Tours vanuit Miri

hayhay!
Ik wil met mijn vriend naar Borneo en daar willen we verschillende dingen doen: naar de oerang oetangs, wildlife bekijken met een boot en mijn vriend wil duiken.
Is het mogelijk om in het Miri Mariott hotel & spate verblijven en van hieruit de verschillende tours/excursies te doen?
Of raden jullie me een andere plek aan?

Groetjes Ilse

Als je de tours die je noemt vanuit 1 plek wilt doen zou ik kiezen voor sandakkan. Aan die kant schijn je goed te kunnen duiken (hebben we zelf geen ervaring mee) en daar zit een orang oetan opvangcentrum. En je kan daar evt. een excursie doen, wij hebben zelf de excursie van uncle tan gedaan (te vinden op internet). Je gaat hier ook met bootjes de rivier op om dieren te spotten en kan o.a. de orang oetan in het wild zien. Je slaapt midden in de natuur. Echt een mooie ervaring.

Een andere plek waar je in ieder geval orang oetans kan zien is Kuching. Daar zit ook een opvangcentrum (zijn we zelf ook geweest en was mooi!).

Ik zou met jullie wensen niet naar miri gaan. Wij zijn daar geweest en hebben gewandeld in lambir hill national park. Een mooi park maar geen dieren gezien. Verder kun je van daaruit naar de grotten van mulu volgens mij.

Veel succes en plezier!

Groetjes yvonne

1 like

Oke! Dank je wel…
Ik zie dat Sandakan niet echt een strand heeft maar meer een stad is… klopt dat? Of zit ik nou verkeerd te kijken…
Ik ben eigenlijk opzoek naar een relaxt hotel aan het strand van waaruit ik een dag naar de Oerang oetangs, turtle island, wildlife boat tour en duiken kan.
Is dat wel mogelijk??
De wildlife tour wil ik wel twee dagen doen.

Groetjes Ilse