Hallo,
Ik ben Mike vertrek Februari richting Curacao, ik ben op zoek naar een goedkopere manier om mijn auto en motor naar Curacao te krijgen… Heeft er iemand tips??
Hallo,
Ik ben Mike vertrek Februari richting Curacao, ik ben op zoek naar een goedkopere manier om mijn auto en motor naar Curacao te krijgen… Heeft er iemand tips??
Beste mike,
Ik kam laatst de website uShip tegen.
Hier kun je een opdracht plaatsen onder autotransport of motortransport. als je de opdracht heb geplaatst. Brengen vervolgens verschillende transporteurs een offerte uit op de opdracht. Dit kan erg veel schelen in de prijs.
Ik moest een auto vervoeren naar spanje. Plaatste een opdracht op de website. In het begin kreeg ik niet veel reacties maar na een week kreeg ik opeens 3 offertes. Uiteindelijk heb ik mijn auto naar spanje kunnen vervoeren voor 250 euro. Het is zeker het proberen waard
Met vriendelijke groet,
Nick
Neem eens contact op met deze bedrijven:
Richard van Gils
Essex Freight Holland Ltd
Keurmeesterstraat 16, 2984 BA Ridderkerk, The Netherlands
P.O. Box 3008, 2980 DA Ridderkerk, The Netherlands
Tel: +31 (0)180-445050 Fax: +31 (0)180-445055
of
Rhenus Ocean B.V. /co UCL Curacao
Seattleweg 3, 3165 ND,
Pernis-Rotterdam
P.O. Box 59071, 3008 PB Rotterdam
The Netherlands
P +31 (0) 10 245 17 83
F +31 (0) 10 245 17 88
E [EMAIL=“Melissa.Hagendijk@nl.rhenus.com”]Melissa.Hagendijk@nl.rhenus.com / [EMAIL=“wendy.derks@nl.rhenus.com”]wendy.derks@nl.rhenus.com
Deze beide bedrijven leveren goede service en zijn nog betaalbaar.
In geen geval zou ik zaken gaan doen met IFC te Moerdijk of Caribbean Cargo hier op Curacao. Zij veroorzaken zeer veel schade, zijn duur en steken daarna hun middelvinger op. Kan het je niet aanraden.
Via een verhuisbedrijf kan ook, maar kost je nog meer geld.
Spreek daarom van tevoren goed af wie verantwoordelijk is voor welke schade. De verzekering dekt alleen wanneer de hele container overboord gaat, niet wanneer er door de verscheper schade wordt veroorzaakt.
Met beide bedrijven hierboven kun je wel afspreken dat zij, na inname van de auto, geheel verantwoordelijk zijn voor schade tijdens laden en lossen. Met IFC lukt je dat niet.
Je mag overigens persoonlijke goederen en auto zonder invoerrechten hier binnen halen, maar dan moet je wel over een BB-10 formulier beschikken. Dus stuur die spullen niet op eerdat je dat formulier hebt, anders betaal je gewoon 27 % invoerrechten over dagwaarde plus transportkosten en dan nog 6 % OB er overheen.
Succes
Beide zeer bedankt voor alle informatie:)
Waar kan ik zon bb10 formulier verkrijgen?
Dat formulier krijg je van de douane, maar pas wanneer je alle andere papieren hebt geregeld. Oftewel je moet je Sedula hebben, borg hebben betaald bij immigratie, ziektekosten verzekering en ingeschreven bij Kranshi.
Wij hebben via Kuyper onze spullen in Nederland geregeld, en we waren toen zn €1.500 kwijt voor het vervoeren van de auto. Verder is het hier in Curaçao afgehandeld door CMS.
Alles was goed geregeld, geen problemen mee gehad!
Beste Angeliq ik lees dat jij je auto naar Curaçao heb laten verschepen, wij zijn ook geïnteresseerd.
Waar kan ik Kuyper en CMS vinden.
En weet je ook of je een auto kan meenemen als je in Nederland ingeschreven blijft?
Dank Fred Hendriks.