Township Nairobi

Hallo,

Graag zal ik een township tour willen maken in Nairobi.
(dit heb ik destijds ook gedaan in zuid afrika)

Is dat ook mogelijk in Nairobi?

Ik hoor het graag.

ja, is ook mogelijk in nairobi, wel georganiseerd doen!! de townships in oost afrika zijn wel even wat anders dan in zuid afrika. en ze heten er slums ipv townships. Kibera is de bekenste in nairobi. als je kibera googled, kom je al heel wat bedrijfjes tegen die tours doen. ook op de airport of via je backpackers of hotel te regelen.
waar ben je in zuid afrika geweest?
gr mariska

ik ben in soweto geweest.
en in mozambique op eigen houtje een township ingelopen…

doe dat laatste maar gewoon niet meer. hoe leuk het ook was.
ik heb tot 2x toe een aantal maanden in khayelitsha gewoond (townships bij capetown). wat ik daar allemaal niet gezien heb en in mijn directe omgeving heb meegemaakt…
ik heb geluk gehad dat mij niets is overkomen. natuurlijk kijk je wel uit, maargoed, wij westerlingen zijn ergens toch wel heel naief.
anyway, de townships in ZA lijken voor een groot deel op gewone woonwijken. in soweto vind je zelfs villa’s met zwembad. in oostafrika is dat andere koek. Zoals je in soweto vast ook wel hebt gezien –> de sjaks (hoe schrijf je dat). het is alleen maar sjaks. dieptriest.
let wel op waar je boekt. bij veel organisaties gaat er geen cent naar de mensen in de sloppenwijk. het is beter (en vaak leuker) om het via een community-programm te regelen.
het is leuker voor jou en zij hebben er ook nog eens iets aan.
ben wel heel benieuwd naar je reis, laat je het ons allemaal weten hoe het was?

nairobi city tour kan je boeken ja kost je veel centjes tip ben je onbekend in town ga naar universitie op moi aveneu en praat met de studenten er is er altijd een die graag met je op stap gaat,gedraag je netjes en toon respect naar localen dan ben je altijd veilig zelfs in de slams en oja als je dr als een sieraden fabriek rondloopt of veel met je centen zwaait vraag je er om,heb ervaring daar genoeg ik ga met mijn fam daar veel op stap als blanke ben ik met mijn kenyan vrouw en fam veiliger dan in rotterdam thuis,mijn bijnaam is tp changa dat locaal bier betekent 70precent was bijna gestikt dr in dus laat maar liever een tusker baridi en plassen doe je gezamelijk tegen de muur zonder schot en ja dames het is waar wat ze zeggen over de zwarte man…,nairobi doen het is goed voor mijn 2e land grt hans