klaar. Stuur ons een [EMAIL=“vrijwilligerswerk@travelactive.nl”]e-mail (vrijwilligerswerk@travelactive.nl), neem telefonisch contact met ons op via 0478-551900 of maak een persoonlijke afspraak. We helpen jou graag verder en nemen uitgebreid de tijd om je te informeren over de vrijwilligerswerk mogelijkheden.

Hallo ik ga 7 november naar Bali. Graag zou ik willen deelnemen aan een vrijwilligersproject aldaar. Kunnen jullie mij tips geven of in contact brengen met dergelijke instanties? Als zij bereidt zijn voor mij als sponsor te willen optreden kan ik mijn verblijf aldaar verlengen.
Hartelijke groet,
Sofia Nielen

Hallo Sofia,

Wat leuk dat je naar Bali gaat. 2 maanden geleden was ik daar, heel gaaf eiland! Wat voor soort vrijwilligerswerk wil je gaan doen? Via onze partner in Ubud heb je meerdere mogelijkheden en evt. te combineren. Wat betreft sponsoring. Ben je bekend met Wereldsupporter? Via hun kun je subsidies aanvragen voor het vrijwilligersproject dat je wilt gaan doen. Je zou daar echt eens naar moeten kijken, zeker omdat je dit jaar nog vertrekt, zie dit nieuwsbericht.
Mocht je info over Bali willen hebben en onze vrijwilligersprojecten. Je kunt mij hierover altijd benaderen: egbert.jager@travelactive.nl

Met vriendelijke groet,

Egbert Jager
Travel Active

Volgens mij bedoelt Shiva een sponsor voor het visum…

@Shiva: je hebt inderdaad een uitnodiging nodig van een Indonesische organisatie om in aanmerking te komen voor een visum waar je vrijwilligerswerk mee mag doen. Er zijn mensen die dat met een gewoon toeristenvisum doen of met een sociaal-cultureelvisum (sosial budaya met uitnodiging van een persoon) maar dat is illegaal. Mocht je betrapt worden dan kan dat leiden tot celstraf of word je de toegang tot het land ontzegd.

Wanneer een Indonesische stichting je uitnodigt is er niks aan de hand. Dit visum is te verlengen tot maximaal 6 maanden, daarna moet je het land (tijdelijk) uit.

Wil je langer blijven dan heb je een kitas nodig, maar deze kost 1500 euro voor een jaar wat veel geld is voor een vrijwilliger. Met een kitas mag je tegens betaald werk doen.