Trasloco Olanda-italia

Hello mensen!
ik ben italiaanse en woon nu al 3 jaar in NL, in de buurt van dordrecht. ik kan echt aan NL niet aanwennen en ik wil graag in een niet-te-verre toekomst terug naar mij stad, Padova (met mijn man, een nederlander, en mijn dochtertje van 9 maanden). ik wilde even vragen: kennen jullie een betrouwbaar bedrijf om al onze spullen naar italie te versturen? ik heb er veel in de internet gezien maar om een offerte te vragen willen ze weten hoeveel kubiek meters de spullen zijn…ik heb geen idee! het is een hele flat die naar italie moet, maar ik weet niet precies hoeveel het is. hoe hebben jullie dat gedaan? en hoeveel hebben jullie ong. betaald?
harstikke bedankt
groetjes
ilaria

hoi Ilaria! ik heb even aan mijn vader gevraagd of hij antwoord kon geven op jou mail en hij heeft wat voor je opgeschreven. ik hoop dat je er wat aan hebt!
groetjes veronica

Beste Ilaria,

Wij zijn zeven jaar geleden van Italië naar Nederland verhuisd en hadden niet veel geld. We hebben het niet met een officiële verhuizer gedaan maar met een ‘normaal’ transportbedrijf. Dat hield in dat er geen speciale voorzieningen waren in de vrachtwagen en we bijna alles zelf moesten doen, maar met een aardige chauffeur kwamen we een heel eind. Wel moet je er op letten dat je spullen tijdens het vervoer goed verzekerd zijn.

Wat betreft de hoeveelheid spullen meen ik me te herinneren dat we (ik denk omdat het geen verhuiswagen was) niet de kubieke meters hoefden te weten maar de vierkante meters omdat dat de rekeneenheid was. Dat is ook wel lastig hoor, want je weet van te voren niet goed hoe je dingen veilig hoog kan stapelen.Maar je moet wat proberen.

Zet maar eens je grootste meubels/spullen in gedachten bij elkaar, meet het vloeroppervlak en vorm jezelf een idee van hoeveel klein spul je er nog op, in, of tussen kan stouwen.Probeer zo een beeld te krijgen van het grootste deel.En dan de rest van je spullen in dozen daar nog eens bij. Lastig, maar je moet wat. Wij hadden het voordeel dat het een vrachtwagen op de terugreis was die niet helemaal vol zat zodat we het niet precies hoefden te weten. Wagens die vanuit Nederland vertrekken zullen meestal wel vol zitten. Of je zou een Italiaanse transporteur moeten vinden die nog ruimte heeft op de terugweg. Misschien makkelijker.

Hoe dan ook, wij hebben onze spulletjes laten vervoeren door : ‘Veenstra transport ‘ uit Heeg

Telefoon 0515 445678. Dat was zes jaar geleden en we betaalden er 3000 gulden voor, zeg maar € 1350,-

Oh ja, die konden we hier ook nog aftrekken van de belasting, maar of je dat in Italië lukt…

In bocca al lupo!

pieter

p.schwegman@planet.nl