Is dit wat? ook qua prijs? (prijs voor 2p is 2,8M voor 4 nachten incl tours)
Wil sowieso dan een nacht extra bijboeken en de dagen omwisselen. Liever niet de eerste volledige dag zon druk programma.
Programma komt op mij nogal gehaast over, of zijn het allemaal wel bezienswaardige dingen?
550k voor een hotel is vrij prijzig, ik neem aan dat jullie geen budgetreizigers zijn?
Als je geen tour boekt maar alleen zelf regelt ben je stukken goedkoper uit. Alles in Yogya-stad is prima te voet te doen. Naar Kota Gede gaat een bemo en naar Magalang (bij de Borobudur) een bus.
Persoonlijk zou ik de Borobudur en Prambaman niet op één dag willen doen omdat je dan verzadigd raakt, maar het kan wel. Vanaf de Borobudur zie je de merapi al liggen, dus om deze te zien hoef je geen moeite te doen.
Dat idee had ik zelf ook. Boeken we daar wel wat we willen zien!
Wat is de definitie van een budgetreiziger? Ik let altijd goed op de prijs, maar vind het vooral na een lange vlucht wel fijn om bijv een zwembadje en airco te hebben. Dus ben niet per se op zoek naar het goedkoopste.
550k is 36 euro, dat is 18 eu pp, incl ontbijt. Dat vind ik niet veel. Zou wel een tientje goedkoper kunnen misschien, maar je betaalt al honderden euro’s voor een vliegticket, maakt dat tientje het verschil ook niet vind ik. Misschien dat we dat later in de reis wel doen, maar na lange vlucht en 1e x zoAzië wil ik wel wat zekerheid zeg maar.
Er zijn mensen die altijd accommodatie willen van 150k of minder. Die moeten een dergelijke tour ZEKER niet doen. Er zijn mensen die iets meer luxe en comfort willen. Er zijn mensen die zeer veel luxe willen.
Ieder reist op zijn eigen manier en afhankelijk daarvan is iets zijn geld waard of niet. Persoonlijk reis ik liever traag en zie ik meer. Dat dat goedkoper is is een fijne bijkomstigheid, maar niet (meer) mijn hoofddoel.
Persoonlijk hou ik ook van niet al te snel reizen, maar dat conflicteren altijd met de tijd die ik heb en de dingen die ik wil zien. Mijn reis zie ik wel echt als oriëntatie, om te zien of het mij aanspreekt. Dan krijg ik een indruk en kan ik later besluiten om altijd terug te komen om echt op rustig tempo te reizen.
Vind het nu nog leuker om naar diverse werelddelen en landen te gaan en zo de verschillen te zien.
Maar wij hebben besloten om naast 1e hotel niks te boeken en zien wel wat er allemaal van komt. Bedankt voor je reacties in ieder geval.