Ik arriveer vrij laat op het vliegveld van bucharest. Rond 23.15 uur. Ik las dat er geen bussen meer rijden rond die tijd. Welke opties zijn er nog over? Ik wil best wel een taxi pakken, alleen als het niet te duur is en ik niet wordt afgezet.
Ach, je hebt in București tenminste nog een kans om een taxi te vinden voor een normale prijs. Voor een ritje Amsterdam - Schiphol betaal je altijd, overigens volkomen legaal, de hoofdprijs.
Iemand gaf de tip om een taxi aan te spreken die passagiers afzet bij de Arrivals. Vooraf duidelijke prijsafspraken maken en zorgen dat je de overeengekomen valuta op zak hebt.
Ik zou zelf een ander vlucht nemen, dit lijkt me niet handig, ook niet met een hotel. In ieder geval veel plezier in România. ![]()
Ja dat was de enige vlucht die redelijk betaalbaar is en zo laat vliegt. (tevens vlieg ik niet vanuit nederland, maar vanuit budapest). Ik heb iig afgesproken met hotel dat ik iets later mag arriveren dan de officiele inchecktijd. Maar vanwege de vele verhalen omtrent niet betrouwbare taxichauffeurs wil ik kijken of er mss wel andere mogelijkheden zijn of iemand wel een betrouwbare taxichauffeur kent.
Je vliegt zeker met Wizzair dan? Op hun site wordt verwezen naar een shuttledienst van http://mogyoro.hwstudio.hu De Engelse vertaling is wel lastig te begrijpen. Je kan ze eens mailen of ze zo laat nog werken. Qua prijs zie ik 24 Euro staan.
Verder heeft onze forumbeheerder Sopirla enige tijd geleden dit telefoonnummer gepost
* Taxi
SC Taxi CSV.SRL / tel: (0230)522 900
Ze rekenen 1,3 lei per kilometer.
Als de bestuurder moet wachten, dan rekenen ze 13 lei extra.Ik heb dit firma gekozen omdat ze goede referenties hebben.
Veel plezier in România ![]()
dank u:)
Graag gedaan en wees voorzichtig ! România is niet de “Wild West” natuurlijk, maar de “guru” van de backpackers, Cody Lundin, zegt : “Don’t be scared, be prepared!”
Goede reis en als je nog met vragen zit, laat me iets weten.
Groetjes
Sopirla
PS. De telnr. is van een taxibedrijf in Suceava ( 600 km noord van Bucuresti).
Ik ga nu slapen (zeer moe, juist terug van Wales) en ik beloof je dat ik morgen een andere bedrijf zal zoeken met wat “christelijker” prijzen !
Groetjes
Sopirla
Haha, ja dat is niet handig dan ![]()
Ik zag dat er ook nog nachtbussen in București rijden, maar ik kon nergens duidelijk krijgen of die ook van/naar de luchthaven gaan.
Leuke tijd gehad in Wales?
Hi Edwin
BEDANKT voor alles wat je gedaan hebt ! Je bent een echte collega !
Wat de telnr. betreft, kon je niet weten dat de telefoonprefix is voor Suceava; wat telt, is je bedoeling en het was een zeer goede geste.
Wales is zeer mooi, het weer minder maar ik heb, samen met mijn zus en haar familie, een mini-vakantie gehad en het was heel fijn. Ik ben nog zeer moe, maar ik ga gauw terug de oude reptiel worden !
![]()
Nogmaals BEDANKT en als ik voor je iets kan doen, “it will be my pleasure” !
Groetjes
Sopirla:zon02:
Hi Delusion
Ik ben nog “dizzy” van de reis, en ik ben niet meer zeker als ik je een andere alternatieve voorgesteld heb: mijn neef, die in Bucuresti woont en kan perfect je helpen als je een “duw” nodig hebt.
Als het je niet aanstaat, even goede vrienden, en dan zoek ik iets anders.
Groetjes
Hoi Sopirla!
Ja dat zou geweldig zijn!
Ik heb nu alleen de vlucht en hostel geboekt! Maar weet verder nog eigenlijk niets over bucuresti. Dus als hij mss wat tips en trucs kan geven, zal wel ideaal zijn! Ben wel ontzettend benieuwd naar Romenie! Jij al vaker geweest?
Houden we contact via pm?
x
Hi Delusion
Geen probleem, we houden verder contact zoals je voorstelde.
Groetjes