Wij willen onze droom uit laten komen.
We willen alle 2 dolgraag naar het reservaat van de oera oetangs.
Dit willen we combineren met een mooie strandvakantie.
Totaal ongeveer 2 weken.
Alleen zien we door het bomen het bos niet meer ivm totaal pakket reizen.
Is het bv mogelijk een strandvakantie te boeken en dan vooraf of lical te regelen bv 2 dagen naar het oera oetang reservaat toe.
En wie heeft er tips kwa boeken.
En waar moeten we op rekenen kwa totaalnprijs met 2 personnen.
Weet begod niet wat je daar aan eten en drinken enz kwijt bent.
Hoop dat jullie ons verder kunnen helpen en tips hebben
Borneo is vrij goedkoop, iets duurder dan de meeste gebieden in ZO-Azië, maar nog steeds erg goedkoop voor NL begrippen. Om een orang-utan verblijf te bezoeken is erg makkelijk en je hoeft in principe niks van tevoren te boeken (als je er wilt overnachten zou je misschien wel beter van tevoren een overnachting kunnen boeken). Naar welk orang-utan verblijf zijn jullie van plan te gaan, Sepilok (waar je ook nog de proboscis monkeys kan zien), vlakbij Sandakan of Semenggoh, vlakbij Kuching. Als je voor Sepilok kiest zou ik ook zeker naar de Kinabatangan rivier gaan waar je als je gelukt hebt de orang-utans in het wild kan zien en waar je ook vele andere dieren kan zien. Ik vond het daar zelf echt geweldig (ben daar 2 keer geweest).
Strandvakantie zou ik toch voor kiezen om naar oostkust van West-Maleisië te gaan. Wel een eind reizen van Borneo.
Ik ben bang dat dat Orangoetan-reservaat toch wel tegen gaat vallen.
Wij zijn een dagje naar Sepilok geweest. Ze doen daar natuurlijk vreselijk goed werk maar tijdens de voedertijden sta je daar met 150 mensen te kijken waarvan er 130 op de Oranoetans afvliegen om foto´s te kunnen maken. Als je niet één van die 130 mensen bent dan is het totaal niet aan je besteedt, als je daar wel toebehoord heb je mooie plaatjes van een orangoetan van dichtbij ![]()
Voor een echte strandvakantie moet je denk ik ook niet in Borneo zijn, dan is Tioman of Perhentian toch echt een betere optie lijkt mij.
Dus mijn advies zou zijn : Naar Danum Valley voor echte wilde Orangs te spotten ( waar de kans echt wel redelijk op is omdat daar en vrouwtje met haar kind hun territorium hebben) en voor het strand naar het schiereiland. Ook zou ik het zelf allemaal regelen, je betaald natuurlijk alleen maar meer via een reisbureau. ![]()